2024-08-14, 11:07
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Sverige hasar efter i spåret med drottningens brorson..

Det er likhetstrekk mellom Silvias brorson och Marius.
Ingen av dem er i arverekken, de har ikke jobb, de bor gratis på kongelige eiendommer, får pocket money og deltar ved kongelige anledninger. De gjør som de vil. Brorsonen kom seg unna politiet, vi får se om saken mot Marius blir henlagt. Sånn det ser ut nå, så tror jeg ikke det, selv om moren hans har begynt å blande seg inn ved blant annet å ta kontakt med offeret.
Citera
2024-08-14, 11:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Naken var hon mig veterligen aldrig.

Jo-o-då!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...gqTGA&usqp=CAU
Citera
2024-08-14, 13:51
Slettet fordi jeg fikk kalde føtter av å tenke på Tore Tønne saken.
Senast redigerad av Nujaevlarihavet 2024-08-14 kl. 14:44.
Citera
2024-08-14, 15:26
Medlem
Høiby i en uttalelse via sin advokat.

Citat:
«Forrige helg skjedde noe som aldri skulle ha skjedd. Jeg utøvde kroppskrenkelser og ødela gjenstander i en leilighet i alkohol- og kokainrus etter en krangel. Jeg har flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer. Jeg har over lengre tid slitt med rusbruk, noe jeg har vært i behandling for tidligere. Denne behandlingen skal jeg nå gjenoppta og ta på største alvor».

«Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg. Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort, og vil forklare meg sannferdig til politiet».

https://www.nrk.no/norge/marius-borg...ald-1.16994669
Citera
2024-08-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nujaevlarihavet
Det blir interessant å se. Synes selv det er tankevekkende at bildene er publisert etterpå. De kan være publisert uten den skadelidendes samtykke, men det tror jeg kanskje ikke de ville gjort..? Vi vet heller ikke om de er tatt av politiets fotograf, venninne eller av offeret.
Jeg hadde ikke selv turt å ta kontakt på den måte, uten at offerets advokat var til stede. Bare min tanke.

Jeg tror kanskje at Se og hør har kjøpt bildene ... uten at jeg kan peke på en potensiell selger.

I dag er det mange kommenterer om at Mette-Marits kontakt med fornærmede i verste fall kan være straffbar.

Men, jeg mener å ha lest at Marius også omfattes av kongefamiliens livvakt. Uten at jeg finner igjen artikkelen nå. Dette sier google om sikkerheten rundt kongefamilien.
Kongefamiliens sikkerhet ivaretas av Garden og Politieskorten – Kongefamiliens livvakt, som er underlagt Politiets sikkerhetstjeneste (PST). Sikkerhetsavdelingen ivaretar sikkerheten til medarbeiderne ved Hoffet og har ansvar for sikkerhetstiltak knyttet til de kongelige eiendommene.
Jeg tenker at hvis Marius farter omkring i kokainrus i flere døgn i strekk, så utgjør han en potensiell sikkerhetsrisiko for resten av familien, kronprinsen, kronprinsessen, prins Sverre Magnus. Han bor jo på Skaugum også.

Noen må jo følge litt med på hva han driver med?

Og så tenker jeg på dette med kniven i veggen. Ett uhyggelig bilde.

Vold i nære relasjoner, som dette faktisk er, er ukjent område for meg, men, politiet har både kunnskap og visse rutiner de følger.

Hvor høyt skal alarmklokkene ringe når det er blitt truet med kniv? Har det skjedd en eskalering av voldsutøvelsen?

Uansett hva som skjer videre med Marius, så er iallfall alle potensielle nye kjærester nå advart.

Marius er en mann som kvinner og jenter må holde seg unna.
Citera
2024-08-14, 16:05
Medlem
oldeubois avatar
Intressant att han nämner kokain. Jag undrar vad som skulle ske, om någon i vårt kungahus skulle gå ut med en sådan substansanvändning.
Citera
2024-08-14, 16:05
Medlem
Vad får gutten för straff?
Skyller på diagnoser och kokain…
Bullkalas kanske.

Tror ni jäntorna undviker denna fyr?

Naturligtvis inte. Det blir fitta tills han dör.

Tragiskt…

Det är något för kvinnorörelsen att utforska.
Citera
2024-08-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Høiby i en uttalelse via sin advokat.

https://www.nrk.no/norge/marius-borg...ald-1.16994669

Hvilke diagnoser er det snakk om?
FAS? adhd? Downs?
Citera
2024-08-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigDug666
Hvilke diagnoser er det snakk om?
FAS? adhd? Downs?

Hva er FAS?

Marius sier selv at han har ... flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer.

Jeg vet ikke om vi får vite nøyaktig hvilke diagnoser Marius sliter med.

Marius har iallfall innrømmet straffskyld med dagens uttalelse.

Hva slags straff kan det tenkes at han blir idømt. Hjemmesoning med fotlenke? Eller, behandling. Behandling for rusproblemer og psykiske lidelser.
Citera
2024-08-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva er FAS?

Marius sier selv at han har ... flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer.

Hva slags straff kan det tenkes at han blir idømt. Hjemmesoning med fotlenke? Eller, behandling. Behandling for rusproblemer og psykiske lidelser.
Fødalt alkohol syndrom, skader på fosteret under svangerskap pga rus
Citera
2024-08-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggstad
Fødalt alkohol syndrom, skader på fosteret under svangerskap pga rus

Javel. Jeg håper ikke det er tilfelle.

Men det samme kan det vel være. Hva slags psykiske lidelser Marius har. Det tror jeg ikke allmennheten vil få innsyn i uansett.

Jeg vil tro at oppmerksomheten rundt saken vil dabbe av nå. Marius har i praksis innrømmet straffskyld. Marius må få gjennomført avhør hos politiet, få en påtaleavgjørelse og eventuell straffeutmåling.

Jeg regner med at fornærmede vil få god oppfølging av helsevesenet, og håper at hun slipper unna varige skader.

Da er vel mediefesten over. For denne gang.
Citera
2024-08-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva er FAS?

Det skal svært mye til for å ikke være strafferettslig tilregnelig. Og dersom man finner at siktelsene står seg og han blir dømt, er det snakk om ubetinget fengsel. Jeg tror ikke han er noen god kandidat for fotlenkesoning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in