2024-05-03, 09:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur går det för er, djurgårdare? Får ni någon öl?

Hoppas ni trivs i stan.
För egen del var det en toppendag rakt igenom (bortsett straffläggningen). Härlig stämning i stan, uppskattade omväxlingen i att det var mer folkfest än hätskt och aggressivt. Med stor marginal den trevligaste malmöresan jag har gjort, till och med skånepolisen bjöd till och skötte det snyggt.

Hängde på låset när krogarna öppnade på Lilla Torg, hann dricka ett par enheter där innan jag tog en taxi till parken och och den stora samlingen.

Läktarmässigt en toppenmatch, trist med de stora säkerhetszonerna som gjorde att fler inte kunde få uppleva detta. Blir en bra benchmark för framtida cupfinaler.
Citera
2024-05-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Ren allsång låter bara trist och saknar tryck, men alla tycker såklart olika.
Nja, får visserligen hjälp från högtalarna, men rätt bra tryck ändå. (googlade best of Liverpool)

https://www.youtube.com/watch?v=Go-jJlGd1so
Citera
2024-05-03, 21:36
Medlem
erikp121s avatar
Jag har läst på mer om UEFA Intertoto Cup (tidigare Tipscupen) och 1995 fick turneringen officiell UEFA-status.

Tidigare deltagare och vinnare får sållas till Hallsvenskan, Nackas Minne, Husky Cup och liknande.

Egentligen är det ingen titel att skryta om hade situationen sett annorlunda ut gällande svenska lags prestationer i europaspel. Nu blir det bara roligt för att det står ut lite grann.

Inte många lag i divisionerna som har en UEFA-titel i pokalskåpet.

Gruppspel, slutspel, pengar in m.m. det handlar slutligen om att vinna titlar.

Svårt att värdera Nackas Minne-segrarna mot UEFA Intertoto Cup-segern, det är väl lite hugget som stucket. Mest en rolig grej.
Citera
2024-05-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Den där långsidan har aldrig upplevt så bra tryck och stämning som djur fick till igår.

Tror ingen bortaklack har varit närheten va den stämningen iaf. Märktes på folk att detta var något annat. Synd bara att bara att våran lägstanivå inte är på samma nivå för det var usel stämning matchen innan mot GAIS.
Citera
2024-05-04, 05:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tror ingen bortaklack har varit närheten va den stämningen iaf. Märktes på folk att detta var något annat. Synd bara att bara att våran lägstanivå inte är på samma nivå för det var usel stämning matchen innan mot GAIS.
Vår seriefinal mot Göteborg 2009. Men ni fick till det bra, inget snack om saken. Hatten av.
Citera
2024-05-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vår seriefinal mot Göteborg 2009. Men ni fick till det bra, inget snack om saken. Hatten av.

Absolut att ni var bra mot Göteborg, men ni var väl inte ens hälften mot var vi var? Har själv lite dålig koll för vi spelade en livsviktig match mot Kalmar.
Citera
2024-05-04, 21:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Bajens tifo i dagens derbykross av djurgården:
https://pbs.twimg.com/media/GMvML9iWQAAH36P?format=jpg&name=4096x4096

En vis man sade någonstans:
"På två veckor har Djurgårdens supportrar alltså fått uppleva:

- Förlust i derbyt mot Gnaget
- Två förluster i “finalserien” mot Brynäs
- Förlust i cupfinalen mot Malmö
- Och nu en förlust i derbyt mot Hammarby
"
Citera
2024-05-04, 23:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Absolut att ni var bra mot Göteborg, men ni var väl inte ens hälften mot var vi var? Har själv lite dålig koll för vi spelade en livsviktig match mot Kalmar.
Jag minns inte själv hur många biljetter vi fick tilldelade i just den matchen, men det var ju inte bara dom med biljett som tog sig in , men några 8,000 var det så klart inte. Tror faktiskt ni slog något rekord där. Hyggligt borta tifo också. Not shabby at all.
Citera
2024-05-04, 23:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

"
Någon borde sparka er i ansiktet så fort ni ens drömmer om att ta upp damfotboll.
Citera
2024-05-05, 08:39
Medlem
Hirvis avatar
Citat:

"
Ja ännu en torsk mot gnaget gör ont.
Men vi slåss om att gå upp till SHL och har fortfarande bland dom högsta publiksnitten i hela landet trots att vi spelar i andraserien, ni existerar knappt.
Vi gick till final i svenska cupen och spelade jämnt med Malmö och vi får spela i Europa. Hur långt gick ni och när går ni in i kvalet för conference?
Och damfotbollen, ja grattis. Jag kan inte påstå att det har orsakat mig mer smärta än att det var slut på sparris på Lidl igår.

Jag känner att insatsen i Malmö förenade supporterleden.
Citera
2024-05-05, 10:07
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Någon borde sparka er i ansiktet så fort ni ens drömmer om att ta upp damfotboll.
Så säger bara en som håller på en nykomling helt utan segrar så här långt.

Tråden heter "supportersäsongen" FYI.

Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Ja ännu en torsk mot gnaget gör ont.
Men vi slåss om att gå upp till SHL och har fortfarande bland dom högsta publiksnitten i hela landet trots att vi spelar i andraserien, ni existerar knappt.
Vi gick till final i svenska cupen och spelade jämnt med Malmö och vi får spela i Europa. Hur långt gick ni och när går ni in i kvalet för conference?
Och damfotbollen, ja grattis. Jag kan inte påstå att det har orsakat mig mer smärta än att det var slut på sparris på Lidl igår.

Jag känner att insatsen i Malmö förenade supporterleden.
Iom att du svarade som du gjorde, så får jag en stark känsla av att detta inte riktigt stämmer. Men vi behöver inte vara eniga där. Jag gjorde bara ett lustigt konstaterande, och det fanns inte mycket att diskutera kring det även om du försökte skifta fokus.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-05-05 kl. 10:11.
Citera
2024-05-05, 10:15
Medlem
erikp121s avatar
Citat:

"
Man lever ju i någon slags filosofisk Bajenpsykos så missade derbyt igår p.g.a. trötthet/sömn.

Både gillar och "ogillar" tifot. Budskapet är ju nice med bira och referens till en ramsa, men hade sett snyggare ut med ark hela vägen istället för 2-delat. Jag föredrar nog kaostifo eller OH som i premiären när det är dif-nivå på publiksiffran/klacken.

Men, men, är man inte där ska man inte klaga för mycket. Det viktigaste var 3 poäng.

Var tydligen derby i boule igår också, alla 3 stora involverade.

Hammarby IF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in