2024-08-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Antar att du var ironisk där, i princip ingenting Israel rapporterar är sant..
Den ena sidan lärs sedan barndomen att man får ljuga i krigstider, Hamas är religösa fanatiker. Så jag har väldigt svårt att lita på det, även om det säkert finns vissa ärliga saker. Men känns som att mycket vinklas enormt och man utelämnar viktiga detaljer som ändrar allting.

Givetvis sprider bägge propaganda då sanningen dör direkt i sådana konflikter, men Isreal sprider lite mindre propaganda än Hamasfascister om vi ska vara ärliga. Hamas syfte är att skapa propaganda för att använda det i en slags krigsföring mot Isreal.
Hamas vill medvetet att palestinierna ska dödas, det blir effektiv propaganda i propagandakriget. Om man bryr sig på riktigt om palestinska offer och civila och inte ljuger och använder det för att kunna framföra sitt vidriga judehat/antisemitism (där vänsterextrema och högerextrema verkar enas i sitt hat mot judarna) så bör man vara grovt kritiskt mot Hamasfascisterna då dessa är en förmodligen den största anledningen till varför palestinier får lida och utstå ett helvete.

Hade Hamas brytt sig minsta lilla om palestinier så hade dessa inte sagt att de ska gå och attackera Isreal, man visste att Isreal skulle svara. Hatet mot judarna verkar trumfa allt, även Palestiniernas liv. Tycker det är hemskt att palestinier och judarna dör i denna konflikten. Om vi vill att det ska bli fred måste vi sluta vara hjärntvättade av politiker som använder propagandan för att vinna röster, och se elefanten i rummet, Hamas, som medvetet vill skapa detta helvete. Hade jag varit palestinier så hade jag hatat Hamas mer än något annat. Men de blir hjärntvättade till och tro att Hamas är lösningen till deras lidande när det är Hamas som skapar deras situation till väldigt stor del.

Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Äckliga judar. Allt handlar om för Israel att skapa mer Hamas medlemmar genom att utrota och tortera deras familjemedlemmar så det kan fortsätta ett "krig" mot terrorister, med andra ord få mer mark.
Tycker judehatande fascister/rasister som är äckliga.
Sådana as bara skapar mer palestinska offer.

Du är helt hjärntvättad av propaganda.
Citera
2024-08-14, 21:04
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Bevisen är otvetydiga: Israel bedriver systematiska våldtäkter på palestinier. Israel bevisar ännu en gång att det är en psykopatisk terrorstat.

Israel sitter dessutom på fullt allvar och hävdar att det är ”moraliskt rätt” att sexuellt tortera palestinier:

https://x.com/trtworld/status/1821506044813627790

Även från officiellt håll så är Israel mer upprörda att videon är läckt. Faktiskt så vill man hellre svälta och tortera palestinier:

Att diskutera:
Varför torterar och våldtar Israel palestinier?

Varför är det moraliskt rätt att tortera och våldta palestinier?
Tyvärr har israelerna alltid gjort så här. Men när dom själva gör det anser dom inte att det är fel. För dom tycker själva att dom står över alla andra människor och ingen ska få kritisera dom. Det är hemskt, ja.
Citera
2024-08-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tyvärr har israelerna alltid gjort så här. Men när dom själva gör det anser dom inte att det är fel. För dom tycker själva att dom står över alla andra människor och ingen ska få kritisera dom. Det är hemskt, ja.

Är du 15 är gammal, varför litar du på all propaganda du blir matad med? Har aldrig sett en konflikt med mer lögner och propaganda än denna konflikt.

Hatet, propagandan (till stor del skapad av Hamas agenter, eller politiker som använder det bara för att vinna röster) mot Israel och judar skapar bara mer palestinska offer. Men antisemiterna bryr sig inte om civila palestinier som vi normala gör, man bara utnyttjar dessa för att smutkasta judarna. Judehatet är viktigare än palestinier för dessa typer. Tyvärr är sanningen verkligen unken.

Jag är ingen antisemit, jag bryr mig om palestinier på riktigt till skillnad från judehatarna, därav anser jag att vi måste vara kritiska mot Hamas. Men även Isreals övervåld och högerextremism. Att hata den ena sidan som vissa gör bara för man blivit indoktrinerad av media, bara spår på konflikten och hindrar en fredlig lösning.

Bryr du dig om Palestina - var kritisk mot Hamas.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-08-14 kl. 21:12.
Citera
2024-08-14, 21:12
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Bevisen är otvetydiga: Israel bedriver systematiska våldtäkter på palestinier. Israel bevisar ännu en gång att det är en psykopatisk terrorstat.

Israel sitter dessutom på fullt allvar och hävdar att det är ”moraliskt rätt” att sexuellt tortera palestinier:

https://x.com/trtworld/status/1821506044813627790

Även från officiellt håll så är Israel mer upprörda att videon är läckt. Faktiskt så vill man hellre svälta och tortera palestinier:

Att diskutera:
Varför torterar och våldtar Israel palestinier?

Varför är det moraliskt rätt att tortera och våldta palestinier?

Vem fan bryr sig. Död åt arabsvinen.
Döda varenda jävla arab. Fy fan för de jävla asen.

Ska man tycka synd om dem eller vad fan vill ni? De är ARABER

Det enda negativa är att de våldtar dem..stackars våldtäktsmän! Få arab-anus på.kuken, fy fan

Använd eldkastare i stället
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-08-14 kl. 21:22.
Citera
2024-08-14, 21:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Oavsett hur man vrider och vänder på det hela är det förstås inte försvarbart att hämnas tortyr och sexuella övergrepp med samma medel och det är definitivt inte upp till enskilda militärer eller fångvaktare att bestraffa fångar.

Om jag förstått saken rätt så ingrep militärpolis när detta uppdagades, vilket förstås är bra. Vad som är mindre bra är att det tydligen finns en del israeler som tycker att gärningsmännens handlande är försvarbart.
Citera
2024-08-14, 21:13
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Är du 15 är gammal, varför litar du på all propaganda du blir matad med? Har aldrig sett en konflikt med mer lögner och propaganda än denna konflikt.

Hatet, propagandan (till stor del skapad av Hamas agenter) mot Israel och judar skapar bara mer palestinska offer. Men antisemiterna bryr sig inte om civila palestinier som vi normala gör, man bara utnyttjar dessa för att smutkasta judarna. Judehatet är viktigare än palestinier för dessa typer. Tyvärr är sanningen verkligen unken.

Jag är ingen antisemit, jag bryr mig om palestinier på riktigt till skillnad från judehatarna, därav anser jag att vi måste vara kritiska mot Hamas. Men även Isreals övervåld och högerextremism.
Jag gillar inte heller Hamas. Men jag vet hur israeler är och beter sig.
Citera
2024-08-14, 21:15
Avslutad
Citat:
Om vi vill att det ska bli fred måste vi sluta vara hjärntvättade av politiker som använder propagandan för att vinna röster, och se elefanten i rummet, Hamas, som medvetet vill skapa detta helvete. Hade jag varit palestinier så hade jag hatat Hamas mer än något annat. Men de blir hjärntvättade till och tro att Hamas är lösningen till deras lidande när det är Hamas som skapar deras situation till väldigt stor del.
Bara så du vet så har Netanyahu aktivt supportat Hamas. Med det i bakhuvudet så blir ditt påstående här väldigt konstigt.

For years, Netanyahu propped up Hamas. Now it’s blown up in our faces
The premier's policy of treating the terror group as a partner, at the expense of Abbas and Palestinian statehood, has resulted in wounds that will take Israel years to heal from

https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/amp/
Citera
2024-08-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33

Lägg ner ffs, det hatet bara förvärrar situationen, hur kan du säga så när kvinnor och barn blir dödade?! Eller män som inte stödjer Hamas våld på civila?Tycker det är vidrigt att säga sådant även om jag är grovt kritisk mot Hamas.
Palestinier är offer för Hamasfascisterna som för krig mot isreal som sedan svarar och blir brutala, civilia kommer imellan, och det är just det Hamas vill för att använda det i propagandasyfte.

Det är inte alla som stödjer Hamas, det är bara de mest radikala som har blivit indoktrinerade. Vi måste stå upp för civila som inte stödjer mord på civila judar, förmodligen en hel del människor ser det jag ser(att Hamas satt dem i skiten och utnyttjar också civila), men Hamas har ändå makt och våldskapital samt för en hel del propaganda som hjärntvättar även bra människor.

Citat:
Bara så du vet så har Netanyahu aktivt supportat Hamas. Med det i bakhuvudet så blir ditt påstående här väldigt konstigt.

For years, Netanyahu propped up Hamas. Now it’s blown up in our faces
The premier's policy of treating the terror group as a partner, at the expense of Abbas and Palestinian statehood, has resulted in wounds that will take Israel years to heal from

https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/amp/
Det utesluter inte faktum att Palestina är stora offer för Hamas och att Hamas utnyttjar palestinierna.

Jag vill att Palestinier ska kunna leva fredligt, samt israeler också. Min önskan är fred på bägge hållen. Därav har jag de åsikterna jag har. Hatet på antingen ena eller andra sidan förblindar folk och bara förvärrar konflikten.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-08-14 kl. 21:20.
Citera
2024-08-14, 21:18
Avslutad
Citat:

Det utesluter inte faktum att Palestina är stora offer för Hamas och att Hamas utnyttjar palestinierna.
Det säger att Israel har bidtagit till situationen. På dig lät det som att det bara fanns en enda orsak. Det är inte objektivt att hävda något sådant.
Citera
2024-08-14, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33

Ska man tycka synd om dem eller vad fan vill ni? De är ARABER

Det enda negativa är att de våldtar dem..stackars våldtäktsmän! Få arab-anus på.kuken, fy fan
Det är fortfarande människor. Som sitter fängslade. Rättstaten är något att vara stolt över, och något man bör förvalta.
Citera
2024-08-14, 21:21
Medlem
Citat:
Det säger att Israel har bidtagit till situationen. På dig lät det som att det bara fanns en enda orsak. Det är inte objektivt att hävda något sådant.

Tror inte Isreal förväntade sig att Hamas skulle bli såhär brutala och få så mycket makt via sin propaganda.

Största bidragande faktorn till civila offer på bägge hållen är Hamas och människor som anser att Isreal har ingen rätt att existera/att judarna borde bli dödade.
Citera
2024-08-14, 21:25
Avslutad
Citat:
Tror inte Isreal förväntade sig att Hamas skulle bli såhär brutala och få så mycket makt via sin propaganda.

Största bidragande faktorn till civila offer på bägge hållen är Hamas och människor som anser att Isreal har ingen rätt att existera/att judarna borde bli dödade.
Israel har bidragit till att själva skapat Hamas. Det går inte att sticka under stolen. Således, är man kritisk till Hamas så bör man vara kritisk till Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in