Citat:
Ursprungligen postat av
tomten892
Ukraina har inget i Ryssland att göra då är de inte försvar längre förövrigt är de tecken på att den inte klarar ta tillbaka sitt förlorade territorium
Va? Jag och andra har förklarat detta flera gånger, redan långt innan offensiven i Kursk. Jo, Ukraina har rätt att göra detta. Andra länder har rätt att göra detta. Ukraina kan t.o.m. anses vara
skyldiga att göra detta, men det beror mer på lagtolkning än på absoluta ting.
Om du inte vill låtsas om folkrätt så har vi bara det moraliska kvar, och här är det ju
också fullkomligt solklart att Ukraina får angripa alla legitima mål i Ryssland.
Jag vet inte om du leker okunnig med flit, rysstrollar eller helt enkelt inte förstår rätt och fel. Vad är problemet egentligen? Förstår du
strid? Förstår du hur opraktiskt det vore om alla länder bara fick försvara sig på egen mark? Hur skulle något krig någonsin kunna avslutats i historien om det vore så? För man kan lobba stenar över en gräns i all oändlighet om ingen tillåts gå in och stoppa det.
"Ukraina har ingen rätt och det är inte försvar" är vidare en total non seqtuir av "klarar inte av ta tillbaka eget territorium". Du tänker ju inte, du argumenterar ju inte. Du bara orerar dåligt underbyggda känslor på ett inkoherent vis.
Edit: Jag noterar att Galejan nu utan att inse det skriver under på att Ukraina har rätt att göra precis vad de vill med Ryssland. För tydligen är det ju "den starkes rätt" som gäller. Då så, då kan västmakterna krossa Ryssland utan problem? Allvarligt, det är ju rätt tröttsamt med dylika troll.