2024-08-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jo jag vet vem som äger den rollen. Enligt hundhjälpen har de anmält SBK och examinatörerna. Har du frågat om det? För mig finns det ingen anledning att nysta i en "ideell" organisation som torkar varandra i arslet. Jag lobbar för att förstatliga stödet av assistanshund.

när jag pratade med henne hade jag ingen tanke på hur hundhjälpens anmälan utan pratade om allt gällande psykisk hälsa hund, processen runt m.m men vissa saker kunde hon inte lämna ut rent privat pga sekretess vilket jag förstår.

Men efteråt har jag mejlat och gjort en anmälan om att de borde se över sina krav och examinationer, sen har jag via kontakter fått höra att både de på SKK och SBK diskuterat detta fall en hel del med tanke på all uppmärksamhet blivit men förhoppningsvis leder det till att de sker en förändring och överblick över hur det bedömms i framtiden
Citera
2024-08-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Ja det framgår i flera dokument. Finns länkat här på startsidan och skärmdumpar i FB-gruppen. Det har pågått länge och är inget nytt. Det har funnit hot att assistenterna (innan Essies försvinnande) inte fick göra anmälningar. Old news.

Jag följde den här tråden, från början. Men såg ingen bevisning.
Citera
2024-08-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Men jaa precis. Det reagerade jag oxå på. När han pratar om Essie så har han ett fånigt leende på läpparna och sedan när nyhetsfolket nämner dottern och hur det måste påverka dottern . Då men bara då får han tårar i ögonen. Då var det väl första gången han tänkte på hur han fick ta hand om Essies sargade kropp och begrava den eller skicka bort den med farfar till Norrland urskog.

Må dom brinna i hundhelvetet när dom dör. 😡

Tänkte samma. När han berättade i TV att han måste ljuga för A eftersom A var känslig och därför sa att Essie är på sjukhus.
"Snart måste vi säga att hon gått bort"
Då fick han kontakt med sig själv och var snabbt övergående känslosam.
Eventuellt ljög han att han ljög.
Komplicerat!
Citera
2024-08-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Anmälningarna kom till LS den 20/6. Essie försvann 11/7

Fast jag tänkte mer på allt annat som "kommit fram". Om sexuella trakasseier och sådant... Att många anklagelser, om allt möjligt, verkar ha "lyfts fram", sedan Essie försvan. Och fast jag själv inte tvivlar på att "A" skadade hunden, "Pappa-P" avrättade den, så men ändå så tror jag att det mitt i allvaret, även sker en massiv smutskastning, som inte är upprättelsen för Essie till gagn.
Citera
2024-08-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis kan jag köpa att varenda en inte varit ute och letat. Det får du väl kalla en lögn om du vill. Jag kallar det bara en vit överdrift.
Själv tänker jag så här, för några dagar sedan var det många som inte trodde att hundar hade varit på plats och letat, det visade sig antagligen vara så att hundar var på plats. Nu heter det att de inte har letat, trots att folk på Facebook sagt att det märkte ett letande. Alltså är båda lika troliga just nu. Alltså ingen lögn, tills motsatsen är bevisad.

Andra lär väl inte våga tro på honom. Det roligaste är att jag varken tror eller inte tror på honom, jag bara inte springer omkring och skriker lögn utan att det är bevisat.

Vi har Enköpingsbor i tråden som vittnat om att inget sökande har skett som PÖ påstått. Då är det en lögn.

Kan du förklara varför CÖ var så lugn när Essie var borta att hon istället för leta efter en försvunnen hund plockade ihop saker? Hade det varit min hund hade jag banne mig letat ihjäl mig o inte ens hunnit sätta mig o skapa en grupp på Facebook, detta utan att det fanns o inte finns några bevis på att Essie är stulen?
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-14 kl. 23:11.
Citera
2024-08-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Ja det framgår i flera dokument. Finns länkat här på startsidan och skärmdumpar i FB-gruppen. Det har pågått länge och är inget nytt. Det har funnit hot att assistenterna (innan Essies försvinnande) inte fick göra anmälningar. Old news.

Ja, jag tyckte jag skrev, nyss, men det kommer då inte upp i flödet- utan endast mitt svar till någon annan- att ja, jag HAR följt denna tråd från början. Men jag tröttnade, då det började bli en jädra rundgång i flödet. Jag efterlyste klistrade sammanfattaningar(så folk slapp ta, samma saker igen), ett lex Essie och beundrade Saga som faktiskt tog fram fakta.

Men jag tänker vi att vi lever i 2024. Vi har gått förbi MeToo som numer är vardag. Men då skall alltså assistenter för en förståndshandikappad/autist/eller vad hon må vara, inte våga yttra sig, ens om de går samman, om pappan är svår på dem på sexuellt plan? Att är det SÅ, så är det ju mer märkvärdigt och påminner om "Knutby" eller "Hästgården"....Men jag tror faktiskt inte det i detta fall. Att jag TROR att hunden for illa. Till sist för illa. Pappan måste ringas in, för att dottern skadat hunden. Pappan avrättade hunden.

Samt att nu försöker assistenter komma på att smutskasta "P", i tron att de gör något gott. Men att då borde de ju också förklara varför de inte gick ut med det tidigare?
Senast redigerad av Vildesvinn 2024-08-14 kl. 23:18.
Citera
2024-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Tiggaren vet jag inte riktigt hur det gick till med. Jag fick höra det tipset här först, och fick intrycket av att det sedan togs upp i gruppen på Facebook. Men som sagt så har jag ingen koll där, egentligen.

Men kurdiska räven har det väl pratats om här i tråden, har jag för mig.

Åh herregud menar du på riktigt att det har pratats om kurdiska räven här i tråden? Som skulle sno en assistanshund i utbyte av droger då eller?! 😅
Citera
2024-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Nej du har inte sagt att de tjänar.
Det blev lite fel
Som du säger de har fått en peng från myndigheten för examinationer av Assistanshundar. Den pengen går till det som de är avsatta för. Inte in i kassan.
Sbk "tjänar" inte pengar som inlägget skrivet av Sara.
Utan som du säger de är medel för ett syfte.
Sen att kontakten mellan de olika aktörerna och personen på sbk skulle vara anmärkningsvärd för att de känner till varandra. Det är ju inte så konstigt,det samordnas ju den vägen

Exakt. Och det tror jag inte är för djurens bästa. Nepotistiska metoder leder till förtroendeskador. Och eftersom de i regel är ensamma om att kunna genomföra dessa examinationer, så sätter du fingret på exakt vad jag menar. Applicera detta på exempelvis människors utbildning, jobb och karriär så förstår du precis vart jag vill komma. Kanske lägga över assistanshundsutbildningen till SoS istället och utvärdera?

Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
när jag pratade med henne hade jag ingen tanke på hur hundhjälpens anmälan utan pratade om allt gällande psykisk hälsa hund, processen runt m.m men vissa saker kunde hon inte lämna ut rent privat pga sekretess vilket jag förstår.

Men efteråt har jag mejlat och gjort en anmälan om att de borde se över sina krav och examinationer, sen har jag via kontakter fått höra att både de på SKK och SBK diskuterat detta fall en hel del med tanke på all uppmärksamhet blivit men förhoppningsvis leder det till att de sker en förändring och överblick över hur det bedömms i framtiden

De diskuterar? Man undrar vad? Ekonomi, examinatörer? SBK kommer inte driva på någon förändring. Lagar kommer göra det.
Citera
2024-08-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Åh herregud menar du på riktigt att det har pratats om kurdiska räven här i tråden? Som skulle sno en assistanshund i utbyte av droger då eller?! 😅

Teorin är att någon av assistenterna har en pojkvän som hänger med ett gäng som skulle få ett mc-gäng att verka snälla. Där var ett av förslagen "kurdiska räven". Om denna pojkvän tagit en hund handlar det nog mer om sex eller någon missriktad tanke på heder för sin flickvän. Hon lär väl vara sämst inom omsorg, och bölat för att hon fick kicken. Denna tjej ska också ha tillgång till en hästgård, enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P.
Citera
2024-08-14, 23:38
Medlem
Citat:
Teorin är att någon av assistenterna har en pojkvän som hänger med ett gäng som skulle få ett mc-gäng att verka snälla. Där var ett av förslagen "kurdiska räven". Om denna pojkvän tagit en hund handlar det nog mer om sex eller någon missriktad tanke på heder för sin flickvän. Hon lär väl vara sämst inom omsorg, och bölat för att hon fick kicken. Denna tjej ska också ha tillgång till en hästgård, enligt en person som uppger sig ha talat i telefon med P.

Det är det sjukaste jag har hört. Vart har det uppkommit? Här i tråden? Vilket inlägg? Har läst igenom alla sidor sen trådstarten i juli.
Citera
2024-08-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Det är det sjukaste jag har hört. Vart har det uppkommit? Här i tråden? Vilket inlägg? Har läst igenom alla sidor sen trådstarten i juli.

Nej, det låter som något "pappa-P" hittat på, i hopp om mer sympatier...
Citera
2024-08-14, 23:47
Medlem
Citat:

Rawa Majid flyttar ton av kokain varje månad. Han kan torka sig i arslet med dollarsedlar varje dag. Att tro att en gängmedlem snor en hund är ju så långt ifrån verkligheten som man bara kan komma. Då har man verkligen ingen koll alls på hur gängverksamheten fungerar. Sno en hund för en guzz? Hahaha! Dock skönt försök av att flytta fokus, det får man ju ge dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in