2024-08-13, 22:42
Medlem
Lundbondens avatar
Nanasi ökar sitt värde…
2024-08-14, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Nanasi ökar sitt värde…
Och jag tror stenhårt han stannar och förlänger ,men får i kontraktet inskrivet att han får lämna om klubb betalar klausul 70-85m.
Vet han vill spela ute i Europa med MFF,blir de CL tror jag saken är säker grabben stannar åtminstone till nästa sommar.
2024-08-14, 09:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Och jag tror stenhårt han stannar och förlänger ,men får i kontraktet inskrivet att han får lämna om klubb betalar klausul 70-85m.
Vet han vill spela ute i Europa med MFF,blir de CL tror jag saken är säker grabben stannar åtminstone till nästa sommar.
70-85 är lite drygt hälften av hans värde i dagsläget enligt mig.
2024-08-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
70-85 är lite drygt hälften av hans värde i dagsläget enligt mig.
Jo de e nog närmare 150,men körde exempel
2024-08-14, 12:32
Medlem
7½ + 2 i bonusar är taget för Stensson, det hade jag tagit även om han inte tvingat sig bort. Bra förhandlat av Ederström.

MLS-rykte på Jeng känns lite trött, hoppas inte det blir av. Han har precis alla fysiska och tekniska egenskaper men behöver fortfarande putsas på och det får han gärna göra hos oss ett år till.

Skulle vi få in Edvardsson kan jag tänka mig att stänga ned det här fönstret för våran del, möjligen göra nån ytterligare framtidsvärvning.
2024-08-14, 12:39
Medlem
mishimas avatar
Tycker nog Edvardsson bör stanna ett år till i Landskrona för att vara garanterad speltid och för att utvecklas lite till.
2024-08-14, 12:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
7½ + 2 i bonusar är taget för Stensson, det hade jag tagit även om han inte tvingat sig bort. Bra förhandlat av Ederström.

MLS-rykte på Jeng känns lite trött, hoppas inte det blir av. Han har precis alla fysiska och tekniska egenskaper men behöver fortfarande putsas på och det får han gärna göra hos oss ett år till.

Skulle vi få in Edvardsson kan jag tänka mig att stänga ned det här fönstret för våran del, möjligen göra nån ytterligare framtidsvärvning.

Ja, oj. Har inte Ederström nästan varit ett lyft för er jämfört med Ola Andersson? All respekt till Ola så klart, han gjorde ett jättejobb med er klubb under ett antal år men lyftet i Allsvenskan lyckades han aldrig riktigt få till. Känns som att det kommer nu och ni har dessutom börjat bygga en stark kassa.

---

Hur många miljoner har Djurgården lagt ut i år? Gulliksen, Tokmac, Åslund, Bergh och nu Stensson. Knappt 60 miljoner på dessa?

Ståhl och Priske kan nämnas också men där kan det inte ha varit några större summor.
2024-08-14, 12:55
Medlem
mishimas avatar
Ingen som drar i Axel Henriksson i Gais?
2024-08-14, 12:56
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker nog Edvardsson bör stanna ett år till i Landskrona för att vara garanterad speltid och för att utvecklas lite till.
Är han så bra som alla Landskronasupportrar säger är han garanterad speltid i Sirius också.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, oj. Har inte Ederström nästan varit ett lyft för er jämfört med Ola Andersson? All respekt till Ola så klart, han gjorde ett jättejobb med er klubb under ett antal år men lyftet i Allsvenskan lyckades han aldrig riktigt få till. Känns som att det kommer nu och ni har dessutom börjat bygga en stark kassa.
Skulle säga att bytet von Heijne ut Ederström in är den stora förbättringen. Ola är och förblir en gudalik figur i Uppsala.
2024-08-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Går inte riktigt att jämföra resurserna Ola hade när han kom in(som sportchef) jämfört med vad han lämnade efter sig. Renoveringsbehovet efter Kim och Tolle var massivt, vi hade inte en nyckelspelare under 30 i princip och bara korta kontrakt. Det är mer att Ederström fortsätter bygga på det som han byggt upp. Det är ju Ola själv som rekryterat Ederström. Alla dom här scouterna som Ederström plockat in under sig är väl i princip det enda runt A-laget som Ola inte är ansvarig för att ha tagit till klubben.

Vi har också haft en grym klubbchef som gjorde i princip alla rätt i fem års tid, som precis lämnat.
Senast redigerad av frankkk 2024-08-14 kl. 13:04.
2024-08-14, 13:37
Medlem
ardagulers avatar
Leach ut för fem miljoner verkar det som
2024-08-14, 16:09
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Du menar när folk tramsar för att det är så tydligt att dom inte har koll eller enbart tramsar..

Ja, som i övergångssumma. Säljer vi för under 10 blir jag besviken. Visst att Bosse har byggt upp att det ska vara enkelt att lämna om man vill osv, men vafan. Sätt exempel och på läktaren när vi har råd med att vaska några miljoner.
Mina 5-7 milj kr var vettiga.

Att vi betalade 5 milj kr för Leach Holm gör mig försiktigt positiv till värvningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in