2024-08-14, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
FAS kommer sig av moderns alkoholmissbruk, men Mette-Marit kan ju ha tagit annat under graviditeten. Det gjorde hon för övrigt säkerligen, Marius blev ju till just i hennes värsta period. Det var till och med flera olika män som kunde ha varit pappan (alltså under en period av två veckor hade hon legat med flera olika män), och faderskapet måste fastställas med DNA-prov, så man kan räkna med att hon tog både det ena och det andra under den tiden.

Jag kommer aldrig att förstå hur kronprinsen kunde få lov att gifta sig med henne.

Haakon valgte feil partner. Han burde sagt fra seg tronen om det var slik at Mette Marit var kvinnen i hans liv.
Hun hadde absolutt ingen kvalifikasjoner som gjorde henne skikket til en dag å bli dronning. Det mest egoistiske var likevel at de brakte Marius inn i dette. Gutten som var et resultat av et kort møte mellom MM og Morten B. rundt påsketider i 1996, skulle altså få en privilegert oppvekst blant prinsesser og prinser uten selv å ha noen tittel.
Mammas dårlige samvittighet over det faktum at Marius har ingen plass i arverekken, har medført at han har fått en oppvekst uten grenser og er kraftig bortskjemt.
Selv nå som han nærmer seg tretti år, så har mor godtatt at han ikke jobber og bor i et hus på deres eiendom. Rusproblemer og psykisk uhelse, er forklaringen. Akkurat de samme problemene som foreldrene hans har, eller har hatt.
Vi vet ikke hvilke substanser mor eventuelt har tatt under graviditeten, men Marius har verken Fas eller Downs som noen skriver i tråden her.
Derimot så har han andre diagnoser.
Citera
2024-08-14, 21:58
Medlem
Vaapens avatar
lukter et klassisk Mel Gibson-forsvar med å skylde på avhengighet for å unngå hardest mulig straff
Citera
2024-08-14, 22:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Haakon valgte feil partner. Han burde sagt fra seg tronen om det var slik at Mette Marit var kvinnen i hans liv.
Hun hadde absolutt ingen kvalifikasjoner som gjorde henne skikket til en dag å bli dronning. Det mest egoistiske var likevel at de brakte Marius inn i dette. Gutten som var et resultat av et kort møte mellom MM og Morten B. rundt påsketider i 1996, skulle altså få en privilegert oppvekst blant prinsesser og prinser uten selv å ha noen tittel.
Mammas dårlige samvittighet over det faktum at Marius har ingen plass i arverekken, har medført at han har fått en oppvekst uten grenser og er kraftig bortskjemt.
Selv nå som han nærmer seg tretti år, så har mor godtatt at han ikke jobber og bor i et hus på deres eiendom. Rusproblemer og psykisk uhelse, er forklaringen. Akkurat de samme problemene som foreldrene hans har, eller har hatt.
Vi vet ikke hvilke substanser mor eventuelt har tatt under graviditeten, men Marius har verken Fas eller Downs som noen skriver i tråden her.
Derimot så har han andre diagnoser.

Exakt, Haakon Magnus kunde ha avstått tronen. Som Kung Edward VIII gjorde, för att få gifta sig med Wallis Simpson. DET skulle till och med ha varit lite romantiskt!

Ja, jag tänker att det inte kan ha varit så lätt för Marius heller. Att alltid vara en katt bland hermelinerna, så att säga. Bara få leka med Europas prinsar och prinsessor på nåder. Och alla människor känner till hans bakgrund, och han vet att alla känner till den... fast alla försöker att låtsas något annat när han är med.
Citera
2024-08-14, 22:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Intressant att han nämner kokain. Jag undrar vad som skulle ske, om någon i vårt kungahus skulle gå ut med en sådan substansanvändning.

Det är en helt normal drog i resten av världen förutom i Sverige. Här skulle det självklart vara HELT sjukt att någon i kungahuset tog kokain.
Citera
2024-08-14, 22:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag får Game of Thrones-Joffrey-vibbar av Marius.
Citera
2024-08-14, 22:10
Medlem
Det går ikke an å legge skylden på foreldrene for at barna får diverse problemer. Enten det er helseproblemer som diverse psykiske lidelser eller det er rusproblemer.

Vi ser det i Stoltebergfamilien. Jens som ble statsminister og mangeårig generalsekretær i Nato. Søsteren som er utdannet lege og har gjort karriere innen helseadministrasjon. Og så Nini, som ble heroinist og døde av rusmisbruket knapt femti år gammel.

Nei, det er ikke så enkelt.

Jeg håper Marius kommer seg ut av problemene han har skapt for seg. Og har medfølelse med kongefamilien i en vanskelig tid.

Det fortjener de.
Citera
2024-08-14, 22:12
Medlem
Citat:
Exakt, Haakon Magnus kunde ha avstått tronen. Som Kung Edward VIII gjorde, för att få gifta sig med Wallis Simpson. DET skulle till och med ha varit lite romantiskt!

Ja, jag tänker att det inte kan ha varit så lätt för Marius heller. Att alltid vara en katt bland hermelinerna, så att säga. Bara få leka med Europas prinsar och prinsessor på nåder. Och alla människor känner till hans bakgrund, och han vet att alla känner till den... fast alla försöker att låtsas något annat när han är med.

Nei, det er jo helt meningsløst.

Ville hatt Märtha Louise som tronarving i Norge du da.

Nei, det er bra at det ble som det ble.
Citera
2024-08-14, 22:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det er jo helt meningsløst.

Ville hatt Märtha Louise som tronarving i Norge du da.

Nei, det er bra at det ble som det ble.

Märtha Louise är också en katastrof... Och drottning Sonja kunde väl inte få fler barn än två, har jag hört. Ni har det inte lätt! OBS jag säger inte att vår kungafamilj är bättre, men hittills har i alla fall Victoria och Daniel skött sig någorlunda. Det är mer en allmän brist på intelligens och allmänbildning som är problemet hos vårt kronprinsesspar.
Citera
2024-08-14, 22:30
Medlem
Nottelitens avatar
nu var jag en av dem som flinade när MM gifte sig med kronprins Håkon, men jag kan inte säga annat än att hon har vuxit in i rollen och idag gör det väldigt bra som strängklippare med mera, och jag antar att hennes äktenskapsmål inte har så mycket att göra med att MBH använder kokain och har hål i öronen, nu får vi hoppas att MBH får grepp om sitt liv, nyktrar till och slutar med allt strul, för det är inte acceptabelt oavsett beroende och diagnoser att slå damer...
Citera
2024-08-14, 22:37
Medlem
Citat:
Märtha Louise är också en katastrof... Och drottning Sonja kunde väl inte få fler barn än två, har jag hört. Ni har det inte lätt! OBS jag säger inte att vår kungafamilj är bättre, men hittills har i alla fall Victoria och Daniel skött sig någorlunda. Det är mer en allmän brist på intelligens och allmänbildning som är problemet hos vårt kronprinsesspar.

Synes det er vanskelig å forstå at det skal være ett problem at folk er forskjellige.

Synes også det er vanskelig å si at enkeltpersoner ikke er gode nok for den rollen de mer eller mindre er født inn i.

Og at det er vanskelig å kritisere noen for hvem de er glad i og hvem de vil gifte seg med.

Dessuten liker jeg Kronprinsparet, både Mette-Marit og Haakon. Og det er det veldig mange i Norge som gjør.

Mange som synes det er flott og fint at kronprinsen giftet seg med henne han ville ha. At hun tilfeldigvis var alenemor var ikke noe problem for Haakon.

Og da er det ihvertfall ikke noe problem for meg.
Citera
2024-08-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag får Game of Thrones-Joffrey-vibbar av Marius.

Tänkte mer på Draco Malfoy.
Citera
2024-08-14, 22:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Tänkte mer på Draco Malfoy.

Fast Draco spöar väl inga brudar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera