2024-08-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Så 10% chans att få se matchen? Jag har åkt på resor med sämre chanser.
Ok du är ashäftig
Citera
2024-08-10, 19:45
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntholSlyna
Ok du är ashäftig
Ja, jag är ashäftig tydligen, men nu var frågan om er. Inte om mig. Åker ni på bortamatcher? Är ni ultras på riktigt, eller är det något som ni bara låtsas?
Citera
2024-08-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ja, jag är ashäftig tydligen, men nu var frågan om er. Inte om mig. Åker ni på bortamatcher? Är ni ultras på riktigt, eller är det något som ni bara låtsas?
Jag mfl har överklagat min avstängning. Då är det helt klart bäst att inte åka med på sånna resor. Du som aldrig gjort något förutom att sitta och spela fräck på Flashback får väl avgöra om det är ”ultras” nog för dig.
Citera
2024-08-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntholSlyna
Jag mfl har överklagat min avstängning. Då är det helt klart bäst att inte åka med på sånna resor. Du som aldrig gjort något förutom att sitta och spela fräck på Flashback får väl avgöra om det är ”ultras” nog för dig.
Jag å min sida har inte ens orkat bry mig om att överklaga min nuvarande avstängning. Detta eftersom jag, vis av erfarenhet, vet att det inte är lönt. Inte ens de gånger (ja, "gånger" i plural) som jag lyckats bli friad från brottsmisstankar har det räckt för att överklaga ett tillträdesförbud. Istället går jag på de matcher som jag kommer in på. Ni verkar ha valt en annan väg. Så om du vet ett sätt att få bort en avstängning är jag idel öra.
Citera
2024-08-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ganska otroligt att Olympia och Eleda stadion nästan är lika stora. Vad fan sysslade mff med egentligen när de planerade arenan?

Tja dom anlitade kanske nån klåpare till arkitekt som är tyckte att några tusen hit eller dit inte spelar så stor roll, det är ju ändå nästan lika mycket...
Citera
2024-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Smart. Så Örjans vall hade funkat för Aik och Råsunda för Hbk?
Idiot
Citera
2024-08-11, 00:01
Medlem
Citat:
Hm... Jag hittar inga exakta uppgifter, men Nordvästra Skåne ska vara ungefär en fjärdedel utav Skånes totala befolkning på ca 1,42 miljoner. Det blir 355 000 invånare. 5% av det är 17 750 personer, så vår ideala kapacitet på Olympia skulle i så fall vara något högre än nuvarande 16 000.

Jag skulle dessutom vilja hävda att det finns andra faktorer som spelar in som talar för att Olympia skulle behöva vara ännu större. Eftersom vi haft samma spelplats sedan 1898 menar jag på att HIF:s arena har hunnit sätta sig mer i folksjälen än vad som är vanligt förekommande. Namnet har inte sålts ut och det är HIF som spelat där ända sedan 1907. HIF är en mycket anrik förening, som normalt sett skulle vara ett topplag i Allsvenskan och traditionellt har vi varit mycket publikdragande. Att vi inte redan växt ur den senaste versionen utav Olympia beror på extrema motgångar, samtidiga med extrema framgångar för våra värsta konkurrenter. Det är i min mening sannolikt att vi inom en tioårsperiod kommer att behöva en arena med så mycket som 20 000 platser. Olympia är dock för viktig för oss för att vi ska kunna flytta. En ny ombyggnad kan komma att bli nödvändig.

Korrekt. Att missa den enda matchen på året som man har tillträde till är ju inte direkt imponerande. Så kan man vända på det.

Avstängda HIF:are var för övrigt närvarande i Varberg i samband med Varbergs BoIS - Helsingborgs IF i Superettan.
https://ibb.co/r0zh0Gj
Var det inte den banderollen ni blev av med?
Citera
2024-08-11, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsk
Var det inte den banderollen ni blev av med?
Det är en ny banderoll, men det stämmer att en liknande blev stulen utav Brigada för något år sedan.

Det är Södra stå 1985 som målat båda banderollerna. SS'85 ser sig inte som en ultrasgrupp och följer därför inte reglerna för ultras, men banderollen är återaktualiserad efter att två utav den gruppens medlemmar blivit avstängda (en för pyroteknik och en för våld mot tjänsteman på matchen emot Varbergs BoIS hemma). Utan att egentligen veta hur de resonerar så tror jag att Södra stå tycker att det är så pass viktigt att vara solidariska med de avstängda att de helt enkelt skiter i vad ultrasreglerna säger om borttappade banderoller.
Citera
2024-08-11, 09:37
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Det är ganska otroligt att Olympia och Eleda stadion nästan är lika stora. Vad fan sysslade mff med egentligen när de planerade arenan?

Hur ofta brukar Eleda vara fullsatt på en säsong?
Senast redigerad av Knattarna 2024-08-11 kl. 09:44.
Citera
2024-08-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Hur ofta brukar Eleda vara fullsatt på en säsong?

Förra säsongen var alla utom en, IFK Norrköping, utsålda.
Citera
2024-08-11, 11:15
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Kollar man snitten Malmö hade åren innan deras nya byggdes så förstår man kanske varför man inte siktade på allt för högt(inte alls en diss btw, Allsvenskan hade mindre publiksnitt förr med mindre arernor). Deras gamla var självklart en riktig jävla pissarena men det var ju inte alls givet att Malmö skulle ha ett sånt här lyft publikmässigt när det börjades bygga.
Håller dock med att det var i minsta laget, 24-25 någonting hade nog varit optimalt.

Finns det utrymme att bygga på ett etage till på någon av långsidorna eller på södra läktaren?
Antar att Norra är uteslutet med utrymmena som är ovanför ståplatsen.
Citera
2024-08-11, 11:19
Medlem
Jag håller med. Den utveckling som vi sett i Skåne var egentligen inte realistisk om man ser hur det såg ut innan Eleda byggdes. Det har varit ett helvete länge nu. Någon gång måste det vända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in