Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Nej, du ställde inte en öppen fråga. Du ställde en fråga som inte gav några alternativ, frågan var helt stängd. Antingen skulle jag låta hunden bli illa behandlad, eller så skulle jag inte ha någon hund.
Jag förklarade klart och tydligt problematiken med din fråga redan i mitt förra svar till dig! Det borde du ha läst och sett till att förstå!
Alternativet som redan existerar och som är den metod som används som "branschpraxis" har jag också redan förklarat för dig i mitt förra svar till dig. Det borde du ha läst och sett till att förstå!
Du har redan fått ett svar om hur dylika förutsättningar hanteras. Läs det och se till att förstå. Och om du inte förstår det jag skrev där, så förklara vad du inte förstår och fråga om det i så fall.
Två gånger i ditt svar nu har du repeterat ”Det borde du ha läst till och sett till att förstå!”
Än bemöter jag inte dig med någon nedsättande attityd så som du fortsatt i dina svar mot mig, det tycker jag säger mer om dig än mig.
Jag frågar dig om din syn på en sådan situation om det var fallet om dig med assistanshund och barn. Inte A eller Essie.
Jag nämnde om alternativet med assistanspersonal ifall det hade funnits också.
Jag vill förstå om du anser att assistanspersonalen ska vara ansvariga för ditt barns assistanshund där du har juridiskt ägaransvar för hunden eller är det du som har ansvaret för ditt barns assistanshund ifall hunden far illa av ditt barns handlingar?
Anser du att assistenterna är ansvariga för att de inte lyckas förhindra ditt barn att skada hunden?
Är lösningen att byta ut assistenterna mot andra assistenter isåfall i ett sådant fall menar du?
Förstår jag dig rätt att du menar det finns inga fall som helst där barn med någon NPF diagnos eller intellektuell funktionsnedsättning bör vara utan hund? Att alla bör ha hund?
Jag öppnade med en fråga som syftar med påbyggnad av dina tankegångar. Inte ett svar bestående av X eller Y.