Citat:
Den ena sidan lärs sedan barndomen att man får ljuga i krigstider, Hamas är religösa fanatiker. Så jag har väldigt svårt att lita på det, även om det säkert finns vissa ärliga saker. Men känns som att mycket vinklas enormt och man utelämnar viktiga detaljer som ändrar allting. Givetvis sprider bägge propaganda då sanningen dör direkt i sådana konflikter, men Isreal sprider lite mindre propaganda än Hamasfascister om vi ska vara ärliga. Hamas syfte är att skapa propaganda för att använda det i en slags krigsföring mot Isreal.
Hamas vill medvetet att palestinierna ska dödas, det blir effektiv propaganda i propagandakriget. Om man bryr sig på riktigt om palestinska offer och civila och inte ljuger och använder det för att kunna framföra sitt vidriga judehat/antisemitism (där vänsterextrema och högerextrema verkar enas i sitt hat mot judarna) så bör man vara grovt kritiskt mot Hamasfascisterna då dessa är en förmodligen den största anledningen till varför palestinier får lida och utstå ett helvete.
Hade Hamas brytt sig minsta lilla om palestinier så hade dessa inte sagt att de ska gå och attackera Isreal, man visste att Isreal skulle svara. Hatet mot judarna verkar trumfa allt, även Palestiniernas liv. Tycker det är hemskt att palestinier och judarna dör i denna konflikten. Om vi vill att det ska bli fred måste vi sluta vara hjärntvättade av politiker som använder propagandan för att vinna röster, och se elefanten i rummet, Hamas, som medvetet vill skapa detta helvete. Hade jag varit palestinier så hade jag hatat Hamas mer än något annat. Men de blir hjärntvättade till och tro att Hamas är lösningen till deras lidande när det är Hamas som skapar deras situation till väldigt stor del.
Citat:
Tycker judehatande fascister/rasister som är äckliga. Sådana as bara skapar mer palestinska offer.
Du är helt hjärntvättad av propaganda.