2024-08-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Men som organisation? Det anser inte jag.

Jag tycker som andra FM-anställda i tråden, att Pride är ett utmärkt tillfälle för FM att sprida kunskap om organisationen. Speciellt eftersom man kan anta att många deltagare inte har någon annan kontakt med FM.

Tycker deltaga i Pride är ett väldigt billigt sätt att få allsköns vänstermuppar mindre benägna att sätta sig på tvären när det gäller militären politiskt, så är av den anledningen bra.
Citera
2024-08-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Tycker deltaga i Pride är ett väldigt billigt sätt att få allsköns vänstermuppar mindre benägna att sätta sig på tvären när det gäller militären politiskt, så är av den anledningen bra.
Precis.
Citera
2024-08-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Nej det stämmer inte. Du har fel som i alla andra trådar. En otrolig exakt kontraindikator.
Jaha? Ja det kan du få tycka men jag är inte ensam om att tycka som jag gör.

Att inte alla delar din uppfattning får du äta.
Citera
2024-08-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Jo om svenska folket betalar skattepengar till organisationen så ska den självklart inte ta politisk ställning, eftersom folk har olika åsikter om politiken.

Varje val lägger våra partier miljontals kronor på reklam. Det borde säga sig självt att våra skattepengar inte ska gå till vänsterreklam (pride är i huvudsak till vänster).

Vad jag vet sprider inte heller FM kunskap om att pride förordar mångkultur, det får man söka efter på egen hand. Inte heller sprider dom kunskap om att pride likställde Jimmie Åkesson vid en elefant.

Man får rösta på vad man vill i detta landet, men extra skattepengar ska inte gå till vänstern.
Ja som sagt. Du får tycka som du vill.
Citera
2024-08-09, 17:54
Medlem
Nu när Danmark skärper gränskontrollen mot Sverige så borde det bli ganska uppenbart för dom flesta i landet hur farligt det är att försvarsmakten är ute och tågar för MER mångkultur.

NHL spelarna lyckades stoppa pride-vansinnet genom att protestera. Det är ingenting som är omöjligt. Alla kan göra något.
Citera
2024-08-09, 20:06
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Nu när Danmark skärper gränskontrollen mot Sverige så borde det bli ganska uppenbart för dom flesta i landet hur farligt det är att försvarsmakten är ute och tågar för MER mångkultur.

NHL spelarna lyckades stoppa pride-vansinnet genom att protestera. Det är ingenting som är omöjligt. Alla kan göra något.

Jo det är fel att en statlig organisation gör saker som skulle kunna uppfattas som ett politiskt ställningstagande.

Men om vi nu tar Stockholm Pride som exempel så vet jag av egen bister erfarenhet att hotellen är fullbokade och att t o m priset på öl går upp. Staden är alltså fullkomligt packad med folk.

Så då vore det alltså ännu mer fel om Försvarsmakten inte tar detta tillfälle att visa upp sig. Ju större rubriker desto bättre. Under dessa omständigheter vore det närmast tjänstefel av general Bydén att inte dansa med bögar.

Edit: Mot detta kan ställas att det finns risk att svenska soldater kan uppfattas som pajasar och fjollor. Men jag vet inte, det finns ju värre saker som man kan bli beskylld för. Till detta kommer även argument av typen: Trebarnspappan och nuvarande sambon med Linda Staaf, alltså general Bydén, är bög, och nej inte vet jag vad "hen" har för preferenser men detta är ju "hens" privatliv som "hen" nog vill hålla för sig själv...
Senast redigerad av Eerieye 2024-08-09 kl. 21:06.
Citera
2024-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jo det är fel att en statlig organisation gör saker som skulle kunna uppfattas som ett politiskt ställningstagande.

Men om vi nu tar Stockholm Pride som exempel så vet jag av egen bister erfarenhet att hotellen är fullbokade och att t o m priset på öl går upp. Staden är alltså fullkomligt packad med folk.

Så då vore det alltså ännu mer fel om Försvarsmakten inte tar detta tillfälle att visa upp sig. Ju större rubriker desto bättre. Under dessa omständigheter vore det närmast tjänstefel av general Bydén att inte dansa med bögar.

Edit: Mot detta kan ställas att det finns risk att svenska soldater kan uppfattas som pajasar och fjollor. Men jag vet inte, det finns ju värre saker som man kan bli beskylld för. Till detta kommer även argument av typen: Trebarnspappan och nuvarande sambon med Linda Staaf, alltså general Bydén, är bög, och nej inte vet jag vad han har för preferenser men detta är ju hans privatliv som han nog vill hålla för sig själv...

Ju fler rubriker pridedansandet skapar, ju mer exponering får vänstersidan i det politiska ladskapet. SKATTEFINANSIERAD exponering.
Ja det kan vara bra att försvarsmakten visar upp sig, men det ska inte göras i politiska sammanhang.
Vi får inte glömma att försvarets uppgift är att försvara vår demokrati, inte att besegra den.

Man kan tycka att det är en liten grej. Men det är just därför det är så farligt. Man smyger in påverkansoperationer på folk. Sår små vänsterfrön i hjärnorna på små och stora människor. Hade det varit orkestrerat av främmande makt hade man kallat det psyops. Jag menar att det är det oavsett.

Vill försvarsmakten ägna sig åt sådant så skall dom helst inte synas alls, utan gömma sig i mörkret.

Använder dom skattepengar till att kampanja för vänstern så motverkar dom sitt syfte att existera. Att man lyckas locka in 11st transor i armen väger inte upp att vänstern vinner valet så att vi får hit femtiotusen fler gangstrar.
Citera
2024-08-09, 21:50
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ju fler rubriker pridedansandet skapar, ju mer exponering får vänstersidan i det politiska ladskapet. SKATTEFINANSIERAD exponering.
Ja det kan vara bra att försvarsmakten visar upp sig, men det ska inte göras i politiska sammanhang.
Vi får inte glömma att försvarets uppgift är att försvara vår demokrati, inte att besegra den.

Man kan tycka att det är en liten grej. Men det är just därför det är så farligt. Man smyger in påverkansoperationer på folk. Sår små vänsterfrön i hjärnorna på små och stora människor. Hade det varit orkestrerat av främmande makt hade man kallat det psyops. Jag menar att det är det oavsett.

Vill försvarsmakten ägna sig åt sådant så skall dom helst inte synas alls, utan gömma sig i mörkret.

Använder dom skattepengar till att kampanja för vänstern så motverkar dom sitt syfte att existera. Att man lyckas locka in 11st transor i armen väger inte upp att vänstern vinner valet så att vi får hit femtiotusen fler gangstrar.

Ja jag förstår argumenten, men det är ju inte svart eller vitt.

För att dra det till sin spets så är det ju trevligare om folk vill gå fram och dansa med en svensk soldat, alltså jämfört med att folk betraktar en sådan "hen" som en livsfarlig betald mördare.
Citera
2024-08-09, 21:55
Avslutad
Nu gillar jag varken Chang Frick eller Ryssland, men bilden jag ville visa finns på hans X-konto. Svensk reklam för försvaret vs. rysk... Egentligen inte intresserad av den ryska, men jag undrar ärligt vad ryska spioner säger om FM:s reklam?
https://x.com/ChangFrick/status/1821909555267174551

Vad tycker ni om den svenska annonsen?
Citera
2024-08-09, 23:11
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Nu gillar jag varken Chang Frick eller Ryssland, men bilden jag ville visa finns på hans X-konto. Svensk reklam för försvaret vs. rysk... Egentligen inte intresserad av den ryska, men jag undrar ärligt vad ryska spioner säger om FM:s reklam?
https://x.com/ChangFrick/status/1821909555267174551

Vad tycker ni om den svenska annonsen?

Det vore bättre att fråga de som har varit i strid med svenska trupper under de senaste halva seklet. De som har överlevt detta möte alltså.

I övrigt så kör vi vårt i vårat "mellanmjölkens land". Machograbbarna i Ryssland kan ju lämpligen fortsätta att tillföra gödsel till de ukrainska åkrarna.

Enligt de senaste rapporterna så verkar f ö de ukrainska prideparaderna fortsätta att göra räder åt olika håll i Kursk oblast.
Senast redigerad av Eerieye 2024-08-10 kl. 00:17.
Citera
2024-08-10, 16:57
Medlem
Givetvis är det rimligt att FM är med på pride. HBTQ(etc)-personer är lite av kanariefågeln i kolgruvan iom att det är ofta de första grupper man ger sig på när man är emot ett fritt och öppet samhälle. Och givetvis ska FM visa att även dessa grupper skyddas av våra väpnade styrkor. Sen är det givetvis rimligt ur rekryteringssynpunkt att så många som möjligt känner sig välkomna in i FM.

Slutligen så är det bara efterblivna och Ryssar som tror att stora biceps och toughness har nån som helst betydelse i krig. Den stora massan folk i en modern försvarsmakt sysslar med ledning, logistik samt hanterar avancerade sensor- och vapensystem. Och då är också antalet chins man gör tämligen irrelevant. FM skulle skjuta sig själv i foten om man försökte jaga nått slags manlighetsideal.
Citera
2024-08-10, 17:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrich-zachariaz
Givetvis är det rimligt att FM är med på pride. HBTQ(etc)-personer är lite av kanariefågeln i kolgruvan iom att det är ofta de första grupper man ger sig på när man är emot ett fritt och öppet samhälle. Och givetvis ska FM visa att även dessa grupper skyddas av våra väpnade styrkor. Sen är det givetvis rimligt ur rekryteringssynpunkt att så många som möjligt känner sig välkomna in i FM.

Slutligen så är det bara efterblivna och Ryssar som tror att stora biceps och toughness har nån som helst betydelse i krig. Den stora massan folk i en modern försvarsmakt sysslar med ledning, logistik samt hanterar avancerade sensor- och vapensystem. Och då är också antalet chins man gör tämligen irrelevant. FM skulle skjuta sig själv i foten om man försökte jaga nått slags manlighetsideal.

Det är helt enkelt så att argumenten för ett deltagande väger över.

Visst, deltagandet kan ju missuppfattas men detta är ju liksom inte så farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in