2024-08-13, 15:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nejdå. Jag är bara resistent mot dina påhitt.
Vad skulle vara ett "påhitt"?

Citat:
Som sagt, maila honom och återkom. Mycket underligt att ingen verkar ha Bo som stöd i LVU-kampanjen.
Min kritik handlar inte om någon LVU-kampanj, utan om vad som är faktiska brister i utredningarna som leder till felaktiga bedömningar och beslut hos socialtjänstne.

Citat:
Kanske beror på att ingen läst hans bok utan enbart några nyhetsartiklar.
Socionomer verkar inte läst den. De är väl inte läskunniga heller precis som du.
2024-08-13, 15:24
Medlem
Kan någon förklara vad syftet med att ha personligt möte är? Hänger inte med. Hon har ju i det närmaste förbjudit dem att prata om hennes ärenden, menar de begår sekretessbrott. Det blir ju svårt att bemöta och besvara frågor och något av moment 22. Vill Fia spela in en monolog? Ang inspelning så kan väl det betraktas som sekretesshandling antagligen, som inte får spridas. Kan lämnas ut med förbehåll men det torde ju finnas utrymme att bedöma att förbehållet inte respekteras i vissa fall.
2024-08-13, 15:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad skulle vara ett "påhitt"?

Min kritik handlar inte om någon LVU-kampanj, utan om vad som är faktiska brister i utredningarna som leder till felaktiga bedömningar och beslut hos socialtjänstne.

Som du inte kan backa med någon källa öht utan du raljerar bara om och om igen om samma sak, som du sedan får samma svar på av alla personer du pratar med.
2024-08-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Kan någon förklara vad syftet med att ha personligt möte är? Hänger inte med. Hon har ju i det närmaste förbjudit dem att prata om hennes ärenden, menar de begår sekretessbrott. Det blir ju svårt att bemöta och besvara frågor och något av moment 22. Vill Fia spela in en monolog? Ang inspelning så kan väl det betraktas som sekretesshandling antagligen, som inte får spridas. Kan lämnas ut med förbehåll men det torde ju finnas utrymme att bedöma att förbehållet inte respekteras i vissa fall.
Hon vill gå igenom allt utredningsmaterial och få raderat allt som hon anser hur detta ska gå till utan att prata om hennes barn är lite svårt att förstå , tex om hon menar att uppgift inte stämmer angående något gällande barnen i dåtid och det nu ändrat sig så måste de ju prata om detta
2024-08-13, 16:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Som du inte kan backa med någon källa öht utan du raljerar bara om och om igen om samma sak, som du sedan får samma svar på av alla personer du pratar med.

Lite svårt att komma med källor till en person som så är så trångsynt att han bara kan lyssna på kritik från IVO. "Alla" i denna tråd representerar inte svenska folkets åsikter. De flesta svenskar har ingen eller dålog koll på hur soc barnhandläggning går till och kommer troligtvis aldrig att behöva ha med den myndigheten att göra. Men vi som vet och sett vad som sker bakom kulisserna och känner drabbade familjer har givetvis en annan bild.

För den som inte tror mig rekommenderar jag att prata med en drabbad familj och be att få läsa allt material och utredningen. Det är alldeles för många som råkar ut för exakt samma sak för att det ska vara en slump och något enstaka fel.

För många föräldrar vittnar om precis samma sak. Och även familjehemsföräldrar.

https://www.epochtimes.se/Debatt-Brister-hos-socialtjansten-ar-verklighet
2024-08-13, 16:32
Medlem
Citat:
Lite svårt att komma med källor till en person som så är så trångsynt att han bara kan lyssna på kritik från IVO. "Alla" i denna tråd representerar inte svenska folkets åsikter. De flesta svenskar har ingen eller dålog koll på hur soc barnhandläggning går till och kommer troligtvis aldrig att behöva ha med den myndigheten att göra. Men vi som vet och sett vad som sker bakom kulisserna och känner drabbade familjer har givetvis en annan bild.

För den som inte tror mig rekommenderar jag att prata med en drabbad familj och be att få läsa allt material och utredningen. Det är alldeles för många som råkar ut för exakt samma sak för att det ska vara en slump och något enstaka fel.

För många föräldrar vittnar om precis samma sak. Och även familjehemsföräldrar.

https://www.epochtimes.se/Debatt-Brister-hos-socialtjansten-ar-verklighet
Är ju lite svårt att hitta någon familj som fått sitt barn omhändertaget pga miljön där det blivit lvu , 2022 beviljades 3600 nya lvu så att någon ens märker att ett barn inte längre bor hemma lär ju bara ske på mycket liten ort där alla känner alla .
2024-08-13, 16:35
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är ju lite svårt att hitta någon familj som fått sitt barn omhändertaget pga miljön där det blivit lvu , 2022 beviljades 3600 nya lvu så att någon ens märker att ett barn inte längre bor hemma lär ju bara ske på mycket liten ort där alla känner alla .

Om man inte råkar vara Kurt-sune då, där alla ens kompisar fått sina barn omhändertagna.
2024-08-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Om man inte råkar vara Kurt-sune då, där alla ens kompisar fått sina barn omhändertagna.
Precis ,men för de som knappt vet var i ens stad socialförvaltningen ligger är det lite svårt , de enda jag visste var placerade när mina barn växte upp var några som gick på mina barns skola och det visste jag bara för att de åkte buss när jag åkte och klev på och av vid ett hbv- hem
2024-08-13, 17:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Alla kompisar? Jag känner två drabbade familjer i olika kommuner utan sociala problem. Väldigt likartade problem.

Handlar om okunskap om diagnoser och rättshaverism hos soc.

Föräldrarna blir totalt överkörda, barnen blir förstörda och de kan bara tvingas se på medan soc förstör barnen.

Självklart är socionomer inblandade. Samhällets experter på björntjänster.
2024-08-13, 18:08
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Alla kompisar? Jag känner två drabbade familjer i olika kommuner utan sociala problem. Väldigt likartade problem.

Handlar om okunskap om diagnoser och rättshaverism hos soc.

Föräldrarna blir totalt överkörda, barnen blir förstörda och de kan bara tvingas se på medan soc förstör barnen.

Självklart är socionomer inblandade. Samhällets experter på björntjänster.

Tror nog det är du som är den gemensamme nämnaren för dessa två familjer och inte soc.
2024-08-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon vill gå igenom allt utredningsmaterial och få raderat allt som hon anser hur detta ska gå till utan att prata om hennes barn är lite svårt att förstå , tex om hon menar att uppgift inte stämmer angående något gällande barnen i dåtid och det nu ändrat sig så måste de ju prata om detta

Fia är supertydlig, alla falska uppgifter som handlar om henne ska raderas. Att socialtjänsten ska lex Sarah anmäla sig själva. Att barnen ska hem
2024-08-13, 18:17
Medlem
Citat:
Fia ville anmäla EÅV men polisen svarar henne med att det inte är ett brott att inte svara i telefon.
Fia menar då att de aldrig har svarat henne på 4 år.

Enligt hennes egna logik så gör hon sig då skyldig till falsk tillvitelse, hon har ju till och med puplicerat svar från EÅV på hennes tiktok.

Fia får inte svar sa hon. Fia sa att de svarar bara att de redan svarat sen lägger de på. Det är ju filmerna man kan se. Varje socialarbetare lägger på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in