2024-08-10, 20:00
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ska även finnas bild som bekräftar av Malins Nosar att det var hon som sökte. Såg den nu.
Men det där dravlet om att hunden spårade på en adress, som i sin tur blev en fd assistents adress finns det väl ingen substans i. Då hade väl ryktet gått i lilla Enköping om vem som blev utpekad? Och polisen. Det enda jag hört dom kontrollerat var tiggaren och hans bil
Citera
2024-08-10, 20:04
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
För att LS inte prioriterade ärendet tillräckligt? Det gick trots allt tre veckor utan någon handling från dem. För att ta saken i egna händer. Tror inte nödvändigtvis att hon skulle vilja sälja om henne utan mer för att rädda henne framförallt för misstaget hon insåg hon hade gjort.

Varför gick denne Flashback-veteran med så hög trovärdighet under jorden när det här uppdagades?

Fast det har hen inte? Användaren har varit här i omgångar sedan dess. Sen sover aldrig folk i denna tråd, eller den hålls igång dygnet runt så det är svårt om inte omöjligt att hänga med I alla dessa inlägg om man har ett normalt liv med jobb och familj och barn.
Citera
2024-08-10, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Men det där dravlet om att hunden spårade på en adress, som i sin tur blev en fd assistents adress finns det väl ingen substans i. Då hade väl ryktet gått i lilla Enköping om vem som blev utpekad? Och polisen. Det enda jag hört dom kontrollerat var tiggaren och hans bil

Nej det framkommer inte av bild eller konversation som är med Malin. Däremot sägs det att en privat sökhund togs in på fredagen som markerade vid hjulspår på allmänningen/gräsmattan utanför tomten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi har kommit fram till att certifieringen var felaktig.eftersom en psykisk hälsa assistanshund ska kunna skötas av föraren själv. Om det är fysiskt hinder kan någon annan träda in, men A är inte funktionsnedsatt på så vis.

Det finns inte på kartan A skulle klara det och vi vet ju också assistenterna fått uppdrag att skydda Essie från utbrotten

Det är sammanfattat så gott jag kan, är inte alls insatt utan går på vad som skrivits
I övrigt har jag inte följt tråden så mycket på sistone, då jag anser att den har lämnat "Pudelns kärna" .Och glidit på helt andra spår än huvudämnet den försvunna/stulna Assistanshunden
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Vi har kommit fram till att certifieringen var felaktig.eftersom en psykisk hälsa assistanshund ska kunna skötas av föraren själv. Om det är fysiskt hinder kan någon annan träda in, men A är inte funktionsnedsatt på så vis.

Det finns inte på kartan A skulle klara det och vi vet ju också assistenterna fått uppdrag att skydda Essie från utbrotten

Det är sammanfattat så gott jag kan, är inte alls insatt utan går på vad som skrivits
Och den utsaga som HH hade att de pratat med det tidigare boendet som inte bekräftat några problem. Visserligen sekretess, men de kunde ju hänvisat de till AMV så hade de fått bilden klar. Så jag tror inte de är helt ärliga i att de kollat upp, eller så var de fullt medvetna om A s problematik
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-10 kl. 20:13.
Citera
2024-08-10, 20:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Fysiska funktionsnedsättningen skulle bestå av lindrig CP skada,enligt något inlägg bakåt i tiden. Vem har lämnat infon till ass om att hunden skall skyddas vid A's utbrott. Pappan eller någon annan

Hon har inte CP. Autistisk och antagligen fler diagnoser gällande psyk. Inget fysiskt.

Info om att Essie ska skyddas finns rikligt i form av bl a skärmdumpar, uttalande från P mm så det är väl belagt.
Citera
2024-08-10, 20:08
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Nej det framkommer inte av bild eller konversation som är med Malin. Däremot sägs det att en privat sökhund togs in på fredagen som markerade vid hjulspår på allmänningen/gräsmattan utanför tomten.
Då kanske resten är hittepå, vart det nu kommer ifrån.
Citera
2024-08-10, 20:12
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hon har inte CP. Autistisk och antagligen fler diagnoser gällande psyk. Inget fysiskt.

Info om att Essie ska skyddas finns rikligt i form av bl a skärmdumpar, uttalande från P mm så det är väl belagt.
Med tanke på att P byter diagnos beroende på ändamål, vet vi vilken diagnos han angett till HH? För är det så att det är under förespegling på fysiskt handikapp så behöver hon inte vara den som själv ska klara av Essie...så vet vi vilken diagnos dom angett till HH?
Citera
2024-08-10, 20:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Om Essie försvann den kvällen som påstås, jobbade mamman. Mamman har sedan sagts åkt iväg med A, men det vet vi inget om. Det vi vet är att mamman inte uttalat sig. Kan den som är mest tyst vara den som är bland de mest inblandade? Spekulation bara.

Ja, det skulle inte förvåna mig. Hon verkar i och för sig vara osynlig av sig generellt och vi vet ju inte skälen.

Ska man gå på skärmdumpar mm är hon kallsinnig gentemot Essie på ett obehagligt vis.
Citera
2024-08-10, 20:17
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Detta är konstigt. Kom upp en skärmdump tidigare idag i någon av essie grupperna. Tror det är vad vet vi.

Där skriver P i sin essie grupp daterad 24 juli att han hade haft id hund men tyvärr slutade spåren vid bilspåren.
Jag var inne och tittade i hans essie grupp efter det och då låg inlägget kvar. Men nu har han tagit bort det.
Vilken oskyldig person håller på såhär? Ingen? Han har helt klart massor att dölja.
Citera
2024-08-10, 20:20
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Detta är konstigt. Kom upp en skärmdump tidigare idag i någon av essie grupperna. Tror det är vad vet vi.

Där skriver P i sin essie grupp daterad 24 juli att han hade haft id hund men tyvärr slutade spåren vid bilspåren.
Jag var inne och tittade i hans essie grupp efter det och då låg inlägget kvar. Men nu har han tagit bort det.
Vilken oskyldig person håller på såhär? Ingen? Han har helt klart massor att dölja.

Alltså ingenting om någon adress.
Citera
2024-08-10, 20:21
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.

Skulle han vara oskyldig i det här så är han Sveriges genom tiderna mest korkade människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in