2024-08-05, 18:31
Medlem
Olduvais avatar
Försvarsmakten har starka ambitioner. Men att deras soldater ska vara nöjda, eller åtminstone respekteras, är inte en av dem. FM erbjuder bland annat sveriges kanske sämsta löner. FM erbjuder undermålig materiel. FM drar fötterna efter sig när det ska anskaffas utrustning för viktiga förmågor och tycker att soldater ska slåss utan artilleri.

Kort sagt: FM bryr sig ytterst lite om sin personal.

Jag är inget rysstroll och jag har stor respekt för de som vaktar vårt land mot Ivan och annat pack. Tvärtom så vill jag kritisera eftersom att jag tycker att det borde vara annorlunda.

FMs högsta önskan idag är att bli mer queer. Inget annat. Soldaterna består utav nästan enbart svenska heterosexuella män, och dessa kallar man för "hen". Man lyfter fram fåtalet transor, bögar och kvinnor och vill att dessa ska vara myndighetens ansikte. Folk ska ha bilden att soldater är transor som suger kuk och har analinkontinens.

Andra aktörer som t.ex tidningar och TV tar varje chans de får att fotografera kvinnliga soldater och låtsas som att försvaret inte utgörs av i huvudsak män. Känner inte soldaterna av att de är lågt värderade, och nästan icke önskvärda (åtminstone officiellt sett)?

Lönen är redan kass, och då ger man sig dessutom på soldaternas anséende... Det är som att de vill bli av med det som FM lever på: manskapets moral och trivsel i sin roll.

Hur orkar ni vara kvar? Borde inte folk bara ta och säga upp sig tills myndigheten skärper sig?

Eller trivs mannarna med att vara Fjollmaktens lilla hen?
Citera
2024-08-05, 18:48
Medlem
Dust0rs avatar
Jag tror inte de är så känsliga i sitt Ego som du är?

De är den person de är oavsett vad de nämns som.
Citera
2024-08-05, 19:12
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Försvarsmakten har starka ambitioner. Men att deras soldater ska vara nöjda, eller åtminstone respekteras, är inte en av dem. FM erbjuder bland annat sveriges kanske sämsta löner. FM erbjuder undermålig materiel. FM drar fötterna efter sig när det ska anskaffas utrustning för viktiga förmågor och tycker att soldater ska slåss utan artilleri.

Jag är inget rysstroll och jag har stor respekt för de som vaktar vårt land mot Ivan och annat pack. Tvärtom så vill jag kritisera eftersom att jag tycker att det borde vara annorlunda.

FMs högsta önskan idag är att bli mer queer. Inget annat. Soldaterna består utav nästan enbart svenska heterosexuella män, och dessa kallar man för "hen". Man lyfter fram fåtalet transor, bögar och kvinnor och vill att dessa ska vara myndighetens ansikte. Folk ska ha bilden att soldater är transor som suger kuk och har analinkontinens.

Andra aktörer som t.ex tidningar och TV tar varje chans de får att fotografera kvinnliga soldater och låtsas som att försvaret inte utgörs av i huvudsak män. Känner inte soldaterna av att de är lågt värderade, och nästan icke önskvärda (åtminstone officiellt sett)?

Lönen är redan kass, och då ger man sig dessutom på soldaternas anséende... Det är som att de vill bli av med det som FM lever på: manskapets moral och trivsel i sin roll.

Hur orkar ni vara kvar? Borde inte folk bara ta och säga upp sig tills myndigheten skärper sig?

Soldater och officerare har alltid haft en homoerotisk aire, det är inget nytt.

Om du skulle flytta hit och börja umgås med folk i grönkläder så är det där knappast vad de kommer att klaga på, utan organisationen har helt andra problem.
Citera
2024-08-05, 19:43
Medlem
godhetsapostelns avatar
Tyvärr ts, din fråga går över huvudet på folk. Känner du till spelet schack? Där behöver man kunna se utvecklingen framåt i flera led men alla har inte den förmågan. Det är väldigt individuellt hur långt man kan se.

Inom matematiken har du även exponential-matematik som är en skiljedelare mellan människor. Det är faktiskt bara högst 10-15% som har förmåga att förstå ränta-på-ränta.

Båda exemplen handlar om förmåga att se långt, till skillnad från IQ som handlar om att känna igen mönster. Så det är faktiskt möjligt att ha hög IQ utan att kunna förstå konsekvenser (se långt) även om de ofta korrelerar.

Det har redan uppmärksammats i USA att de fysikt starka männen man behöver inom armen, väljer bort armen om de inte uppskattas för vad de är. Dvs de som bär upp hela systemet.

Du har garanterat samma utveckling inom den svenska polisen även om det inte uppmärksammats i media ännu. Om män skall dadda kvinnor när de skall lajva att de är poliser (vilket sker idag) så kommer just de män man behöver för att fungera att söka sig bort från yrket.
Citera
2024-08-05, 19:47
Medlem
ABBORREs avatar
Har funderat lite på om officersutbildning kan vara något för mig, nu blir jag riktigt sugen att skicka in en ansökan.
Citera
2024-08-05, 21:26
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det har redan uppmärksammats i USA att de fysikt starka männen man behöver inom armen, väljer bort armen om de inte uppskattas för vad de är. Dvs de som bär upp hela systemet.
Precis. När organisationen till och med offentligt låtsas som att de inte finns, så borde ju det vara en tydlig signal till de anställda att de i arbetsgivarens ögon helt saknar värde.
Citera
2024-08-05, 22:50
Medlem
Tror att trådskaparen är lite dålig på svenska...

Försvarsmakten har många problem men det är inte den jag är efter att försvara. Är man ryss är det kanske svårt att förstå men för mig handlar det inte om en lön eller en änkepension utan om att skydda vår livsstil och rätten att leva som vi vill. Personligen är jag hetero men människor som sitter och fantiserar för mycket om vad bögar sysslar med brukar ofta ha en hel drös med andra böjelser jag helst håller mig borta ifrån.
Citera
2024-08-05, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Tror att trådskaparen är lite dålig på svenska...

Försvarsmakten har många problem men det är inte den jag är efter att försvara. Är man ryss är det kanske svårt att förstå men för mig handlar det inte om en lön eller en änkepension utan om att skydda vår livsstil och rätten att leva som vi vill. Personligen är jag hetero men människor som sitter och fantiserar för mycket om vad bögar sysslar med brukar ofta ha en hel drös med andra böjelser jag helst håller mig borta ifrån.

Finns det främmande makt som har det minsta intresse att ge sig på svenskens livsstil och "rätten att leva som man vill"?? Det sistnämnda är förresten ingen rätt som existerar här ens nu.
Citera
2024-08-06, 01:58
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Lönen är dålig men det där med regnbågar och queer är om hur soldaterna ska behandla varandra samt civilbefolkningen.

Fienden får en helt annan behandling.
Citera
2024-08-06, 07:09
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladryss
Finns det främmande makt som har det minsta intresse att ge sig på svenskens livsstil och "rätten att leva som man vill"?? Det sistnämnda är förresten ingen rätt som existerar här ens nu.
Man undrar hur lite folk tänker med hjärnan om de tror att putins hemliga prio 1 är att tvinga svenskar att vara hetero.

Men det kanske inte är främmande makt som FM ämnas se som hotet mot HBTQ-feminismen.
Citera
2024-08-06, 07:23
Medlem
Citat:
Man undrar hur lite folk tänker med hjärnan om de tror att putins hemliga prio 1 är att tvinga svenskar att vara hetero.

Men det kanske inte är främmande makt som FM ämnas se som hotet mot HBTQ-feminismen.

Med tanke på att den ryska armén är notorisk för straffknullande och tvångsmässig sodomi är det inte direkt heteronormer någon fruktar från Ryssland.
Citera
2024-08-06, 07:27
Medlem
Knotknets avatar
Citat:

Jag tror inte att några officerare eller soldater är ointelligenta, utvecklingsstörda vuxenbebisar som du är som inte har en aning om vilket kön du har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in