2024-08-15, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Enligt CAN står cannabis för 41% medans kokain 17% av omsättningen.
https://www.can.se/app/uploads/2021/05/can-rapport-200-narkotikaprisutvecklingen-i-sverige-1988-2020.pdf
Kokain är betydligt dyrare och gör folk till torskar som går och tar banklån för mer. Fattar du skillnaden?
Citera
2024-08-15, 14:01
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Cannabis är farligare än många tror.

Det finns inga fördelar med en legalisering.

https://svenska.yle.fi/a/7-10033060

Underrättelsechefen har fel.
Samma propaganda som vanligt då
Citera
2024-08-15, 14:03
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Kokain är betydligt dyrare och gör folk till torskar som går och tar banklån för mer. Fattar du skillnaden?
Ja. Men verkligen säger att gängen omsätter mer pengar på cannabis oavsett.
Citera
2024-08-15, 14:05
Avslutad
Citat:
Ja. Men verkligen säger att gängen tjänar mer pengar på cannabis oavsett.
Glöm att jag litar på dessa siffror polisen hade fel hur mycket droger som kom in i landet 10 gånger mer visade det sig när fransk polis knäckte encro och överlämnade information.

Det är kokainet som är guldet men kanske inte där du bor. 900 för en gubbe som går åt på en kväll.
Citera
2024-08-15, 14:06
Medlem
lunarluddes avatar
Är dags att ta bort straffen för alla ringa narkotikabrott, att det ska bli lagligt att inneha en viss mängd av dom flesta preparat, hjälper inte missbrukarna att få drogen beslagen och ännu mer till kronofogden utan snarare stjälper, om dom får drogen beslagtagen och är inne i ett djupt missbruk så kommer dom högst troligt begå brott för att få tag i pengar till drogen igen.

Pundar inte längre men håller fortfarande fast vid detta då jag själv vet hur det var när man dagen klev av allting och skulle få ordning på livet med en hög summa hos kronofogden pga många ringa narkotikabrott.

Sen anser jag att det borde bli som i Tyskland att man ska få odla x antal plantor, om vi hade legaliserat innan Spice kom 2008-2015 så hade vi sparat många liv.
Citera
2024-08-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nja, Nordkorea kommer nog efter oss. Plus alla muslimska diktaturer.
Om jag inte misstar mig, så tror jag att cannabis är lagligt i Nordkorea.
Citera
2024-08-15, 14:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så han anser att Sverige har misslyckats med att få folk att sluta knarka och då föreslår han att istället göra det tillåtet?

Låter som ett extremt ogenomtänkt förslag, speciellt med tanke på de risker som finns med användning av Cannabis.

"Den som använder stark cannabis ofta kan ha en ökad risk för att drabbas av psykos. Det visar en studie som publicerats i den vetenskapliga tidskriften The Lancet Psychiatry.

Sambandet mellan just psykossjukdom och cannabisanvändning är välkänt. Det är också välkänt att starkare cannabis, med en högre halt av det rusgivande ämnet THC, är associerad med högre risk för inte bara psykossjukdom utan även beroende.

I den nya studien som utförts av forskare vid King’s College i London ger man ytterligare tyngd åt detta samband"

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/studie-bruk-av-cannabis-okar-risken-for-psykos

Istället för att ta bort straffen (enligt polischefen) för att röka Cannabis som är en farlig drog så borde straffsatserna istället höjas.
Citera
2024-08-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaruj
Om jag inte misstar mig, så tror jag att cannabis är lagligt i Nordkorea.
https://alltomresor.expressen.se/resmal/asien/9-markliga-saker-du-inte-visste-om-nordkorea/
Citera
2024-08-15, 14:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Det fetade. Visst, har du ett taskigt psyke så ska du inte bruka cannabis. Ej heller alkohol för den delen.

Finns andra saker som är betydligt farligare och även ohälsosamt men som inte är förbjudet.

Du missade detta.

"Psykoser som utlöses av någon annan narkotika än cannabis är mycket mer ovanliga än cannabispsykoser"

https://svenska.yle.fi/a/7-10033060

Polischefens förslag känns både ogenomtänkt och rent ut sagt farligt.
Citera
2024-08-15, 14:23
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Glöm att jag litar på dessa siffror polisen hade fel hur mycket droger som kom in i landet 10 gånger mer visade det sig när fransk polis knäckte encro och överlämnade information.

Det är kokainet som är guldet men kanske inte där du bor. 900 för en gubbe som går åt på en kväll.
Jag fattar vad du säger. Ska du ge dig in i branchen och sälja droger så är säkert kokain mer lönsamt för dig som individ.
Men på samhällsnivå är det cannabis som dominerar marknaden pga antalet som brukar.
Citera
2024-08-15, 14:25
Avslutad
Citat:
Jag fattar vad du säger. Ska du ge dig in i branchen och sälja droger så är säkert kokain mer lönsamt för dig som individ.
Men på samhällsnivå är det cannabis som dominerar marknaden pga antalet som brukar.
Det finns fler brukare men dom är fattigare medans kolatorskar både har och gör pengar. Det är en innedrog som folk älskar att blanda tillsammans med alkoholen för det ökade självförtroendet och vinnarkänslan dom får. Du måste förstå.
Citera
2024-08-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orebroslottspliff
Han har väll insätt att narkotikapolitiken gjort mer skada än nytta. Sluta vara en sån boomer.

Det är knarket som gör skada. Det fattar alla förutom pundare. Sluta vare en sån pundare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in