2024-08-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Dessa jävla kräk alltså. Synd att de är så värdefulla för ryssen och ofta släpps i utbyte mot ukrainska fångar för ”vanliga” ryssar…
Putin behöver Kadyrov lika mycket som Kadyrov behöver Putin.
Om den ena fallet då faller den andra.
Citera
2024-08-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej, de har fortfarande ingen rätt att göra det. I alla fall inte enligt krigslagar och så. Men Ryssen ahr ju inte brytt sig tidigare om det så det gör liksom ingen skillnad. Men deras bombningar är fortfarande illegala.

Okej men Ukraina har rätt att göra det i Ryssland och annektera land?
Citera
2024-08-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Bra gjort av Ukraina så länge de kan hålla sig ifrån att göra en massa Bucha-massakrar själva vilket de i en video redan börjat med där de skjuter på civila bilar.

Ukraina har ett mindre men nu bättre försvar av hög teknologi och mobila förband. Det är precis det här man vill göra, oavsett hur mycket rysk propaganda tjatar om att de försämrar sina redan tunna försvarslinjer mer.

Det är precis det jag gör när jag är i ett underläge men med bättre trupper i spel och därför har jag rätt

De civila bilarna är inte fulla med civila.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1821618491692134627
Citera
2024-08-12, 16:52
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Skratt!!!!!!

https://x.com/Bricktop_NAFO/status/1822985499683762552

Ryzzar. Vilket jävla skräp.
Ha ha är.det invalider man nu skickar till Kursk? I och för sig så hade ju killen pekfingret kvar så han kanske kan avfyra ett vapen?
Citera
2024-08-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

De annekterar inte land. Men ja, de har rätt att göra det…

Anfaller man ett annat land har man inga rättigheter.
Citera
2024-08-12, 16:53
Medlem
Citat:

Ja. Eftersom de blivit anfallna av Ryssland. Det är inte Polen eller belarus som de gått in i om du kanske missat den detaljen.
Citera
2024-08-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ukraina annektersr Inte land, dumhuve! De anfaller angriparen helt enl. folkrätten, dumhuve!
Citera
2024-08-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakFlashes
Källa?

Tråden handlar om Ukrainas lyckade succe i Kursk där rysslands arme utplånas.

Precis som sovjet misslyckades i Afghanistan.
Invasionerna i Georgien, Tjetjenien och nu mördandet i små afrikanska länder som Mali.

Stödpaket från USA till Ukraina har du glömt dem. Sovjet lämnade Afghanistan efter 10 år tackvare CIA stöttade med vapen till muhajedin Osama bin laden som valde att ge sig på två skyskrapor i USA några år senare visserligen hittad i Pakistan. Men du vill väl inte ta till dig information.
Citera
2024-08-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vet du, det är bara runt tio procent av världens länder som bojkottar Ryssland. 90 procent gör det inte. Vad säger det dig?

Bojkottar?

De ekonomiskt betydelsefulla länderna lägger SANKTIONER på Ryssland. Dvs de handlar inte med Ryssland eller med de som handlar med Ryssland. Enskilda personers och företags tillgångar i utlandet fryses. Osv.

Vad Burkina Faso gör eller inte gör spelar ingen som helst roll. Det handlar inte om fler länder har mer rätt. Däremot kan man med fog påstå att det är fler som är emot Ryssland än för, eftersom det enbart är diktaturer som är ”för” Ryssland. Invånarna i dessa länder vill inget hellre än att bo i väst. Precis som ryssarna, för övrigt.
Citera
2024-08-12, 16:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så tankar och åsikter är enkom legitima och icke-propaganda så länge de är positiva gentemot Ukraina? Var har jag skrivit att det är "dumt av Ukraina att försvara sig och att detta skulle leda till att ukrainare dör och deras land förstörs"?

Såja, där kom det, "ryssapologet"...

Här:

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det värsta för Ukraina och dess soldater, samt civilbefolkning är att desto bättre (hypotetiskt sett) de lyckas försvara sig, desto sämre blir slutresultatet, främst i förstörd infrastruktur och antalet döda...

Har heller aldrig sett dig rikta någon kritik mot Ryssland.
Citera
2024-08-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Flykten

Det ska finnas bilder på dvärgen när han flyr Kremlin i helikopter. Det är alltid en risk att vara i luften på detta sätt, men det är inte omöjligt att Putte faktiskt tar sina sista andetag i en helikopter. Dock inte denna gången, men detta var utan tvekan hans farligaste färd så långt i livet med tanke på att flygplatser bombas i Moskva. Så nära är numera döden, och den kryper allt närmre.

Var är närmsta bunker?

Bil eller helikopter, bil eller helikopter, bil eller helikopter. Förr eller senare kommer dvärgen välja fel färdväg till närmsta bunker och få sin helikopter nedskjuten eller sin bil sprängd i luften. Det är endast en fråga om tid. En död Putin ger fortare fred än en livs levande variant som snackar en massa goja i Haag, därför tror jag också att det slutar på detta sättet.

Hur mycket jag än drog på smilbanden av att läsa det här så skulle jag gärna vilja se en källa.
Fantastiskt om sant men jag tvivlar starkt om jag ska vara ärlig.
Citera
2024-08-12, 17:00
Medlem
https://x.com/euromaidanpress/status/1823011085542125576?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Mer ”Ryssland ljuger alltid”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in