2024-08-18, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Lär vara fake news. Större offerkoftor än palestinier vandrar väl inte på den här jorden.

Varför länkar du då till folkets radio i ett annat sammanhang ? De säger ju att Palestina utsätts för en förintelse.
Citera
2024-08-18, 03:53
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Bor man automatiskt i orten och är muslim bara för att man är kritisk till vad Israel pysslar med?
Är det inte jobbigt att gå omkring med sådana tvångstankar?

Ps Jag bor i ett typiskt medelklassområde i Barcelona utan moske och någon lokal imam
Du var väl inte bara kritisk till Israel, utan antydde att judar som folk borde utrotas. Sådant hör jag normalt sett bara från palestinska eller andra arabiska vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Det är ju bara ignorant att hävda. Israels högsta styrande politiker anser att dessa våldtäkter är moraliskt rätt
Jo, men du glömmer berätta att soldaterna ifråga ställts inför rätta. Även om alla krig har "loose cannons" är Israel trots allt en rättsstat som trots en och annan idiot i statsförvaltningen ändå fungerar hyfsat bra.
Citera
2024-08-18, 09:52
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Varför länkar du då till folkets radio i ett annat sammanhang ? De säger ju att Palestina utsätts för en förintelse.
Jag länkar till det som är relevant. Gällande vaccinet håller jag med men gällande Palestina så håller jag inte med. Enkel matte…
Citera
2024-08-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag länkar till det som är relevant. Gällande vaccinet håller jag med men gällande Palestina så håller jag inte med. Enkel matte…

Vilka är dina kriterier för att nånting ska vara trovärdigt ?
Citera
2024-08-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Fattar du hur allvarligt det är att Palestinierna efter flera år av lugn plötsligt attackerade Israel i en terrorattack och de våldtog och lemlästade småbarn, de lade bäbisar i ugnar och satte sedan på värmen etc. De agerade i sann IS-anda.

Jag säger inte att ena sidan har rätt jag säger att båda har begått så många brott mot varandra att det inte går att säga att någon har rätt eller fel. Men detta fattar inte du för du har noll möjlighet att vara objektiv.

Det är skrattretande hur man kan vara så jäääävla korkad och obildad. NEJ HAMAS GJORDE INTE DET DU SKRIVER DIN SINNESSJUKA GALNING. det med barn i ugn har hänt för decennier sedan och det var israeler som gjorde det mot palestinier dit spån. De fantasifulla lögner du skriver är avslöjade som helt sjuka lögner. Du har det en googling bort.
Citera
2024-08-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Det är skrattretande hur man kan vara så jäääävla korkad och obildad. NEJ HAMAS GJORDE INTE DET DU SKRIVER DIN SINNESSJUKA GALNING. det med barn i ugn har hänt för decennier sedan och det var israeler som gjorde det mot palestinier dit spån. De fantasifulla lögner du skriver är avslöjade som helt sjuka lögner. Du har det en googling bort.

De attackerade inte civila efter flera år av lugn?

Hur många oskyldiga civila dödade den 7:e oktober?

https://www.factcheck.org/2023/11/dozens-of-children-died-in-hamas-oct-7-attack-on-israel-contrary-to-online-claim/

Du kanske borde sluta läsa propalestinsk lögnmedia
Senast redigerad av Storgatan19 2024-08-19 kl. 17:36.
Citera
2026-01-21, 22:43
Medlem
Ännu en rapport om sexualsadismen sionassarna utsätter palestinska fångar för:
Palestinska fångar våldtas i israeliska fängelser enligt ny rapport
Hundattacker, sparkar och rena våldtäkter i israeliska häkten och fängelser. [...]

Enligt rapporten är det systematiska våldet mot fångarna mer omfattande än tidigare. Sexuellt våld förekommer mot fångarna, som i huvudsak är män. Det rör sig från allt ifrån hot om sexuella övergrepp och fångar som tvingas klä av sig nakna, till fullbordade våldtäkter och skadliga slag mot fångarnas könsorgan.

Ett av vittnena i rapporten, en man från Västbanken, blödde i 22 dagar efter våldtäkten och fick på egen hand stoppa blödningen så gott det gick med toalettpapper.

”Alla tre skrattade och hånade mig medan de misshandlade och våldtog mig”, säger han. [...]

I de israeliska fängelserna förekommer också annan tortyr. Bland annat elchockas de palestinska fångarna, bränns med cigaretter, blir skållade med kokhet vätska och utsätts för hundattacker. Fångarna nekas medicinsk vård, vilket lett till livslånga men såsom amputationer, nedsatt eller förlorad syn och hörsel – men också dödsfall. [...]

Mellan oktober 2023 och januari 2026 har 84 fångar, varav en minderårig, dött i israeliska häkten och fängelser, enligt B'Tselem som granskat dödsfallen.

https://www.etc.se/utrikes/palestinska-faangar-vaaldtas-i-israeliska-faengelser-enligt-ny-rapport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in