2024-08-15, 12:45
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Polisen kanske inte ska uttala sig över hur dåliga de är på att beivra och lösa brott. Kasta sten i glashus, liksom. Vad mer ska tillåtas bland mängdbrotten (knarkbrott är väl ett sådant, egentligen)? Stölder? De går ändå inte att framgångsrikt förbjuda. Det passar Polisen utmärkt, plötsligt klarar de då upp betydligt fler brott. Alla är nöjda. Eller kanske inte...
På vilket sätt blir du nöjd över att jag som vuxen person inte själv får välja vad jag vill berusa mig på? Exakt vad vinner DU på det?
Stölder drabbar vanligtvis någon annan
Citera
2024-08-15, 12:52
Medlem
Lichkings avatar
Vet inte hur mycket en polischef kan göra för att få ändring på lagar men alltid bra att man talar ut offentligt om detta!
Nästa steg är ett parti som pratar om detta, vågar säga sanningen.
Eller så låter vi den brottsliga verksamheten ta inkomsten för att sedan se ut som guerilla ligor
Citera
2024-08-15, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!

Tycker Mats ska säga hejdå till sin arbetsplats.
Citera
2024-08-15, 12:58
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vem bryr sig? Bara hjärndöda som åker fast ändå, känner folk som rökt dagligen i flera år och aldrig åkt fast. Men sitter man i lägenheten och röker så det stinker i hela trappuppgången får man skylla sig själv.

Mmm. Visst. Dumma i huvudet. För vissa kanske inte vill gå ut i skogen och ställa sig en kylig vinternatt, ungefär? Utan mysa hemma.

Nu röker inte jag över huvud taget i och med att det verkar vara mer smusslande än det är värt för att man inte, som du säger, ska vara dum i huvudet.

Känner många rökare dock och de sitter hemma och röker på aftonen. Hittills har ingen åkt dit. 20+ år

Legalisera vore rimligt hur som helst.
Citera
2024-08-15, 12:58
Avslutad
Citat:
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!
I wish!!

Dom har nog insett men kommer aldrig att erkänna. Dom vill inte folk väl i detta land.
Citera
2024-08-15, 13:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
M*ts K*rlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

Cannabis är farligare än många tror.

Det finns inga fördelar med en legalisering.

https://svenska.yle.fi/a/7-10033060

Underrättelsechefen har fel.
Citera
2024-08-15, 13:08
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
På vilket sätt blir du nöjd över att jag som vuxen person inte själv får välja vad jag vill berusa mig på? Exakt vad vinner DU på det?
Stölder drabbar vanligtvis någon annan
Nej, så klart, tänkte inte på det. Om du väljer heroin, kokain, fentanyl, eller metamfetamin, det är din ensak. Självklart. Drabbar ingen annan. Haha.
Citera
2024-08-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så han anser att Sverige har misslyckats med att få folk att sluta knarka och då föreslår han att istället göra det tillåtet? Smart. Skrämmande att en sån kan bli chef. Han borde låsas in själv för brott mot samhällets medborgares säkerhet.

Han har väll insätt att narkotikapolitiken gjort mer skada än nytta. Sluta vara en sån boomer.
Citera
2024-08-15, 13:11
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Nej, så klart, tänkte inte på det. Om du väljer heroin, kokain, fentanyl, eller metamfetamin, det är din ensak. Självklart. Drabbar ingen annan. Haha.
Jag trodde tråden handlade om cannabis?
Du byter spår och svarar inte på frågan..
Senast redigerad av PippiDreng 2024-08-15 kl. 13:13.
Citera
2024-08-15, 13:13
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:

Kanske är det ett brott de inte vill springa runt och haffa folk för. Var och varannan människa tar sig en jolle emellanåt. Det är ett brott som inte skadar någon annan människa. De som röker weed blir dessutom generellt mindre benägna att begå brott när de är helt såsiga i skallen - till skillnad från alkohol.

Det är inte bara cannabis i weedet alltid, babbarna sprayar på syntetiska cannabinoider på skräpweed och säljer det som att det vore bästa rökat i staden. Det är faktiskt farligt. Jag skriver inte att alla gör så, men en del gör så.

Det bästa hade nog varit om weed gick att köpa i kvalitetssäkrade butiker. Jag hoppas att Sverige tar efter Tyskland.

Men det finns politisk ingen vilja alls att göra nåt. Det är tragiskt.
Citera
2024-08-15, 13:16
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Cannabis är farligare än många tror.

Det finns inga fördelar med en legalisering.

https://svenska.yle.fi/a/7-10033060

Underrättelsechefen har fel.
Du ser ingen fördel i att försvaga gängens makt? Ok..
Citera
2024-08-15, 13:17
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaruj
Sverige kommer att vara sista landet i världen som kommer att legalisera cannabis.

Nja, Nordkorea kommer nog efter oss. Plus alla muslimska diktaturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in