2024-08-13, 08:11
Medlem
[quote=SmurfSmurf|89197897]https://streamable.com/vbuldv?src=player-page-share

Höjden är ju löjlig.Va fan ska hunden hoppa så för?I agility har man verkligen inte så högt och jag kan inte se nåt positivt för hundens kropp med att hoppa på det viset
Citera
2024-08-13, 08:12
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
https://streamable.com/vbuldv?src=player-page-share

Är också blockad nu, gjorde en arg gubbe. Dårar.

Är blockad direkt eftersom jag är med i en av de mer kritiska grupperna
Citera
2024-08-13, 08:15
Medlem
En liten sammanfattning hade varit mycket tacksamt?
Citera
2024-08-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Fast det motsäger somliga härinne eftersom de skriver att assistenternas uppgift är att gå ut med Essie. Då kan ju A lämnas med endast en assistent. Eller A gör inga utbrott under den tiden?hur kan man vara säker på det? För inte menar de att assistenterna går utanför dörren med Essie så hon får kissa och sedan in igen? Det är ingen rastning och ett brott mot djurskyddslagen.

Att A har dubbel assistans under dagtid innebär inte att A inte kan vara med bara en assistent under en stund.

Eftersom assistenterna behöver pauser eller toabesök ibland så krävs det antagligen två personer för att någon alltid ska vara med A under all vaken tid. Det lär dock inte krävas att det alltid finns två assistenter i samma rum som A.

Antar även att A har samma dagliga rutiner och att vissa kravlösa stunder alltid är lugna med mimimal risk för utbrott.

Om en assistent går ut och rastar hunden 20 minuter vid sådant tillfälle är det inte mer problem än om en assistent går och skiter på dass under arbetstid.
Citera
2024-08-13, 08:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
En liten sammanfattning hade varit mycket tacksamt?

Kolla första inlägget, mod har lagt in länk till sammanfattning och en till med alla dokument.
Citera
2024-08-13, 08:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
https://streamable.com/vbuldv?src=player-page-share[/url]

Höjden är ju löjlig.Va fan ska hunden hoppa så för?I agility har man verkligen inte så högt och jag kan inte se nåt positivt för hundens kropp med att hoppa på det viset

Hon är som ett barn, det märks ju. Och då är det kul att hunden hoppar, ju högre desto roligare för henne.
Citera
2024-08-13, 08:54
Medlem
Citat:

Är också blockad nu, gjorde en arg gubbe. Dårar.

Det är inte en enda arg gubbe på det inlägget.
Så alla som klickar arg gubbe blir blockade...
Ska bara vara gilla och helst älskar/omtanke på inläggen för ingen ska ju kunna få någon på sidan att börja tänka själv och ifrågasätta varför en arg gubbe?
Varför är det XX antal som gör så?
Finns det något bakom som gör att folk inte bara jublar? Och kanske börjar söka mer info om varför.
Och tänk om dom råkar hitta den här sidan...
Där det är extremt många läsare för en försvunnen hund.
Där det finns dokument som bevisar att den där gulliga tjejen precis just då var på bra humör men sanningen är att hon även kan vara livsfarlig.

Att det är så tyst nu oroar mig lite.
Hade någon befriat Essie borde något läckt ut nu så mitt hopp att hon är befriad sjunker.
Så nu gäller det att börja försöka tänka på vart kroppen kan tänkas vara.
Farfar va på en resa straxt efter, tog han med Essie så är det väldigt stort område att söka.
Mamma, A och eventuellt en assistent for iväg dagen efter och dom tror jag inte tog med sig Essie.
Men vad gjorde pappa PÖ?

Nu är det mycket folk som ränner i skog och mark och letar bär och svamp så hoppas att alla håller ett öga på om det verkar grävt någonstans.
Citera
2024-08-13, 09:02
Medlem
Citat:
Kolla första inlägget, mod har lagt in länk till sammanfattning och en till med alla dokument.

Tack mycket intressant!
Citera
2024-08-13, 09:33
Medlem
[quote=Lisebergskanin|89197952]
Citat:

Det håller jag med om samt väldigt kort avstånd att ge hunden chansen att klara hindret.

Efter att ha sett videon några gånger till ser jag fortfarande en tjej som leker med hunden framför mamma och en labrador som är motiverad av hundgodis vilket är väldigt typiskt för labradorer, mamma berömmer att dottern ger hunden fel förutsättningar att klara av prövningen men så länge det går bra är det skratt och beröm, hur hade det låtit om essie inte klarat av hindret?

Och det jag tror man vill ha ut med denna video är att essie får vara hund, att dottern kan leka/träna med hunden och att hon inte är ett monster men somsagt kort sekvens
Citera
2024-08-13, 09:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det är inte en enda arg gubbe på det inlägget.
Så alla som klickar arg gubbe blir blockade...
Ska bara vara gilla och helst älskar/omtanke på inläggen för ingen ska ju kunna få någon på sidan att börja tänka själv och ifrågasätta varför en arg gubbe?
Varför är det XX antal som gör så?
Finns det något bakom som gör att folk inte bara jublar? Och kanske börjar söka mer info om varför.
Och tänk om dom råkar hitta den här sidan...
Där det är extremt många läsare för en försvunnen hund.
Där det finns dokument som bevisar att den där gulliga tjejen precis just då var på bra humör men sanningen är att hon även kan vara livsfarlig.

Att det är så tyst nu oroar mig lite.
Hade någon befriat Essie borde något läckt ut nu så mitt hopp att hon är befriad sjunker.
Så nu gäller det att börja försöka tänka på vart kroppen kan tänkas vara.
Farfar va på en resa straxt efter, tog han med Essie så är det väldigt stort område att söka.
Mamma, A och eventuellt en assistent for iväg dagen efter och dom tror jag inte tog med sig Essie.
Men vad gjorde pappa PÖ?

Nu är det mycket folk som ränner i skog och mark och letar bär och svamp så hoppas att alla håller ett öga på om det verkar grävt någonstans.

Hitta kroppen tror jag är kört. Det är inte svårt göra sig av med, går inte in på detaljer. Militärfarfar vet hur man gör.

Men om man tänker på de fina sneaky begravningar jag själv gjort av mina katter är det knappt nånting som syns ens direkt efteråt. Har velat ha det så, att de ska åter till kretsloppet. Platsen är hemlig.

Om man liks är ute och plockar bär kan man ju kolla, men sorgligt om de som begravt sina djur i skogen ska få dem uppgrävda och vandaliserade.

När det gäller blockeringar kanske det är enda sättet att få bort arga gubbar? Inlägg kan de radera men inte dem? Det här retar ju upp oss här ännu mer, och jag tror faktiskt att många ändå hittar hit för en titt. T
Citera
2024-08-13, 09:44
Medlem
[quote=Saga23|89198517]
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin

Det håller jag med om samt väldigt kort avstånd att ge hunden chansen att klara hindret.

Efter att ha sett videon några gånger till ser jag fortfarande en tjej som leker med hunden framför mamma och en labrador som är motiverad av hundgodis vilket är väldigt typiskt för labradorer, mamma berömmer att dottern ger hunden fel förutsättningar att klara av prövningen men så länge det går bra är det skratt och beröm, hur hade det låtit om essie inte klarat av hindret?

Och det jag tror man vill ha ut med denna video är att essie får vara hund, att dottern kan leka/träna med hunden och att hon inte är ett monster men somsagt kort sekvens

Nu har jag valt att inte titta på filmen (vill inte titta på hund som jag vet varit utsatt), men vem filmar?

Är det mamman eller kommer det från övervakningskamerorna?
Citera
2024-08-13, 09:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan

Nu har jag valt att inte titta på filmen (vill inte titta på hund som jag vet varit utsatt), men vem filmar?

Är det mamman eller kommer det från övervakningskamerorna?

Mamman filmar. Det är sommar men vi vet inte när den är tagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in