2024-08-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nämen? Ett gammalt inlägg som jag snubblade över, som jag inte sett tidigare. Tänk att Saga23 kunde komma till sådana insikter. Vem hade kunnat tro något sådant!?

Då ska vi ser här.

Ja just det, som exempel så har vi en polisanmälan och tre anmälningar till Länsstyrelsen, och ett helt gäng inlägg med anklagelser på sociala medier.

Oj då. Då ska vi se, kan vi tänkas ha några sådana anmälningar i detta fallet?
Jomen, det var ju precis det jag skrev. Inte mindre än tre sådana anmälningar till Länsstyrelsen och en till polisen.

Snacka om att "ljuga i syfte att förstöra eller hämnas" på pappan och dottern "på olika vis".

Märkligt hur någon som ändå argumenterar på detta vis är så totalt förblindad av hat att hon inte ser hur otroligt starkt exakt precis de grejer som hon själv tar upp ovan skiner i detta fallet!

i all välmening , eftersom du tycks ha otur i när du tänker. Följande Scenario är nog det högst troliga. Vad jag tror ska jag tillägga . A har vad jag tror misshandlat Essie så svårt., alt dödat Essie. så P måste städa upp efter detta. med tanke på C tog A och åkte iväg samma kväll som sista filmen finns på när Essie försvann så gissar jag att A inte skulle få se vad hon orsakat. Jag hoppas försäkringsbolaget begär in Telefonlistor och tar in GPS information från bilarna. Jag hoppas även att försäkringsbolaget om P anmält dit att dom polisanmäler detta. C förstår jag inte hur hon kan försvara detta? Hon måste ju vara medveten om hur Essie for illa 2Vuxna låter sin vuxna dotter som det verkar plåga Essie, och säga åt PA att låta A hållas?? Detta är horribelt. det som är mitt hopp är att denna tråd kommer få fram sanningen och P Och C får löpa Golgata genom hela Enköping. som inte är stort.
Citera
2024-08-14, 23:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Det är det sjukaste jag har hört. Vart har det uppkommit? Här i tråden? Vilket inlägg? Har läst igenom alla sidor sen trådstarten i juli.

det finns otroligt farliga brottslingar som bott med en före detta assistent vars hus PÖ har krupit runt för att leta efter Essie som han visste var där utan att berätta för polisen, istället berättade han för alla andra och inte att förglömma att dessa brottslingar som enligt användare i tråden, har dödat Essie för att undvika att bli aresterte inte försökte få de 100 000 som utlovades som en belöning
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-14 kl. 23:52. Anledning: tillägg
Citera
2024-08-14, 23:52
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Teorin är att någon av assistenterna har en pojkvän som hänger med ett gäng som skulle få ett mc-gäng att verka snälla. Där var ett av förslagen "kurdiska räven". Om denna pojkvän tagit en hund handlar det nog mer om sex eller någon missriktad tanke på heder för sin flickvän. Hon lär väl vara sämst inom omsorg, och bölat för att hon fick kicken. Denna tjej ska också ha tillgång till en hästgård, enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P.

Var det inte ett par tjejer till och med i någon av Essiegrupperna på facebook som var extremt hatiska mot pappan och dottern, som också nämnt att de hade hästar eller hästgård? Vill minnas ett par stycken.

Det är rätt många olika saker som pappan sagt som visar sig stämma väldigt väl när sanningen sakta kryper fram från lite olika håll.
Citera
2024-08-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Det är det sjukaste jag har hört. Vart har det uppkommit? Här i tråden? Vilket inlägg? Har läst igenom alla sidor sen trådstarten i juli.

Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Nej, det låter som något "pappa-P" hittat på, i hopp om mer sympatier...

Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Rawa Majid flyttar ton av kokain varje månad. Han kan torka sig i arslet med dollarsedlar varje dag. Att tro att en gängmedlem snor en hund är ju så långt ifrån verkligheten som man bara kan komma. Då har man verkligen ingen koll alls på hur gängverksamheten fungerar. Sno en hund för en guzz? Hahaha! Dock skönt försök av att flytta fokus, det får man ju ge dig.

Nu tar vi allt på samma gång. Jag kan absolut hålla med om att en verktygssäljare i en svensk småstad inte vet hur kriminella gäng fungerar. Det låter rimligt i min värld.
Jag tänker mig att det är rimligt att han hört rykten om den här tjejens pojkvän och lever efter det. Jag har varit med om det förut och kommer vara med om det i framtiden. Alltså är det fullt rimligt att det bara är snömos.

Det kom upp i en av grupperna på Facebook. Så källan är väldigt obekräftad. Hon kan ha ljugit om allt, men jag tror att han sagt det. Rimligheten i det är en annan sak.
Citera
2024-08-14, 23:55
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Rawa Majid flyttar ton av kokain varje månad. Han kan torka sig i arslet med dollarsedlar varje dag. Att tro att en gängmedlem snor en hund är ju så långt ifrån verkligheten som man bara kan komma. Då har man verkligen ingen koll alls på hur gängverksamheten fungerar. Sno en hund för en guzz? Hahaha! Dock skönt försök av att flytta fokus, det får man ju ge dig.

Wannabes mördar människor för mindre.

Så gott som allt som blivit känt i ärendet pekar på ett scenario som stämmer väl överens med teorin, så till den milda grad att det är så gott som polisiärt uppklarat att en assistent ligger bakom stölden av Essie.

Det som saknas är Essie, eller numera mer sannolikt, kvarlevorna.
Citera
2024-08-14, 23:59
Medlem
Citat:
Var det inte ett par tjejer till och med i någon av Essiegrupperna på facebook som var extremt hatiska mot pappan och dottern, som också nämnt att de hade hästar eller hästgård? Vill minnas ett par stycken.

Det är rätt många olika saker som pappan sagt som visar sig stämma väldigt väl när sanningen sakta kryper fram från lite olika håll.

Hästintresset verkar vara stort i grupperna ja. Så även bland de assistenter som själva gett sig till känna. Den som jag kommer ihåg som mest hatisk verkade nästan vara undantaget från många hästbilder i sin profil. Samtliga andra verkade ha hästar. Så om man ser det så, så är det en rimlig gissning som P gör.
Citera
2024-08-15, 00:00
Medlem
Citat:

Ja det skall bli spännande att ta del av. Kan du lägga ut eller länka till den läsningen .
Citera
2024-08-15, 00:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Kom att tänka på denna fina bit av en anledning. https://www.youtube.com/watch?v=Q54ZQy9dOGY
ja, deras fantasier är så vilda medan fakta är jävligt enkla, Essie dödades av A eller PÖ/LÖ och PÖ och LÖ begravde henne...
Citera
2024-08-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, deras fantasier är så vilda medan fakta är jävligt enkla, Essie dödades av A eller PÖ/LÖ och PÖ och LÖ begravde henne...
Ja det är jag nu mera övertygad om. Det jag funderar på hur essie avlivades om inte den bortskämda ungen A slog ihjäl henne.
Citera
2024-08-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu tar vi allt på samma gång. Jag kan absolut hålla med om att en verktygssäljare i en svensk småstad inte vet hur kriminella gäng fungerar. Det låter rimligt i min värld.
Jag tänker mig att det är rimligt att han hört rykten om den här tjejens pojkvän och lever efter det. Jag har varit med om det förut och kommer vara med om det i framtiden. Alltså är det fullt rimligt att det bara är snömos.

Det kom upp i en av grupperna på Facebook. Så källan är väldigt obekräftad. Hon kan ha ljugit om allt, men jag tror att han sagt det. Rimligheten i det är en annan sak.

Fast du måste ju ha ett grepp om verkligheten? Har inga av dina polare haft en brud nångång? Är du från orten? Hälften är skådespel. Om du inte vet, så vet du inte.

Citat:
Wannabes mördar människor för mindre.

Så gott som allt som blivit känt i ärendet pekar på ett scenario som stämmer väl överens med teorin, så till den milda grad att det är så gott som polisiärt uppklarat att en assistent ligger bakom stölden av Essie.

Det som saknas är Essie, eller numera mer sannolikt, kvarlevorna.

Här snackades det om gängmedlemmar. De jappar på order eller för para, oftast både och. Sno en hund? Wtf? Beckna brickor ger mer.

Vilken teori pratar du om? Att en gängkriminell pojkvän har baxat hunden? Finns inte på kartan.
Citera
2024-08-15, 00:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Ja det är jag nu mera övertygad om. Det jag funderar på hur essie avlivades om inte den bortskämda ungen A slog ihjäl henne.

ja men som gammal militär så har nog LÖ en lösning på det tror jag...
men om A dödat eller bara skadat Essie så mycket att hon måste avlivas är lite öppet men spelar liten roll då det är PÖ som ansvarar både för detta och inte minst hela cirkusen efteråt...
Citera
2024-08-15, 00:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Fast du måste ju ha ett grepp om verkligheten? Har inga av dina polare haft en brud nångång? Är du från orten? Hälften är skådespel. Om du inte vet, så vet du inte.

Här snackades det om gängmedlemmar. De jappar på order eller för para, oftast både och. Sno en hund? Wtf? Beckna brickor ger mer.

Vilken teori pratar du om? Att en gängkriminell pojkvän har baxat hunden? Finns inte på kartan.

Visst finns det på kartan, skulle helt säkert inte tveka en sekund om det "finns anledning", och har tjejen sagt att det finns anledning, så finns det anledning. Som sagt, många av dem mördar människor för mindre. Har du så bra koll som du vill försöka ge sken av, så vet du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in