2024-08-15, 11:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Om P skyller på ett super farligt gäng och en koppling till "kurdiska räven" så ligger han nog risig till. Det gillar de nog inte.

Det du beskriver tyder också på att P och farfar är katastrof på att rekrytera assistenter till A om en assistent skulle vara "sämst inom omsorg". Finns ingen assistent i hela Sverige som bölar för att bli uppsagt. Det saknas 3.500 assitenter så det är lätt att få nytt jobb.

Aktuell: 77 annonser med 121 jobb i Platsbanken
Sökningen innehåller:Personlig assistent, Uppsala län

Det är till och med assistenter i den här tråden som bölar om att de blir uppsagda. Jösses vilken klantig lögn du drog till med där

Hatdrevet mot familjen från en liten grupp assistenter har varit överdrivet tydligt i det här fallet, och det fortgår fortfarande.
Citera
2024-08-15, 11:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det har ju framkommit i en av Facebook-grupperna, där det är en person som sagt sig talat med P, och i det samtalet så hävdar hon att det här skulle ha sagts. Att hon var sämst inom omsorg var en gissning av mig, pga att situationen borde ha uppstått när hon fick sparken av familjen. Samma sak med att varför de skulle ha valt att ta hunden. Det kan vi ju inte veta förrän det är känt vem som tagit hunden, och vi frågat dessa. Så några bevis på det här skulle inte vara möjligt att visa, då skulle ju fallet vara löst.

Förtal kan det inte heller vara, då jag inte har den minsta idé vem/vilka de talar om. För P skulle det kunna vara förtal, men det betvivlar jag, då han försöker att ge uppgifter nog för att identifiera personen i fråga. Men det är jag mindre säker på.

För att det skall vara förtal skall det vara tydligt vilken individ som förtalet riktar sig emot.

De enda individer som är tydligt identifierbara i allt det förtal som sprids i det här fallet, är mamma, pappa, farfar och dotter Ölmeborg. Och där finns ett fåtal individer som är starkt drivande i detta förtalet. Flera av dem är helt säkert identifierade av de utsatta och av polisen. Det enda vi väntar på i den delen är egentligen åtalen. Det återstår att se hur långt familjen är villiga att gå i den delen.

Där vi absolut bör se åtal relativt snart är emot de individer som begått grova brott mot såväl tystnadsplikten som grovt förtal.
Citera
2024-08-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan1964
Det reagerade jag också på när jag såg tv inslaget på Tv4 den morgonen.
P verkade bara oroa sig för hur A skulle reagera men ingen oro ALLS över Essie och
vad somt hänt henne!Kidnappad?Stulen?
Hamnat i fel händer hos någon?

Han visste redan vad som hänt Essie. Det ser vi att CÖ även visste på den filmen PÖ lade ut som skulle bevisa påstådd stöld. Istället blir det ett bevis på att föräldrarna vet vad som hänt hunden.
Citera
2024-08-15, 11:49
Medlem
Citat:
Teorin är att någon av assistenterna har en pojkvän som hänger med ett gäng som skulle få ett mc-gäng att verka snälla. Där var ett av förslagen "kurdiska räven". Om denna pojkvän tagit en hund handlar det nog mer om sex eller någon missriktad tanke på heder för sin flickvän. Hon lär väl vara sämst inom omsorg, och bölat för att hon fick kicken. Denna tjej ska också ha tillgång till en hästgård, enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P.

Hur mycket av ditt ovanstående inlägg är en gissning av dig (förutom det som du nyss erkände i ett inlägg)?

"pojkvän tagit en hund handlar nog mer om sex"

"missriktad tanke på heder"

"tillgång till hästgård"

"enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P"

Ser fram emot att du lägger ut uppgifter om vad allt ovanstående kommer ifrån.
Citera
2024-08-15, 12:05
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Var det inte ett par tjejer till och med i någon av Essiegrupperna på facebook som var extremt hatiska mot pappan och dottern, som också nämnt att de hade hästar eller hästgård? Vill minnas ett par stycken.

Det är rätt många olika saker som pappan sagt som visar sig stämma väldigt väl när sanningen sakta kryper fram från lite olika håll.

Citat:
Hästintresset verkar vara stort i grupperna ja. Så även bland de assistenter som själva gett sig till känna. Den som jag kommer ihåg som mest hatisk verkade nästan vara undantaget från många hästbilder i sin profil. Samtliga andra verkade ha hästar. Så om man ser det så, så är det en rimlig gissning som P gör.

Nej så var det verkligen inte. Vilka fantasier. Många skrev att dom har egna hästgårdar och kunde lätt ha essie där utan att någon skulle upptäcka det. Det var ett direkt svar på era fantasier om att essie måste blivit dödad för annars skulle tjuven bli upptäckt och allt det tramset.

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag kallade journalisten på EP för gammal räv 🦊
Berömde honom för snyggt upplagd artikelserie, där han kom med scoopet att Essie blivit misshandlad som slutkläm. Ensam i Sverige.

Kanske likställer Anon god grävande journalistik med tung gängkriminalitet?

Hahaha ja, så förvirrade inlägg som gjorts av den användaren så blev det självklart kurdiska räven istället för journalistiska räven 🤣
Citera
2024-08-15, 12:29
Moderator
Maviels avatar
Det är så att på flashback tolereras en hårdare ton i debatten och även användande av invektiv. Jag har också full förståelse för att det kan väcka känslor och man står på två olika sidor av debatten och har starka åsikter i frågan.

Det sagt vinner tråden inget på att gå till angrepp mot varandra i större delen av sina inlägg och enbart med några få meningar beröra topic. Om mer än hälften av inlägget är fokuserat på att kalla sin motståndare tillmälen kommer vi att bedömma det som OT och radera inlägget.

Höj gärna nivån lite även om ni inte håller med varandra.

/Mod
Citera
2024-08-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
SBK får en peng från en svensk myndighet för examinering av assistanshundar. Denna myndighet försöker också få assistanshundar att få samma status som den som ledarhundar har idag, vilket bidrar till en statlig kontroll. Vilken denna myndighet är har redan dryftats i tråden. Om tillräckligt intresse finns kan man ta reda på det själv.

Det stämmer inte. Tidigare fick SBK en "peng" av MfD (Myndigheten för Delaktighet), men numer får de inga pengar för assistanshundsverksamheten överhuvudtaget.
Citera
2024-08-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jo jag vet vem som äger den rollen. Enligt hundhjälpen har de anmält SBK och examinatörerna. Har du frågat om det? För mig finns det ingen anledning att nysta i en "ideell" organisation som torkar varandra i arslet. Jag lobbar för att förstatliga stödet av assistanshund.

Att förstatliga stödet av assistanshund vore guld värt. Det skulle göra hela verksamheten seriösare om staten tog ansvar för den. Tror även att det skulle göra att tillgängligheten för de som har assistanshund skulle öka markant.
Citera
2024-08-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Hur mycket av ditt ovanstående inlägg är en gissning av dig (förutom det som du nyss erkände i ett inlägg)?

"pojkvän tagit en hund handlar nog mer om sex"

"missriktad tanke på heder"

"tillgång till hästgård"

"enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P"

Ser fram emot att du lägger ut uppgifter om vad allt ovanstående kommer ifrån.

Pojkvännen som skulle ha varit behjälplig att ta hunden, är från P. Eller ja, egentligen så sa han bara att han misstänkte en assistent, som hade en kriminell pojkvän. Att pojkvännen skulle ha hjälpt till kan vara min tolkning. Att det skulle handla om sex är givetvis min spekulation. Samma med missriktad tanke på heder.

Tillgång till hästgård är också från P. Han påstås också ha gett en personlig värdering av personens intelligens.
Enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P är taget från Facebook. Alltså det är personen som ska ha talat med P som skrivit inlägget. Hon påstår sig också ha vittnen. Givetvis skulle jag kunna kopiera det inlägget, men ser inte vad det skulle göra för nytta, då det ändå inte bevisar att samtalet ägt rum. Och det är en tydlig brist med uppgifterna, de går inte att bekräfta, annat än att ringa till P, vilket jag inte kommer göra.
Citera
2024-08-15, 13:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
För att det skall vara förtal skall det vara tydligt vilken individ som förtalet riktar sig emot.

De enda individer som är tydligt identifierbara i allt det förtal som sprids i det här fallet, är mamma, pappa, farfar och dotter Ölmeborg. Och där finns ett fåtal individer som är starkt drivande i detta förtalet. Flera av dem är helt säkert identifierade av de utsatta och av polisen. Det enda vi väntar på i den delen är egentligen åtalen. Det återstår att se hur långt familjen är villiga att gå i den delen.

Där vi absolut bör se åtal relativt snart är emot de individer som begått grova brott mot såväl tystnadsplikten som grovt förtal.
Du menar att ingen vet vem assistenten är som omtalas. Och ingen vet vem kurdiska räven är? Du är rolig du....
Citera
2024-08-15, 13:36
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Pojkvännen som skulle ha varit behjälplig att ta hunden, är från P. Eller ja, egentligen så sa han bara att han misstänkte en assistent, som hade en kriminell pojkvän. Att pojkvännen skulle ha hjälpt till kan vara min tolkning. Att det skulle handla om sex är givetvis min spekulation. Samma med missriktad tanke på heder.

Tillgång till hästgård är också från P. Han påstås också ha gett en personlig värdering av personens intelligens.
Enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P är taget från Facebook. Alltså det är personen som ska ha talat med P som skrivit inlägget. Hon påstår sig också ha vittnen. Givetvis skulle jag kunna kopiera det inlägget, men ser inte vad det skulle göra för nytta, då det ändå inte bevisar att samtalet ägt rum. Och det är en tydlig brist med uppgifterna, de går inte att bekräfta, annat än att ringa till P, vilket jag inte kommer göra.
Jag skulle gärna se skärmdumpar, och säkert många med mig. Jag antar att det kommer från pappa Ps grupp, där man bara får skriva saker som gynnar pappa P
Citera
2024-08-15, 13:48
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag skulle gärna se skärmdumpar, och säkert många med mig. Jag antar att det kommer från pappa Ps grupp, där man bara får skriva saker som gynnar pappa P

Det fanns faktiskt en sådan kommentar i den ifrågasättande Essie-gruppen där en kvinna hade talat med P (per telefon) och fått höra teorin om assistenten och hennes kriminella pojkvän. Nu kommer jag inte ihåg detaljer men kvinnan var själv skeptiskt inställd till P:s berättelse så vi kommer nog inte få några skärmdumpar från kommer-vara-anon. Och med "vittnen" så menar kommer-vara-anon helt enkelt att kvinnans man satt bredvid henne i bilen när telefonsamtalet fördes.

Det är för övrigt rent ut sagt sjukligt beteende att gå igenom alla hundratals kommentarer som lämnats i den gruppen och ignorera allt som sagts förutom eventuellt någon enstaka kommentar som kan vinklas till fördel för P. Alltså det här är en riktig autistisk hang-up det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in