2024-08-06, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Lönen är dålig men det där med regnbågar och queer är om hur soldaterna ska behandla varandra samt civilbefolkningen.

Fienden får en helt annan behandling.

Ditt inlägg sammanfattar vårt försvar väldigt väl. Tack för det.

Tror folk seriöst att vi lägger miljarder på Gripen, Stridsfordon 90, diverse pansarskott, radarsystem osv osv bara för att fjolla loss lite i en parad? Kanske dags att se över vårt skolsystem isåfall...
Citera
2024-08-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Lönen är dålig men det där med regnbågar och queer är om hur soldaterna ska behandla varandra samt civilbefolkningen.

Fienden får en helt annan behandling.
Nu är det några år sedan jag lämnade FM och hade ingen militär tjänst den mesta av tiden, utan hade en civil akdemisk roll. HBTQ var mot slutet på tapeten inom FM.

Men den bild du ger stämmer exakt med den jag också har av, åtminstone FV.
Citera
2024-08-06, 11:46
Medlem
Den största effekten av det här är ju att en del snöflingor jan snöflinga sig litet extra och mysa litet mer i offerkoftan.

De borde vara glada för den stimulans högkvarteret ger dem, med den här skrivningen.
Citera
2024-08-06, 12:20
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ditt inlägg sammanfattar vårt försvar väldigt väl. Tack för det.

Tror folk seriöst att vi lägger miljarder på Gripen, Stridsfordon 90, diverse pansarskott, radarsystem osv osv bara för att fjolla loss lite i en parad? Kanske dags att se över vårt skolsystem isåfall...
Nä, men jag tror att det är lätt att spendera pengar på svensk vapenindustri. Militär förmåga har säkerligen mycket lägre prioritet.
Citera
2024-08-07, 19:00
Medlem
Eftersom pride, som försvaret så hårt omfamnar, kämpar för mångkultur så är frågan snarare hur gemene soldat ställer sig till att försvarsmakten tar politisk ställning?

En äkta försvarsmakt tar inte politisk ställning, utan försvarar istället demokrati.
Folkets vilja skall råda, och försvaret skall säkerställa att vi kan ha det så.
Citera
2024-08-07, 21:27
Bannlyst
Om ni aldrig råkat ut för en rysk påverkanstroll så har ni gjort det nu.

Vad det handlar om en artikel om att försvarsmakten använt ordet "hen" i en folder.

Ursprunget till detta dravel är en artikel av Emma Jaenson.

Men det där rövhålet försöker få det till något annat än det handlar om, nämligen om det är lämpligt för försvarsmakten att använda politiskt laddade ord som "hen".

Det är absolut olämpligt. Och jag höll med allt hon skrev.

TS försökte dock förvränga allt, utan några länkar till orginalartikeln.

Vilken jävla pajas!
Citera
2024-08-08, 00:03
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Eftersom pride, som försvaret så hårt omfamnar, kämpar för mångkultur så är frågan snarare hur gemene soldat ställer sig till att försvarsmakten tar politisk ställning?

En äkta försvarsmakt tar inte politisk ställning, utan försvarar istället demokrati.

Jag tycker inte heller om att FM, eller för den delen polisen, deltar i Pride. Det liknar ju lite att ta politisk ställning, på sätt och vis i alla fall. (Inget ont om Pride eller för den delen andra folkfester).

Men, men, det är ju inte jätteallvarligt och FM når ju dessutom ut till folk som normalt inte kommer i kontakt med militär.

Så jag anser att om FM kombinerar deltagandet med informationskampanjer mm så är det ok eller t o m bra.
Citera
2024-08-08, 00:06
Medlem
Citat:

Är det odemokratiskt att delta i Pride?
Citera
2024-08-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Är det odemokratiskt att delta i Pride?

Inte som privatperson.
Citera
2024-08-08, 09:44
Medlem
Citat:
Inte som privatperson.
Men som organisation? Det anser inte jag.

Jag tycker som andra FM-anställda i tråden, att Pride är ett utmärkt tillfälle för FM att sprida kunskap om organisationen. Speciellt eftersom man kan anta att många deltagare inte har någon annan kontakt med FM.
Citera
2024-08-08, 13:42
Medlem
Citat:

Jag tycker som andra FM-anställda i tråden, att Pride är ett utmärkt tillfälle för FM att sprida kunskap om organisationen. Speciellt eftersom man kan anta att många deltagare inte har någon annan kontakt med FM.

Jo om svenska folket betalar skattepengar till organisationen så ska den självklart inte ta politisk ställning, eftersom folk har olika åsikter om politiken.

Varje val lägger våra partier miljontals kronor på reklam. Det borde säga sig självt att våra skattepengar inte ska gå till vänsterreklam (pride är i huvudsak till vänster).

Vad jag vet sprider inte heller FM kunskap om att pride förordar mångkultur, det får man söka efter på egen hand. Inte heller sprider dom kunskap om att pride likställde Jimmie Åkesson vid en elefant.

Man får rösta på vad man vill i detta landet, men extra skattepengar ska inte gå till vänstern.
Citera
2024-08-08, 13:48
Medlem
Citat:

Nej det stämmer inte. Du har fel som i alla andra trådar. En otrolig exakt kontraindikator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in