2024-08-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Detta är inte ett forum för kreativa fjortisar. Varför skulle han ha mördats vid sin arbetsplats?
Nej det tror inte jag men är det bytt skyltar på bilen kanske den används
Senast redigerad av mmoollyy 2024-08-10 kl. 10:32.
Citera
2024-08-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Nej det tror inte jag men är det bytt skyltar på bilen kanske den används

Någon som vet om det skall göras något nytt sök inom kort?
Citera
2024-08-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Vi vet inte om han åkte direkt efter jobbet,ingevet vad som hände efter han klev ut från jobbet. Fem timmar tills telefonen pingades.
Mjo sant :/
Citera
2024-08-11, 21:54
Medlem
Någon på hans jobb borde ju veta någonting? Någon måste ju ha pratat med honom det närmsta innan han försvann? Hur var han i humöret? Glad, nedstämd, orolig? Har han hintat om något, som tex, imorgon tänkte jag testa mina nya vinterdäck...eller...ska bli kul och åka på hockeymatchen om 14 dagar..eller..vill du hänga me på bio på fredag? Något måste han ha yppat, även om det bara så är en sån trivial sak som att han ska till ica och köpa mjölk? Eller om han nämnt något mer oroande saker som tex..nåt konstigt mobilnummer håller på och ringer...eller...usch jag ska ut ett ärende imorgon, har egentligen ingen lust för det men måste....eller...vet du hur långt man kommer på 30 liter bensin...eller...hur är vägarna tror ni nu norr om Skellefteå, är dom farbara?

Jag bara tycker att bara för att det kanske är väldigt vagt eller trivialt kan det egentligen vara en stor ledtråd.
Citera
2024-08-11, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Någon på hans jobb borde ju veta någonting? Någon måste ju ha pratat med honom det närmsta innan han försvann? Hur var han i humöret? Glad, nedstämd, orolig? Har han hintat om något, som tex, imorgon tänkte jag testa mina nya vinterdäck...eller...ska bli kul och åka på hockeymatchen om 14 dagar..eller..vill du hänga me på bio på fredag? Något måste han ha yppat, även om det bara så är en sån trivial sak som att han ska till ica och köpa mjölk? Eller om han nämnt något mer oroande saker som tex..nåt konstigt mobilnummer håller på och ringer...eller...usch jag ska ut ett ärende imorgon, har egentligen ingen lust för det men måste....eller...vet du hur långt man kommer på 30 liter bensin...eller...hur är vägarna tror ni nu norr om Skellefteå, är dom farbara?

Jag bara tycker att bara för att det kanske är väldigt vagt eller trivialt kan det egentligen vara en stor ledtråd.

Han kanske var en ensamvarg på industrin och bara skötte sitt jobb. Verkar som han inte hade några vänner.
Citera
2024-08-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Han kanske var en ensamvarg på industrin och bara skötte sitt jobb. Verkar som han inte hade några vänner.
Men någongång borde han pratat med någon, på lunchen, vid fikabordet..?
Citera
2024-08-11, 23:07
Medlem
Citat:
Även om ingen pratat med honom så måste någon ha sett honom och kanske lagt märke till hur han uppträtt, positiv, nedstämd, orolig, rastlös..något som kanske verkat annorlunda med honom den dagen jämfört med tidigare?
Citera
2024-08-12, 00:23
Avslutad
Citat:
Även om ingen pratat med honom så måste någon ha sett honom och kanske lagt märke till hur han uppträtt, positiv, nedstämd, orolig, rastlös..något som kanske verkat annorlunda med honom den dagen jämfört med tidigare?

Polisen kanske inte har gjort någon vidare undersökning av arbetsplatsen ?
Fanns väl ingen anledning för dom att söka där.
Polisen förväntade sig att bilen skulle hittas så fort snön smält då dom flesta trodde att den låg i något dike, översnöad.
Citera
2024-08-12, 00:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
En arbetsplats med bara män är annorlunda än där det är blandat med kvinnor. De har kanske har lagt märke till något men det är inget de tänker närmare på eller tar upp och snackar om med jobbarkompisar eller chef. De håller ofta sådant för sig själva för att inte "störa eller lägga sig i", tyvärr.

"Äh han har en dålig dag bara som vi alla kan ha", typ så tänker de.
Citera
2024-08-12, 05:47
Medlem
Citat:
Så tragiskt vara 20 år och så ensam som han verkade vara.
Citera
2024-08-12, 08:31
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
En arbetsplats med bara män är annorlunda än där det är blandat med kvinnor. De har kanske har lagt märke till något men det är inget de tänker närmare på eller tar upp och snackar om med jobbarkompisar eller chef. De håller ofta sådant för sig själva för att inte "störa eller lägga sig i", tyvärr.

"Äh han har en dålig dag bara som vi alla kan ha", typ så tänker de.

Även på blandade arbetsplatser kan det förekomma tragiska fall.

Jag vet ett ställe där en kille begick självmord. Ingen hade märkt något konstigt med honom, han hade varit precis som vanligt. En dag kom han bara inte till jobbet.

Jag har en gammal bekant som bor i Skellefteå som säger att Elliott är eller var en sådan person som få människor kände. Ingen verkar veta något om honom.
Citera
2024-08-12, 09:28
Medlem
Citat:

På minnesstunden i kyrkan var det ungdomar i hans ålder och i ett nyhetsinslag intervjuade de en kille som var kompis till Elliot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in