Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Ja, vad genialt. Man väntar naturligtvis tills UAF samlar ihop sig ordnat och fint i ett "obyggt" område och så smäller man av ett taktiskt kärnvapen i skallen på dem.
Att jag inte tänkte på det. Självklart har Putin, som ju tagit befälet över armén räknat ut allt så finurligt.
Precis när man trodde att rysstrollen inte kunde nå djupare i sina infantila förutsägelser....
Kanske att du citerat mig av misstag tillsammans med den där jesustomten?!
Det här intåget på rysk mark är såklart högst temporärt och är till för att ukrainarna militärt skulle kunna sprattla till lite för sina sponsorer och visa att de kan bara de skulle få än mer resurser i form av effektivare vapen. Ja så, för någon erövringsstrategi av mark kan det knappast ligga bakom och inte heller för att få ryssarna att försvaga sina styrkor söderut för så tunna är inte ryssarna så det är allt de har.
Nej, det kan till och med vara ett så desperat drag så ukrainarna vill demonstrera sin ohyggliga utsatthet och gör väst totalt uppmärksamma på hur illa det är ställt när ryssarna kraftfullt slår tillbaka Ukrainas inträngning på rysk mark de nu åstadkommit. Att de helt enkelt utan ord tigger om direkta militära insatser då de själva inte räcker till.
Ja, antingen håller Ukraina det de nu tagit i Kursk och kan använda det i fredsförhandlingar eller så tar ryssarna tillbaka allt och kanske lite till som buffertzon. Jag tror på det senare alternativet pga ryssarnas militära överlägsenhet gentemot de ukrainska och då kommer frågan: Vad fan var syftet med inträngningen i Kursk. Att ryska befolkningen där också skulle få känna på krigets fasor som president Zelensky påstod kan ju inte vara en strategi om inte en helkorkad sådan då.
Ja nu har jag utförligt angett mina funderingar om vad som utspelar sig - så vilken icke-trolsk analys gör du av det som nu sker i Kursk?