2024-08-10, 23:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Skulle han vara oskyldig i det här så är han Sveriges genom tiderna mest korkade människa.

Inte alls.

Om han är oskyldig i det här så är det du, smurfsmurf, saga23, Blondpion och några till som är Sveriges genom tiderna mesta korkade människor

Och även om ni redan visat det själva, så kommer det snart också att visa sig genom att saken med Essie klaras upp.

Det råder inte längre några tvivel om att Essie stals och att det var en assistent som låg bakom det. Det finns en lång indiciekedja som tydligt visar detta. Hundsverige ställer sig bakom pappan. Hundhjälpen som gjort bort sig duktigt, målat in sig i ett hörn med sina motsägelser och lögner, och börjat få dåligt rykte bland kunder för att de gått bakom ryggen på pappan och dottern och ljugit för alla, har lagt locket helt på.

Detta har också polisen insett, de har fått tillräckligt med bevis som visar detta och därför har de åter öppnat ut utredningen och faktiskt kollar upp en del av de mer rimliga tips som kommer in.

Ni näthatare här i gruppen är fullständiga rättshaverister som tror att ni kan anmäla för alla möjliga tramsgrejer och sätta stopp för ditten och datten. Om pappan vill ha en ny hund, så kan han bara köpa en. Finns ingen lag emot det. Om Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning kommer granska något, så är det antingen kommunens tillkortakommanden i att tillgodose dotterns behov eller polisens oförmåga att utreda brott och istället bara lägga ner allt så fort de kan trots att det finns bevis. Det senare lär knappast hända, men kommunens tillkortakommanden mot en en NFP-tjej skulle kunna bli riktigt brännstoff i en TV-granskning.

Familjens och dotterns situation skulle möjligen kunna bli en dokumentär, den kommer ju då att visa dotterns liv ur hennes och assistenternas perspektiv och familjens kamp emot myndigheterna som inte lever upp till sina skyldigheter, och så hatdrevet som dottern och familjen utsatts för. Skulle nog kunna vinna en Oscar, en sådan dokumentär.
Citera
2024-08-10, 23:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Det har ju framkommit trakasserier från P till assistenterna där han har kommenterat deras bröst, vikt m.m. Om någon av assistenterna har gett JS någon sådan typ av bevis som skulle verkligen få honom att stå illa till, skulle P strida mot det eller hellre backa som han gör nu med allt som uppdagats kring A?

Ja just det, om en anställd utsätts för sexuellt ofredande på sin arbetsplats, så anmäls det till förövarens hundleverantör.
ROTFLMAO Rättshaverister var ordet, sa Bill. Rättshaverister var ordet, sa Bull.

Det är snart bara rena lögner i vartenda inlägg i tråden.

Sista inlägget jag såg från en assistent så hade hon ett och annat att säga om pappan, men några sexuella trakasserier var det inte tal om och då fick vi också veta att assistenterna visst tog hand om Essie. Inte heller ett enda ord om att Essie skulle ha farit illa.

Nej, det är klart och tydligt, det finns några assistenter som är sura på familjen och en av dem ligger bakom Essies försvinnande, det har blivit helt tydligt efter allt som framkommit.
Citera
2024-08-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
När framkom det och vilket material finns som styrker det? Framkom det, efter Essies"försvinnande" så lär det slukas med som "smutskastning av "stackars" A´s pappa. Sen har jag t.om. själv svårt att tro på det... Även om jag inte tror något gott om honom.

I Fb-gruppen Essie - Sanningen ska fram var det minst 3 st som kom fram med olika trakasserier som P hade gjort mot dem. De poängterade att de inte tyckte illa om A. När A hade bra dagar så var hon snäll och bra att jobba med. Men hennes dåliga dagar var illa och då blev hon aggressiv mot hunden. Dessa kommentarer blev dock borttagna och rensade när en ny admin kom med och rensade allt för att omorganisera gruppen.

Har även sett i denna tråd här då någon citerade en assistents kommentar på vad för trakasserier denne hade fått från P.
Citera
2024-08-10, 23:51
Medlem
Citat:
I Fb-gruppen Essie - Sanningen ska fram var det minst 3 st som kom fram med olika trakasserier som P hade gjort mot dem. De poängterade att de inte tyckte illa om A. När A hade bra dagar så var hon snäll och bra att jobba med. Men hennes dåliga dagar var illa och då blev hon aggressiv mot hunden. Dessa kommentarer blev dock borttagna och rensade när en ny admin kom med och rensade allt för att omorganisera gruppen.

Har även sett i denna tråd här då någon citerade en assistents kommentar på vad för trakasserier denne hade fått från P.

Men vet man, om någon av assitenterna framfört och skrivit avvikelser på detta, INNAN Essie försvann? Allt från efteråt lär myndigheter kasta bort som skräp i inrapporteringar.
Citera
2024-08-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Men vet man, om någon av assitenterna framfört och skrivit avvikelser på detta, INNAN Essie försvann? Allt från efteråt lär myndigheter kasta bort som skräp i inrapporteringar.

En av assistenterna delade en skärmdump på sms till assistansbolaget där denne hade framfört det men avvisades totalt. Fler av assistenterna intygade också att de hade vänt sig till sin arbetsgivare (Storsjöbygdens personalassistans) men inte fick något stöd alls, därför sa de upp sig själva.
Citera
2024-08-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inte alls.

Om han är oskyldig i det här så är det du, smurfsmurf, saga23, Blondpion och några till som är Sveriges genom tiderna mesta korkade människor

Och även om ni redan visat det själva, så kommer det snart också att visa sig genom att saken med Essie klaras upp.

Det råder inte längre några tvivel om att Essie stals och att det var en assistent som låg bakom det. Det finns en lång indiciekedja som tydligt visar detta. Hundsverige ställer sig bakom pappan. Hundhjälpen som gjort bort sig duktigt, målat in sig i ett hörn med sina motsägelser och lögner, och börjat få dåligt rykte bland kunder för att de gått bakom ryggen på pappan och dottern och ljugit för alla, har lagt locket helt på.

Detta har också polisen insett, de har fått tillräckligt med bevis som visar detta och därför har de åter öppnat ut utredningen och faktiskt kollar upp en del av de mer rimliga tips som kommer in.

Ni näthatare här i gruppen är fullständiga rättshaverister som tror att ni kan anmäla för alla möjliga tramsgrejer och sätta stopp för ditten och datten. Om pappan vill ha en ny hund, så kan han bara köpa en. Finns ingen lag emot det. Om Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning kommer granska något, så är det antingen kommunens tillkortakommanden i att tillgodose dotterns behov eller polisens oförmåga att utreda brott och istället bara lägga ner allt så fort de kan trots att det finns bevis. Det senare lär knappast hända, men kommunens tillkortakommanden mot en en NFP-tjej skulle kunna bli riktigt brännstoff i en TV-granskning.

Familjens och dotterns situation skulle möjligen kunna bli en dokumentär, den kommer ju då att visa dotterns liv ur hennes och assistenternas perspektiv och familjens kamp emot myndigheterna som inte lever upp till sina skyldigheter, och så hatdrevet som dottern och familjen utsatts för. Skulle nog kunna vinna en Oscar, en sådan dokumentär.

Den info jag har är att Essie togs om hand för att hunden for illa hos familjen.
Det är från väldigt aktiva inom just hundvärlden jag har den infon så ditt snack om att ”hundSverige” står bakom pappan är raka motsatsen till min information.
Det är folk som är extremt måna om hundars välbefinnande som sett till att Essie ej längre ska lida i familjens ägo.
Det är den info jag har och som jag betraktar som trovärdig.
Citera
2024-08-11, 00:01
Medlem
Citat:
Inte alls.

På vilket vis, menar du, att "genom att saken med Essie klaras upp."?

Vad vet du om det? Samt om någon vet att Essie är hos en av assistenterna, varför har hon då inte hämtats hem?
Citera
2024-08-11, 00:06
Medlem
Citat:
En av assistenterna delade en skärmdump på sms till assistansbolaget där denne hade framfört det men avvisades totalt. Fler av assistenterna intygade också att de hade vänt sig till sin arbetsgivare (Storsjöbygdens personalassistans) men inte fick något stöd alls, därför sa de upp sig själva.

Men då är det ju viktigt att de som besitter sådan infromation, och helst kan bevisa, att det är från före datumet, Essie försvann, uppvisar det till mer kraftfulla instanser än Facebook och Flashback? Ja, så tänker jag...
Citera
2024-08-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Den info jag har är att Essie togs om hand för att hunden for illa hos familjen.
Det är från väldigt aktiva inom just hundvärlden jag har den infon så ditt snack om att ”hundSverige” står bakom pappan är raka motsatsen till min information.
Det är folk som är extremt måna om hundars välbefinnande som sett till att Essie ej längre ska lida i familjens ägo.

Vill du berätta den infon du har att Essie lever och har omhändertagits, huruvida trovärdig den är? Vill minnas du berätta om en tidigare granne som berättade det för dig. Vad är det du bedömer som trovärdigt?
Citera
2024-08-11, 00:14
Medlem
Citat:

Men har du informerat polisen om detta? Onödigt, ju om de satsar resurser på ev. stulen eller ev. dödad hund och hunden lever och mår bra?

Samt allas oss, här inne på forumet, ja, men då får vi tacka för ditt info, men lite mer bevis vore inte fel?Att du skulle ju lika gärna kunna vara en idiot som bara sitter och hittar på, så hur kan du bevisa att du inte är det?
Citera
2024-08-11, 00:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

"togs om hand"

Stals, menar du, av grovt kriminella.

Nej du, hundvärlden, hundsverige och hundvänner ser extremt illa på folk som stjäl djur, och det är inget som hundsverige går omkring och tycker är bra. Det finns väldigt många olika åsikter om hur hundar skall vårdas, hanteras, skötas, utbildas och omhändertas, och skulle folk börja stjäla hundar för att det ryktas om det ena eller det andra, skulle det snabbt bli anarki i djurvärlden. Till och med Essies utbildare Hundhjälpen uttryckte sitt önskemål om att Essie skulle hittas och få komma hem igen, trots att de kände till anklagelserna.

Tvärtom är det så att svenska hundägare är mycket rädda om sina djur, och värnar så klart också om alla hundar, men också om lagar och regler och att hundar omhändertas på korrekt sett. Det vill säga genom anmälningar till Polis och Länsstyrelse, så som skedde i detta fallet.

Stölden av Essie är ett grovt tillgreppsbrott som ger fängelse. Det är inget som hundvänner varken håller på med, står bakom eller tycker är bra. Jag var på ett stort hundevent idag och där pratade många om Essie. Alla var förfärade över att Essie försvunnit, ingen tyckte att det var bra oavsett hur det skett och alla hoppades att sanningen och Essie skulle komma fram, och att Essie skall få det bra, på ett känt och kontrollerat sätt, vad det än innebär. Och allt är bättre än att en hund är stulen/kidnappad och tvingas leva "på flykt" med kriminella.

Hundsverige står bakom pappan, Essie måste hittas, sanningen måste fram, så enkelt är det.
Citera
2024-08-11, 00:22
Medlem
Citat:
Inte alls.

Nu tycker jag att du har en hel del fel i ditt inlägg.
Att P sitter och klagar på assistenter får han skylla sig själv. Det var P o L som häll i intervjuerna och anställde tjejerna.
HH kommer säkert att få en känga att dom har sålt en hund och inte kollat upp ordentligt när A hade så stora och komplexa problem.
P har också skuld i hundköpet, eftersom han undanhöll viktig information om sin egen dotter.
Det finns dokumentation hur A handgripligen har misshandlat flertal assistenter på sitt LSS boende tidigare. Det var så pass illa att boendet inte kunde ha henne kvar. Då är man inte lämplig att ha en hund eller något djur.
Sen är då den stora frågan. OM det finns assistenter som blivit illa behandlade eller vittnat om djurplågeri i villan där A bor nu.
Rapporterna skulle lämnas till P eller C (som jag förstår det). Jag har väldigt svårt att tro att unga tjejer som inte har någon yrkeserfarenhet skulle våga säga ett ord. Förmodligen därför så många har sagt upp sig.
Kan tänka mig att alla rapporter som lämnades till P eller C hamnade i papperskorgen, sen kom dom överens att arbetsplatsen inte var något för dom. Innan dom lämnade huset så blev dom påminda om sekretessen.
Dum skulle jag inte kalla P. Han är slug och listig som har alla under kontroll och är duktig på att driva sina ärenden vad det gäller A. Det kan jag inte ta i från han.
det förringar inte att jag tycker att han är en fullblods psykopat.
Vidrig djur och människosyn.
Aldrig i livet att det är en assistent som tagit hunden. Hon är dödad av våldsamma A.
Sätt jäntan på boende med ordentligt utbildad personal. Låt vården och läkarna få prova medicin som kan ge henne ett bättre mående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in