Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Jo det är fel att en statlig organisation gör saker som skulle kunna uppfattas som ett politiskt ställningstagande.
Men om vi nu tar Stockholm Pride som exempel så vet jag av egen bister erfarenhet att hotellen är fullbokade och att t o m priset på öl går upp. Staden är alltså fullkomligt packad med folk.
Så då vore det alltså ännu mer fel om Försvarsmakten inte tar detta tillfälle att visa upp sig. Ju större rubriker desto bättre. Under dessa omständigheter vore det närmast tjänstefel av general Bydén att inte dansa med bögar.
Edit: Mot detta kan ställas att det finns risk att svenska soldater kan uppfattas som pajasar och fjollor. Men jag vet inte, det finns ju värre saker som man kan bli beskylld för. Till detta kommer även argument av typen: Trebarnspappan och nuvarande sambon med Linda Staaf, alltså general Bydén, är bög, och nej inte vet jag vad han har för preferenser men detta är ju hans privatliv som han nog vill hålla för sig själv...
Ju fler rubriker pridedansandet skapar, ju mer exponering får vänstersidan i det politiska ladskapet. SKATTEFINANSIERAD exponering.
Ja det kan vara bra att försvarsmakten visar upp sig, men det ska inte göras i politiska sammanhang.
Vi får inte glömma att försvarets uppgift är att försvara vår demokrati, inte att besegra den.
Man kan tycka att det är en liten grej. Men det är just därför det är så farligt. Man smyger in påverkansoperationer på folk. Sår små vänsterfrön i hjärnorna på små och stora människor. Hade det varit orkestrerat av främmande makt hade man kallat det psyops. Jag menar att det är det oavsett.
Vill försvarsmakten ägna sig åt sådant så skall dom helst inte synas alls, utan gömma sig i mörkret.
Använder dom skattepengar till att kampanja för vänstern så motverkar dom sitt syfte att existera. Att man lyckas locka in 11st transor i armen väger inte upp att vänstern vinner valet så att vi får hit femtiotusen fler gangstrar.