Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nej jag har inte gjort anmälningar och är heller inte familje/jourhem.
Skönt ändå att du sluppit situationer där det varit läge att orosanmäla. Jag har för länge sedan tappat räkningen gällande mina orosanmälningar över barn, vuxna, djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Är mina frågor för svåra för dig så du måste ta hjälp av en AI?
Tror du att AI är någon slags auktoritet?
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Jg råkar faktiskt arbeta med utveckling av just generativ AI, den största utmaningen med det är faktiskt att förklara för användarna vad AI är och inte är, ett så kallat LLM som kurtan använder sig av är i simpla termer bra på att lista ut ordfölj men den besitter ingen förmåga att resonera, det är vad som kallas "confidently incorrect", och det är så dessa modeller fungerar, problemet blir då när en användare som inte kan göra skillnad på om det AIn säger är korrekt eller inte så antar de att det stämmer för det låter rimligt, och den låter rimlig för den framställer en text på det sättet användaren vill.
Finns massa knasiga exempel på användadet av AI, som när googles AI föreslog saker som att hoppa från golden Gate bron om man mådde dåligt för det var populärt bland folk som lider av sådan problematik, eller hur man kan använda lim i sin pasta för att få såsen att bättre fastna.
För den som varken orkat skaffa sig allmänbildning, eller universitetsutbildning, och det som komplicerat att veta vilken källa som har svaret på det man efterfrågar så har AI kommit som en skänk från ovan. Dessvärre kräver AI att man har tillräckliga grundkunskaper om ämne/AI för att veta när/vad/hur man kan klämma AI på KORREKT information.
Ett klockrent slasktrattsexempel var när Kurreburre försökte få AI att kommentera socialsekreterare, etik och vita lögner. Jag skrattar fortfarande men Kurreburre tyckte han hade fått in en riktig fullträff.
Citat:
Citera vad jag sagt som lett dig till denna vantolkning?
Kurreburre har återkommande besvarat krav om citering med att förklara att Kurreburres tolkningar är exakta. Kurreburres tolkningar har så hög rättssäkerhet att han lätt skulle kunna arbeta på vilken myndighet som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetteBoop
Är hon saklig och omtänksam? När personer skriver till henne eller kommer in i lives hon är med i för att berätta om sina erfarenheter av socialtjänsten som går tvärtemot hennes svartmålande. Då förminskar hon dem, hon påstår och kallar dem än det ena och än det andra, ibland väldigt hånfullt. Bihanget berömde en mamma som var med i FU när dottern, ung tjej, berättat vad hennes mamma utsatt henne för. Allt för sin egen blinda och tondöva kamp. Föräldrar försvaras in absurdum oavsett allt. Det är som att missbruk, psykiska och fysiska övergrepp, allvarlig försummelse, våld osv osv inte existerar från någon förälders sida. Det är är att ta ifrån de allra svagaste deras trauma och upplevelse. Sakligt sa du. Hon skrämmer människor att inte söka hjälp. Är det vara omtänksam och stå på de svagastes sida?Hörde en person som F ”tycker är bra” och som är med i gänget som var enormt upprörd över det utökade utreseförbudet. Likställde könsstympning med juridiskt könsbyte.
Mycket saklig och omtänksam. Särskilt, som du nämner, när hon träffar på folk som har annan och mer positiv erfarenhet. Palm sitter konstant på avtryckaren och triggas lätt igång. Återkommande blockar hon folk som är på hennes sida men som hon i sin ilskna iver missförstår. En liten egenhet som hon delar med både LM och Gulli.