Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptonitonia
Nej, precis. Är det inledningen av deras "relation" och hade A haft utbrott mot Essie ännu vid den tidpunkten, eller är det från i somras? Egentligen spelar det inte så stor roll från när den är, tänker jag, då detta endast är en kort sekvens av tillvaron Essie var i. Alla andra timmar och stunder avspeglas inte här. Mamman förnekar heller inte att A behandlat Essie illa, bara att A inte är elak. Och elak tror jag inte heller A är. Jag tror hennes utagerande beror på svårigheter inge elakhet. Alldeles oavsett ska inte ett djur vara i en sådan miljö där djuret riskeras slås ihjäl av en familjemedlem från en stund till en annan.
Att det här bara är några väl utvalda minuter fattar ju vi, men genomsnittliga fejjanscrollare klickar hjärta ❤️ och sen är det bra så.
Det har varit något enstaka som hackat på A här men det är absolut minoritet. Man fattar ju att hon inte kan rå för hurdan hon blev, att hon inte är ett monster utan har fina sidor.
Vi är djurvänner som skriver här, och värnar om de svaga, vilket inkluderar henne. Vi fick veta tidigt hon inte kan läsa och följa med i sociala medier, annars hade detta aldrig blivit en sån här tråd.
Det är familjen som helhet som är dysfunktionell. Bäst skaffa A riktigt vård i stället för att hamna i den där "bunkern" de håller på bygga. Tänk vilket öde för resten av livet.