Citat:
Ursprungligen postat av
BetteBoop
Jag svarade på ett inlägg om SP’s påstådda omsorg om de svaga. Det var inte ens ett svar till dig men vill du flika in så håll dig till saken. Du anser att hennes metod är kontraproduktiv och farlig för en viktig debatt. I det är jag faktiskt benägen att hålla med dig.
Det är både och. Fia är ett tragiskt fall och en produkt av socialtjänstens behandling av föräldrar med all sannolikhet. En del av hennes kritik är fullt legitim, medan en del verkar förvirrad då hon inte har koll på vad exakt hon vräker ur sig, vilket tyder på att hon är ur psykisk balans.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetteBoop
Du är som en papegoja med dina påståenden om systematiska lögner.
Precis som du sprider soc propaganda och kan inte ta in att den myndigheten har STORA brister som går ut över föräldrars och framför allt barnens välmående.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetteBoop
Det är helt enkelt inte trovärdigt anser ”många” Har fattat att du anser att soc ljuger, föräldrar är ärliga och uppriktiga och ingen runt en familj kan avgöra om en förälder sviktar i omsorgsförmåga.
Ja det är många som anser det och de flesta av soc kritiker är inte på TikTok och facebook, eller har ens sina egna barn omhändertagna. Utan de ser ett mycket allvarligt systemfel som jag påtalat, som beror bland annat på att socialsekreterare inte behöver ta personligt ansvar för vad de skriver i sina utredningar, utan tillåts fabulera fritt utan att det beivras.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetteBoop
Jag hör dig, jag håller inte med i din inställning du kommer inte ändra uppfattning och inte heller jag. Då kan man sätta punkt.
Precis ja. Du kan inte ta in att soc faktiskt inte håller sig till sanningen i sina utredningar och att ägnar sig åt att skruva på sanningen får att det ska passa LVU, eller vad de nu vill ha för åtgärd i barnärenden. Kanske för att du själv sitter och skriver dessa utredningar månne och inte kan ta in saklig kritik? Det är nämligen typiskt socialtjänstens tjänstemän att de aldrig kan erkänna att de har fel eller agerar felaktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetteBoop
Att blanda in någons eventuella barn som experimentobjekt i en diskussion är lite osunt.
Nej det vore nyttigt för dig som inte förstått att ett systemfel föreligger här och att socialtjänsten och dess tjänstemän tillåts att leva utanför allt som har med lagstiftning att göra, utan att det beivras i domstol. Bara för att IVO och JO inte gör sitt jobb och kritiskt granskar socialtjänsten, betyder det inte att det inte föreligger ett systemfel.
Hur upplever en förälder socialtjänsten? Har du förmåga att leva dig in i det andra perspektivet? Om inte borde du inte jobba på soc.