2024-08-11, 10:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nä det är otroligt svårt! Ni kommer nog få pisk idag för övrigt. Om nu Mjällby kan skaka av sig det senaste bottennappet.

Du menar eftersom Elfsborg och Häcken kommer slåss om andraplatsen i höst? Ja, kanske.
Tänkte vara snäll och säga att ni slåss om 3:e platsen men när du är dryg.. Så är väl kul och se vilka som kommer 7:a?
Citera
2024-08-11, 10:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tänkte vara snäll och säga att ni slåss om 3:e platsen men när du är dryg.. Så är väl kul och se vilka som kommer 7:a?
Snacka om att vara dryg... Du som tycker att alla borde veta varför andra lags matcher inte spelas som dom ska?

Det korrekta svaret är ju inte ens bara att det beror på Europa, det beror ju på att vi får spela våran kvalmatch redan på tisdagen trots att ECL-matcher brukar spelas på ons/tors.
Citera
2024-08-11, 10:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Snacka om att vara dryg... Du som tycker att alla borde veta varför andra lags matcher inte spelas som dom ska?

Det korrekta svaret är ju inte ens bara att det beror på Europa, det beror ju på att vi får spela våran kvalmatch redan på tisdagen trots att ECL-matcher brukar spelas på ons/tors.
Alltid dryg om någon är det först

"Ens bara".. Orka ge ett långdraget svar när Europaspel räcker? Var glad att jag skrev in er i "Vi riktiga storlag" istället. Dryga fanskap
Citera
2024-08-11, 10:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Alltid dryg om någon är det först

"Ens bara".. Orka ge ett långdraget svar när Europaspel räcker? Var glad att jag skrev in er i "Vi riktiga storlag" istället. Dryga fanskap
Det var ju det som störde mig mest. Jag gillar inte att du buntar ihop oss med lag som förlorar 7 av 8 ligamatcher och sedan slutar 6:a i ligan. Extra illa är det när samma lag får stryk av ett gäng bönder och bankirer och spelar oavgjort mot någon jävla bastuklubb!
Citera
2024-08-11, 10:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det var ju det som störde mig mest. Jag gillar inte att du buntar ihop oss med lag som förlorar 7 av 8 ligamatcher och sedan slutar 6:a i ligan. Extra illa är det när samma lag får stryk av ett gäng bönder och bankirer och spelar oavgjort mot någon jävla bastuklubb!
Ahh, fuck me! Tänkte inte så långt.. Sorry! Ska aldrig någonsin nämna Stockholms stolthet i samma mening som Göteborgs BP igen
Citera
2024-08-11, 12:13
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Råkade snubbla in på Per Fricks wikipedia, stämmer det verkligen att hans smeknamn är Big Dick Frick 🤣
Skulle ändå säga att det sjuka i sammanhanget är att snubbla in på Per Fricks wikipedia.
Citera
2024-08-11, 12:16
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Skulle ändå säga att det sjuka i sammanhanget är att snubbla in på Per Fricks wikipedia.

Tror jag är den skyldiga tramsade i en annan tråd att Karin Frick (studion Max) är hans mamma så tror bondebajaren var tvungen kolla wiki för att se om det var sant.

(FB) OS 2024 - Volleyboll (Inomhus/Beach)
Citera
2024-08-11, 12:18
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Tror jag är den skyldiga tramsade i en annan tråd att Karin Frick (studion Max) är hans mamma så tror bondebajaren var tvungen kolla wiki för att se om det var sant.

Ahahah du sålde det bra isåfall
Citera
2024-08-11, 15:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen

Citat:
Ahahah du sålde det bra isåfall
Haha, sant 😂
Citera
2024-08-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Tyst med dig nu. Vi kvalar fortfarande CL och en förlust i andra mötet säger allt?
Var inte ett toppat MFF ens.

Vilket lag håller du på?
Jag håller inte på något lag. Däremot vet jag att MFF skämmer ut sig i Europa och har aldrig heller vunnit något i någon av dom europeiska cuperna och så aldrig heller kommer att göra.

Men oavsett vilket lag MFF ställer upp med, så ska man slå ett gäng fiskare .
Citera
2024-08-11, 15:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Jag håller inte på något lag. Däremot vet jag att MFF skämmer ut sig i Europa och har aldrig heller vunnit något i någon av dom europeiska cuperna och så aldrig heller kommer att göra.

Men oavsett vilket lag MFF ställer upp med, så ska man slå ett gäng fiskare .
MFF är tveklöst det mest framgångsrika svenska lag i Europa i modern tid. Att dom får bögstryk i gruppspelet i Champions League är inget att håna när inget annat lag kvalificerar sig. Det är väl egentligen bara FCK i Skandinavien som haft fler framgångar i Europa, även om Bodö/Glimt haft en crazy streak de senaste åren. Historiskt, i Sverige, ligger det mellan Kalifatet och Göteborg, och där landar det lite i hur du värderar de olika bedrifterna. Helt klart är dock att man inget vinner på att förneka verkligheten.
Citera
2024-08-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
MFF är tveklöst det mest framgångsrika svenska lag i Europa i modern tid. Att dom får bögstryk i gruppspelet i Champions League är inget att håna när inget annat lag kvalificerar sig. Det är väl egentligen bara FCK i Skandinavien som haft fler framgångar i Europa, även om Bodö/Glimt haft en crazy streak de senaste åren. Historiskt, i Sverige, ligger det mellan Kalifatet och Göteborg, och där landar det lite i hur du värderar de olika bedrifterna. Helt klart är dock att man inget vinner på att förneka verkligheten.
Enda lag som haft framgång i Europa är Göteborg.
Att påstå något annat är bara pinsamt.
Sedan kan jag tänka mig att skåningarna vill dra gränsen ”modern tid” när det smakar bäst för en själv.
Och rätta mig om jag har fel, men rankingpoängen Sverige fått i Europa är väl Häcken och Elfsborg förtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in