2024-08-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Även på blandade arbetsplatser kan det förekomma tragiska fall.

Jag vet ett ställe där en kille begick självmord. Ingen hade märkt något konstigt med honom, han hade varit precis som vanligt. En dag kom han bara inte till jobbet.

Jag har en gammal bekant som bor i Skellefteå som säger att Elliott är eller var en sådan person som få människor kände. Ingen verkar veta något om honom.
Jag köper inte riktigt det där att folk som planerar ta livet av sig uppträder på ett normalt sätt, sådant märks om man är iaktagsam. En person som planerar ta sitt liv har nått botten av sin depression, kemin i hjärnan är såpass förändrad så att det inte skulle märkas blir ju bara märkligt.
Citera
2024-08-12, 14:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag köper inte riktigt det där att folk som planerar ta livet av sig uppträder på ett normalt sätt, sådant märks om man är iaktagsam. En person som planerar ta sitt liv har nått botten av sin depression, kemin i hjärnan är såpass förändrad så att det inte skulle märkas blir ju bara märkligt.
Du är dåligt informerad. Elliot kan ha bestämt sig för att ta sitt liv och kan ha åkt till en plats där han inte skulle bli hittad.
Det som stör mig är att han gav sig ut i snöstormen trots att han inte behövde åka någonstans i det vädret. Det är ett orostecken...

Du får läsa på lite. Många som tar sitt liv visar ingenting utåt och det blir en chock för vänner och familj som inte förstår varför.

"Ibland kan en självmordsnära person upplevas som ovanligt lugn av sin omgivning. Var uppmärksam på detta då det kan tyda på ett tyst beslut att fullfölja sin självmordsplan."
https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord

"Det kom som en chock att min son hade begått självmord. Allt hade rullat på som vanligt och det fanns inga konkreta förvarningar om att något så omtumlande skulle ske.
Det fanns heller inget avskedsbrev som hade kunnat förklara något. Bara bevis på själva handlingen."
https://mind.se/egna-ord/min-son-blev-bara-25-ar/

Tina Turners äldsta son Craig Raymond Turner tog sitt liv och ingen anade något.
"– Jag vet fortfarande inte vad som drev honom över kanten. Han sa till mig att han hade träffat en kvinna han kände för. Han tog med henne så jag kunde träffa henne på sin födelsedag i augusti. Han hade inrett lägenheten som jag köpte åt honom för flera år sedan. Han hade fått ett nytt jobb på en framstående fastighetsfirma i Kalifornien, som han var mycket nöjd med, säger hon i intervjun.
Craig Raymond Turner jobbade fram till sin död som fastighetsmäklare strax utanför Los Angeles."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7lvqQ8/tina-turners-forsta-ord--efter-sonens-tragiska-dod
Citera
2024-08-12, 15:22
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
[...] vet du hur långt man kommer på 30 liter bensin..

Inte ett svar på ovan inlägg, enbart ett konstaterande att all diskussion i tråden om att han måste planerat ngt spec pga att han tankade 30 liter, lägg ner den, det är fullständigt normalt att tanka 30 liter!

- Vad sker dessa 5 timmar från att Elliot lämnar jobbet till att telefonen stängs?
- Familjen känns även lite lätt udda, en speciell moder, hur var kontakten egentligen inom familjen?
- Om han åkte hem till lgh efter jobbet borde rimligen ngn sett eller hört honom?
Citera
2024-08-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du är dåligt informerad. Elliot kan ha bestämt sig för att ta sitt liv och kan ha åkt till en plats där han inte skulle bli hittad.
Det som stör mig är att han gav sig ut i snöstormen trots att han inte behövde åka någonstans i det vädret. Det är ett orostecken...

Du får läsa på lite. Många som tar sitt liv visar ingenting utåt och det blir en chock för vänner och familj som inte förstår varför.

"Ibland kan en självmordsnära person upplevas som ovanligt lugn av sin omgivning. Var uppmärksam på detta då det kan tyda på ett tyst beslut att fullfölja sin självmordsplan."
https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord

"Det kom som en chock att min son hade begått självmord. Allt hade rullat på som vanligt och det fanns inga konkreta förvarningar om att något så omtumlande skulle ske.
Det fanns heller inget avskedsbrev som hade kunnat förklara något. Bara bevis på själva handlingen."
https://mind.se/egna-ord/min-son-blev-bara-25-ar/

Tina Turners äldsta son Craig Raymond Turner tog sitt liv och ingen anade något.
"– Jag vet fortfarande inte vad som drev honom över kanten. Han sa till mig att han hade träffat en kvinna han kände för. Han tog med henne så jag kunde träffa henne på sin födelsedag i augusti. Han hade inrett lägenheten som jag köpte åt honom för flera år sedan. Han hade fått ett nytt jobb på en framstående fastighetsfirma i Kalifornien, som han var mycket nöjd med, säger hon i intervjun.
Craig Raymond Turner jobbade fram till sin död som fastighetsmäklare strax utanför Los Angeles."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7lvqQ8/tina-turners-forsta-ord--efter-sonens-tragiska-dod
Jag håller inte med, jag tror att de flesta som tar sitt liv har något i bagaget, trauma, diagnos eller något annat och sådant brukar synas på ett eller annat sätt, särskilt nu när vi har sociala medier, där kan det komma inlägg om mörker, eller andra djupa tankar. Dom uppvisar ofta tecken som ökad isolering eller beter sig konstigt, irrationellt, speedat, börjar sälja sina saker mm mm. Jag har följt väldigt många självmordsfall både genom missing people och dyligt. Och det jag sett är att det i de allra flesta fallen så har dom mått dåligt av olika anledningar och som också märkts på deras sociala medier.
Jag säger inte att det är så i alla fall, men i väldigt många.
Citera
2024-08-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Inte ett svar på ovan inlägg, enbart ett konstaterande att all diskussion i tråden om att han måste planerat ngt spec pga att han tankade 30 liter, lägg ner den, det är fullständigt normalt att tanka 30 liter!

- Vad sker dessa 5 timmar från att Elliot lämnar jobbet till att telefonen stängs?
- Familjen känns även lite lätt udda, en speciell moder, hur var kontakten egentligen inom familjen?
- Om han åkte hem till lgh efter jobbet borde rimligen ngn sett eller hört honom?
Man tycker att de flesta av hans grannar borde varit hemma den dagen pga ovädret så någon borde hört eller sett när han kom hem?
Citera
2024-08-12, 16:20
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Elliot kan ha bestämt sig för att ta sitt liv och kan ha åkt till en plats där han inte skulle bli hittad.

Att många som tar sitt liv inte visat ngt innan vad de planerat att göra är nog en sanning med modifikation, givetvis finns det sådana fall men motsatsen är betydligt högre.

Risken att Elliot skulle tagit självmord känns ytterst liten i mina ögon! Varför isf fullständigt gå upp i rök utan ett brev ens. Folk lämnar ett brev eller så hittas man så snart ngn söker efter personen ifråga.

Nej, ett brott lär vara vad som ligger bakom Elliots försvinnande!
Dags att polisen i Skellefteå tar tag i fallet på riktigt och därav även försöka återupprätta sitt enormt dåliga rykte.
Citera
2024-08-12, 16:30
Medlem
Citat:

En person med en depression som har bestämt sej för att ta sitt liv och även satt upp ett datum för när det ska ske kan till synes för vänner och anhöriga må bättre och de tror att nu har det vänt.
Enligt Elliots mamma så mådde han bra t.o.m jättebra när han försvann.
Det var kanske det minnet han ville ge dom
Citera
2024-08-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar-1
En person med en depression som har bestämt sej för att ta sitt liv och även satt upp ett datum för när det ska ske kan till synes för vänner och anhöriga må bättre och de tror att nu har det vänt.
Jo, jag är helt enig, när väl ett datum är satt kan skenet bedra. Men, det finns ju alltid en historik, någon gång har ju något hänt, någonstans har depressionen fått fäste och den depressiva fasen är svår att dölja, kan ju också röra sig om mani, psykoser och dom blir extremt svåra att dölja. Bara som exempel. Men visst när dom väl bestämt sig kan det te sig annorlunda, men det kan ju också vara en varningsklocka?

Jätte OT men lite mental hälsovård hade faktiskt inte varit fel att sätta in i skolschemat så man tidigt får lära sig vad man kan göra om man blir deprimerad och att det finns hjälp att få. Många ungdomar verkar ju lida av mental ohälsa idag.
(Nu säger jag inte att så är fallet med Elliot bara för att förtydliga)
Citera
2024-08-12, 16:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar-1

Elliot hade väl ingen depression, ni söker efter halmstrån det ena än osannolikare än det andra. Så du menar att han vill lämna ett gott minne till sina anhöriga men varken lämnar ngt medd eller låter sej finnas. Istället begår han självmord och går tillsammans med bilen fullständigt upp i rök, för att sedan låta familjen leva ovetandes om var han finns, vad som hänt.
Citera
2024-08-12, 17:21
Medlem
Citat:
Elliot hade väl ingen depression, ni söker efter halmstrån det ena än osannolikare än det andra. Så du menar att han vill lämna ett gott minne till sina anhöriga men varken lämnar ngt medd eller låter sej finnas. Istället begår han självmord och går tillsammans med bilen fullständigt upp i rök, för att sedan låta familjen leva ovetandes om var han finns, vad som hänt.

Det här fallet börjar lukta brott eftersom ingen aktiv sökning hittills i närområdet med omnejd givit något resultat. Inte ens ett Litet spår efter Elliot som ex. bil, skor, kläder, plånbok, nycklar,
mobiltelefon etc. Sedan är det ju alla vattendrag. Kan ev. bilen ligga i bottenviken på en plats eller på ett djup som inte har genomsökts?

Har aldrig tidigare erfarit ett så uppmärksammat försvinnande som varit så segt & kortfattat i informationen om den försvunna personen. Ingen vet någonting vilket känns smått förbryllande??? Det enda Polisen säger är att de inte har något att gå på och att det därav är ett mycket svårt fall. Hoppet att ev. någon finner Elliot i något skogsområde inför hösten sägs vara jägare och eller bärplockare, men så här långt är det ingen som gjort sig hörd om att de hittat något.

Man börjar nu undra om E verkligen åkte ut med sin bil den där kvällen den 28 Nov. & om han gjorde det kanske han ej var helt ensam.

Enl. E mor så tror hon att E körde ut en sväng i snöstormen, möjligen för att rensa tankarna & har även uttalat sig om att Polisen i Skellefteå gjort allt de kan för att utesluta brott. Men vad är det som får henne att låta så övertygande i det?
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-12 kl. 17:39.
Citera
2024-08-12, 17:32
Medlem
Citat:

Självmordsteorin är ju bara spekulationer som även brott och olycka är..... Ingen i detta forum vet var Elliot är el vad som har hänt honom.
Månaderna går och man kan tro att han har gått upp i rök.

Men jag är övertygad om att alla vi som läser och skriver här vill inget hellre än att han ska hittas och då helst vid liv eller att han åtminstone hittas så att anhöriga och vänner ta kan ta avsked på begravningen.

Jag kände inte Elliott men jag med hans anhöriga som är i denna mardröm i mina tankar och hjärta
Citera
2024-08-12, 17:52
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Det här fallet börjar lukta brott eftersom ingen aktiv sökning hittills i närområdet med omnejd givit något resultat. Inte ens ett Litet spår efter Elliot som ex. bil, skor, kläder, plånbok, nycklar,
mobiltelefon etc. Sedan är det ju alla vattendrag. Kan ev. bilen ligga i bottenviken på en plats eller på ett djup som inte har genomsökts?

Om man kör norrut från Skellefteå på hur många ställen är det möjligt att köra av vägen så att man direkt hamnar i havet? Det lär inte finnas många möjligheter, att Elliot vid en olycka råkat kört av vägen exakt vid ngn av dessa ytterst få ställen är ju fullständigt osannolikt, nej, hade det varit en olycka och bilen hamnat under snö så skulle den hittats i våras.

Vad vet man egentligen om familjen, vad vet man egentligen om Elloits umgänge?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-08-12 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in