Citat:
Ursprungligen postat av
Gubba-Klubba50
Är det omtänksamt menar du av de som säger socialtjänsten gör rätt, socialtjänsten tar inte barn utan grund eller du förtjänar inte dina barn.
Är det omtänksamt av en person att påstå till en förälder som inte ens vet vart dens barn är pga lögner från socialtjänsten att socialtjänsten är jättebra.
Du skrev att Palm var snäll och omtänksam. Jag besvarade det som gällde Palm, ingen annan.
Denna tråd handlar om a) Palm, b) gruppen FU hon stal och c) alla de människor som ingår i nätverket som av SÄPO klassas som desinformatörer vilka med gemensam ansträngning säkrat Sveriges höga rankning gällande terrorhot och mord av svenskar utomlands.
Citat:
Det du gör här är det omtänksamt. Tänk om barnen till dessa föräldrar läser era elaka kommentarer.
Igen. Detta är en skvallertråd. Jag är inte här av omtanke och ej heller för att vara elak, jag är här av nyfikenhet. Ibland bidrar jag med krassa konstateranden vilka säkert kan uppfattas som lika elaka som betungande myndighetsbeslut. Jag har i tråden delat med mig av hur system och handläggning fungerar utifrån gällande lag, jag har även bidragit med vad som idag betraktas som fakta hänvisad till nationell och internationell forskning. Vissa har skrivit att de uppskattar det, andra, som Kurreburre, hatar det eftersom hans tyckande tänkande och känslor väger tyngre och han tror inte på forskning.
Exempel på krasst, icke elakt, konstaterande utifrån praxis; om en kvinna vill ha tillbaka sina barn så är det ett stort misstag att leva under samma tak som en man med misshandelsdom, förlorad vårdnad och där ex-fru och barn lever under skyddad identitet på grund av mannen. Sådant beslut kommer betraktas som omdömeslöst. Kan du begripa det?