2024-07-22, 16:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Är väl inget trams? Bara fyra poäng till kvalplats.

Är 5 poäng upp till Elfsborg på 4:e plats.
2024-07-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Mmmmm.. och undrar hur glad Dahl blir om Bosse vägrar honom en flytt till AS Roma för drygt 40 miljoner.. (bra betalt)

JWZ är vadå 26? Hur lockande är han när han är 28? Ska han gå är det nu. Men Bosse ska väl ha 150 miljoner för att ens överväga att släppa honom. Att JWZ kommer säkra framtiden av att spela i England skiter Bo i.

Verkar som att Dahl får som han vill (tvingar sig bort)

Diffen förhandlar med Värnamo ang Viktor Bergh:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-viktor-bergh-till-djurgarden/
2024-07-22, 17:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Verkar som att Dahl får som han vill (tvingar sig bort)

Diffen förhandlar med Värnamo ang Viktor Bergh:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-viktor-bergh-till-djurgarden/
Bergh har imponerat på mig de gånger jag sett Värnamo så kan nog bli en bra ersättare till Dahl. Enligt uppgift ska Värnamo få 10-11 miljoner för honom, vilket blir Värnamos största försäljning någonsin. Undrar om Eriksson kan vara med i affären på ett hörn?
2024-07-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bergh har imponerat på mig de gånger jag sett Värnamo så kan nog bli en bra ersättare till Dahl. Enligt uppgift ska Värnamo få 10-11 miljoner för honom, vilket blir Värnamos största försäljning någonsin. Undrar om Eriksson kan vara med i affären på ett hörn?

Blir ju saftiga priser när man tvingas panikvärva..

Tveksam på att Eriksson är med, han sitter eller iallafall satt på en jävligt saftig lön (4 miljoner om jag minns rätt) för något år sedan.

Edit: ” Djurgårdens lagkapten Magnus Eriksson, 33 år, är den allsvenska fotbollens bäst betalda spelare med en årslön på 4 563 000. Sportbladet redovisar de allsvenska spelarnas inkomst av tjänst under fjolåret, beloppen avser taxeringsåret 2023.”

Tveksam att Värnamo vill och kan matcha den lönen, och ännu mer tveksam att Eriksson har lust att spela för 30% av nuvarande lön.
Senast redigerad av Knasen2k 2024-07-22 kl. 17:35.
2024-07-22, 18:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Blir ju saftiga priser när man tvingas panikvärva..

Tveksam på att Eriksson är med, han sitter eller iallafall satt på en jävligt saftig lön (4 miljoner om jag minns rätt) för något år sedan.

Edit: ” Djurgårdens lagkapten Magnus Eriksson, 33 år, är den allsvenska fotbollens bäst betalda spelare med en årslön på 4 563 000. Sportbladet redovisar de allsvenska spelarnas inkomst av tjänst under fjolåret, beloppen avser taxeringsåret 2023.”

Tveksam att Värnamo vill och kan matcha den lönen, och ännu mer tveksam att Eriksson har lust att spela för 30% av nuvarande lön.
Det där känns som en fantasilön, är det kanske inräknat signon som utbetalas periodiskt?

Annars så kan han nog äta så mycket mjukglass han vill och sitta på bänken.
2024-07-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det där känns som en fantasilön, är det kanske inräknat signon som utbetalas periodiskt?

Jo höll också på å ramla baklänges när jag såg hans lön första gången.

https://idrottensaffarer.se/affarer/2023/07/miljonlonerna-i-allsvenskan

Verkar ju inte bättre för diffen att han föredrar å sitta kvist, käka mjukglass och casha in, kan ju inte säga att jag klandrar honom.
2024-07-22, 18:23
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Jo höll också på å ramla baklänges när jag såg hans lön första gången.

https://idrottensaffarer.se/affarer/2023/07/miljonlonerna-i-allsvenskan

Verkar ju inte bättre för diffen att han föredrar å sitta kvist, käka mjukglass och casha in, kan ju inte säga att jag klandrar honom.

Han var dif legend nyss och nu är han tillbaka till smuts och gnagare igen hos cokehyena och Company. Vilken jävla lön haha.
2024-07-22, 19:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Nästan garanterat bonusar från deras Europa run.
2024-07-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Milo’s 3,9 miljoner då? 2 miljoner mer i årslön än Besara.
2024-07-22, 19:45
Medlem
Londons avatar
Citat:

Han förlängde 2022 men spelarna fick mycket riktigt även bra bonus för Europaspelet.

Även utan bonusen hade 2 i signon + 2,5 i lön varit väldigt prisvärt för det kontraktet 2022. Att hans leverans på plan skulle sjunka i källaren som den gjorde hade ingen kunnat gissa… inte jag iaf.

Edit: bonusen bör rimligtvis till störst del synas i taxeringen för 2023. Svårt att tro att kansliet betalar ut dessa as we played så att säga.
2024-07-22, 19:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är 5 poäng upp till Elfsborg på 4:e plats.
Och? Närmare kvalplats och fortfarande inte trams att tro ni ryker.
2024-07-22, 21:00
Medlem
Citat:
Absolut, vi rullar knappast i cash money, men att börja skrika konkurs är ungefär lika verklighetsfrånvänt som att svamla om hur vi är påväg att åka ur när vi ligger på en 8e plats med 2 matcher mindre spelade än 4 av 6 i topp 6.

Detta sammanfattar ditt svammel bra. Sug kuk horunge.

Jo efter att ha sett dagens match så inser jag också att ni klarar er kvar utan problem.. ni kan med gott samvete skeppa Pittas och Modesto, finns tillräckligt med kvalitet i truppen att täcka upp, INGA PROBLEM!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in