2024-08-12, 17:01
Medlem
Ännu mer på ämnet:

https://x.com/euromaidanpress/status/1823009759999471918?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Alltså, NÄR skall ryssarna kasta av sig sitt ok?
Citera
2024-08-12, 17:02
Medlem
Kul att Ryssland får smaka på sin egen medicin. För ett par dar sen visade rysk TV en rysk kvinna som grät över att hon inte hade något hem längre, för en ukrainsk bomb hade förstört det.

Visst, jag kan tycka synd om den ryska kvinnan, men hur många ukrainare har inte fått sina hem förstörda av ryska bomber?

Men Putin uppträder som om det vore helt naturligt att Ryssland ödelägger ukrainska städer och byar, medan det däremot är en katastrof och en fruktansvärd kränkning när en enda rysk man eller kvinna förlorar sitt hem i en ukrainsk attack.

Jag vill spy på Putin!
Citera
2024-08-12, 17:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag var neutral men jag har börjat heja på Ryssland efter den ukrainska offensiven.

Vi betalar Ukraina tusentals miljarder och tacken är att de saboterar den europeiska energiförsörjningen.

Heja på? Du tänker det är damfotboll eller?

Vilka vi är det som betalar tusentals miljarder? Du tjänar inte ens så mycket att du betalar nåt till det svenska stödet, förutom lite genom momsen på fläskfilémedaljongerna mm du köper.

Det är för övrigt utmärkt att beröva Ryssland möjligheten att utpressa Europa i framtiden genom gasleveranser.
Citera
2024-08-12, 17:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu har ryssarna tuttat eld på kärnkraftverket i Zaporizzja (östra Ukraina). Det är säkert inte heller enligt regelboken..
De spelar efter den ryska regelboken. Den är lite annorlunda, kan man säga.
Citera
2024-08-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
De annekterar inte land. Men ja, de har rätt att göra det…

Anfaller man ett annat land har man inga rättigheter.

Vem säger att dom inte annekterat kursk? Självklart att dom gjort det om dom lyckas hålla det i sina ägor.
Men jag håller med att dom har rätt till det och även rätt att annektera Belarus och andra rysktalande länder. Västvärlden kommer acceptera detta också.
Citera
2024-08-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vet du, det är bara runt tio procent av världens länder som bojkottar Ryssland. 90 procent gör det inte. Vad säger det dig?

Tja… det säger väl mest att du är ett ryzztroll som hejar på Putin, och som blev ledsen över Ukrainas motattack i Kursk?
Citera
2024-08-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Bojkottar?

De ekonomiskt betydelsefulla länderna lägger SANKTIONER på Ryssland. Dvs de handlar inte med Ryssland eller med de som handlar med Ryssland. Enskilda personers och företags tillgångar i utlandet fryses. Osv.

Vad Burkina Faso gör eller inte gör spelar ingen som helst roll. Det handlar inte om fler länder har mer rätt. Däremot kan man med fog påstå att det är fler som är emot Ryssland än för, eftersom det enbart är diktaturer som är ”för” Ryssland. Invånarna i dessa länder vill inget hellre än att bo i väst. Precis som ryssarna, för övrigt.

De bor garanterat fler i dessa länder än i väst så inbilla dig inget bor 1 miljard i Kina och i Indien länder som hänger med Ryssland.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här:

Har heller aldrig sett dig rikta någon kritik mot Ryssland.

Citat:
Det värsta för Ukraina och dess soldater, samt civilbefolkning är att desto bättre (hypotetiskt sett) de lyckas försvara sig, desto sämre blir slutresultatet, främst i förstörd infrastruktur och antalet döda...

Detta citat är inlägget du svarade på och hur kan du tolka detta som "ryssvänligt" eller annat debilt? Det är helt sant att ju mer utdraget kriget blir, desto mer kommer det ukrainska folket lida och dess infrastruktur förstöras. Man behöver inte välja sida för att inse detta. Nu vill jag inte att Ukraina skall falla, eller deras armé och civilbefolkning lida förluster, samt att deras infrastruktur förstöras, men detta är ett oundvikligt faktum som alla borde kunna se och förstå. Det är ren logik, inget annat...
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej men Ukraina har rätt att göra det i Ryssland och annektera land?

Nej, Ukraina har inte rätt att annektera land i Ryssland, har inte gjort det och kommer med stor sannolikhet inte heller göra det. Däremot har de som de nu gjort rätt att gå in i Ryssland och ockupera land i rent försvar mot den ryska angriparen.
Citera
2024-08-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Har TikTok-krigarna och bögvåldtäktsmännen flytt till tryggare positioner nu?

Japp, en del är i Ukrainskt förvar.
Citera
2024-08-12, 17:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du och andra önskar hela tiden framhäva Putin såsom sinnesjuk, galen, irrationell och dödsjuk, men du menar att detta enkom är i vissa fall? Vad gäller strategiska och taktiska kärnvapen så skulle Putin då helt plötsligt vara förnuftet själv, är det rätt uppfattat? Om han nu är så galen och ev. dödsjuk som många hävdar - varför skulle han inte vilja avsluta sina (galna) gärningar på denna jord med en slutlig "big bang"?
Du påstår att Putin är så galen att han vill få sina barn och land förvandlas till ödemarken, ja de få stora städer skitlandet Ryssland har, Moskva och st Petersburg. Vill han framstå som en idiot det sista han gör? Nej, jag tror du projicerar in din egna tokighet. Ukraina kan ta det mesta av Ryssland, Putin kommer aldrig använda kärnvapen.
Citera
2024-08-12, 17:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Nog sker ett och annat från Ukrainsk sida som kan ifrågasättas. Konstigt vore det annars. Men att Ukraina tog Putins krig till Ryssland är inte ett brott mot någon internationell lag.
Naturligtvis. Jag menade bara att UAF måste avstå från flagranta övertramp för att inte förarga sina allierade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in