Citat:
Ursprungligen postat av
Arnebrylenius
Skicka ut ungdomar i skogen....
Ja, man kan göra som i Ukraina under kommunisttiden, skicka ut universitetsstudenter som får "jobba av" sin studietid åt staten. Läkare, sjuksköterskor och civilingenjörer kan undantagas (de lär betala av sig ändå), men alla genusvetare, kulturhistoriker, arkeologer och andra "Harry Potter"-elever kan gott göra någon nytta för samhället.
"Genusarna" ska ut på myren och plocka! Jag vill se en grupp överviktiga och bleka medelklassbarn med färgat hår, som går bredvid thailändarna med varsin skopa. Eftersom dessa genusar ofta gillar öppna gränser och internationellt utbyte så kan de ju passa på att snappa upp en och annan glosa på något thailändskt språk under sommarmånaderna. I slutet av augisti kanske de till och med kan hålla anföranden på thai om patriarkala strukturer i lingonriset.
Vill de inte plocka bär så får de inte bli genusvetare heller. Det blir en vinst oavsett hur man vänder på det. Antingen blir bären plockade, eller så får vi betydligt färre som lägger flera år av sitt liv på genusteorier.
Citat:
Ursprungligen postat av
V-H
Har du förresten sett hur många asiater intar "viloställning" på sin rast efter ett tufft städ/restaurangpass/valfritt tungt jobb? Dom sitter på huk med en cigg i mungipan. Själv hade man inte kommit ner i den positionen och än mindre lyckats resa sig upp efter det.
Det är lättare än man tror, jag kan det och jag är en vit äktsvensk. Jag lärde mig från Youtube, du kan nog också med lite ansträngning (så vida du inte är ett jumbofetto).
Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
För så fort det är ett beodrat arbete av kommunen eller riktigt företag så krävs det , sociala avgifter, arbetskläder , arbetsskor, pausutrymmen , omklädnings rum, Dusch-WC och "skogs kojor" med dessa funktioner är svindyra hyra.
För kläder räcker det med lite gympakläder, om socialfallen inte har det (vilket jag starkt tvivlar på), så kan man få tag på detta i någon second handbutik. Gummistövlar täcker skodonen.