Citat:
Ursprungligen postat av
no1besserwisser
Ja det framgår i flera dokument. Finns länkat här på startsidan och skärmdumpar i FB-gruppen. Det har pågått länge och är inget nytt. Det har funnit hot att assistenterna (innan Essies försvinnande) inte fick göra anmälningar. Old news.
Ja, jag tyckte jag skrev, nyss, men det kommer då inte upp i flödet- utan endast mitt svar till någon annan- att ja, jag HAR följt denna tråd från början. Men jag tröttnade, då det började bli en jädra rundgång i flödet. Jag efterlyste klistrade sammanfattaningar(så folk slapp ta, samma saker igen), ett lex Essie och beundrade Saga som faktiskt tog fram fakta.
Men jag tänker vi att vi lever i 2024. Vi har gått förbi MeToo som numer är vardag. Men då skall alltså assistenter för en förståndshandikappad/autist/eller vad hon må vara, inte våga yttra sig, ens om de går samman, om pappan är svår på dem på sexuellt plan? Att är det SÅ, så är det ju mer märkvärdigt och påminner om "Knutby" eller "Hästgården"....Men jag tror faktiskt inte det i detta fall. Att jag TROR att hunden for illa. Till sist för illa. Pappan måste ringas in, för att dottern skadat hunden. Pappan avrättade hunden.
Samt att nu försöker assistenter komma på att smutskasta "P", i tron att de gör något gott. Men att då borde de ju också förklara varför de inte gick ut med det tidigare?