Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Nåt skumrask, hållhakar, om Skugge flashar självförnedring kan man kalla det "kink shaming" om nån skulle avslöja nåt om en akademiledamot? Såg i tråden att en av kulturtanterna på Forum var vän med Littorin och försvarade honom, gå till prostituerad är bara en "sexvana". Om dom har den synen blir det väl lätt vänskapskorruption, kulturfolket står över lagen, de kan peka på Skugge och säga kolla hon är rå och gillar prostitution och det är fin konst. Eller?
Håll koll på vilka som får Nordstjärneorden närmaste åren

Vet inte men vänskapskorruptionen har väl inte blivit mindre idag. Tror Akademien stadgade en ny regel om tystnadsplikt? Horace E sitter kvar med sina funderingar om penetrationen som en evig seger för mannen och ett evigt nederlag för kvinnan. Rutten gubbe.
Om "x" är nån med anknytning till Akademien som gör nåt olagligt eller olämpligt har akademiledamöter inte rätt att tala med medierna längre. Alltså, rätta mig om jag har fel men har för mig att de nya reglerna handlar om det.
Apropå kink shaming. I Matilda Gustavssons bok finns ett avsnitt där hon tittar på en bild av Arnault med nåt slags BDSM-attribut, minns inte vad det handlade om nu. Hon reflekterar över att det var så öppet och att det kunde funka avledande på nåt sätt. Alla visste att han var finkulturens bad boy och det skulle få vara så, tjejer som protesterade sågs som våp. Han var ihop med många kvinnor som var beredda att försvara honom sen. Många av alla kulturkvinnor som haft ihop det med honom tiger om det. De var inte beredda att hjälpa någon som råkat illa ut. Så funkar kvinnor i patriarkatet.
Det är i alla fall helt klart nåt som hänt med den kulturella offentligheten, synen på prostitution, inom vänstern. Bland kvinnor. Post metoo. Men det är inga tunga skribenter, rätt unga, inte feminister om man ska försöka låta det ordet betyda nånting alls även fortsättningsvis.
Funderar på "Litteraturprofilen" (har en egen tråd). Han hade en slug advokat som lyckades stoppa Uppdrag Granskning. Det skulle kunna vara litteraturprofilen som är "x" som diskuteras i Skugges bok.
Tänker inte titta på Skugge när hon knullar och läser ur sin bok. Men funderar på gråzonen mellan artsy fartsy porr, hårdporr och prostitution och vad det är som hänt med svenska mediekvinnor.