2024-08-01, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilket duman erkänt? Är dumans utsagor att betrakta som sanningen menar du? På allvar?

Lika mycket sanning som zelensky, så då måste vi se vad dödar flest soldater? övertag i artelleri? bombningar med stora flygburna bomber? fab 500-5000 kanske? f16 vågar sig inte öster om Liviv, blir sån prestigeförlust när de blir nedskjutna och både ukrainska västerlänska källor kryper till korset och säger att f16 inte blir en gamechanger

Alla med lite logiskt tänkande förstår att Ryssland har ett massivt övertag i vapengrenar som dödar motståndarens soldater.
Senast redigerad av roggaren89 2024-08-01 kl. 20:59.
Citera
2024-08-01, 21:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Lika mycket sanning som zelensky, så då måste vi se vad dödar flest soldater? övertag i artelleri? bombningar med stora flygburna bomber? fab 500-5000 kanske? f16 vågar sig inte öster om Liviv, blir sån prestigeförlust när de blir nedskjutna.

Alla med lite logiskt tänkande förstår att Ryssland har ett massivt övertag i vapengrenar som dödar motståndarens soldater.

Finns ju klipp där 50 ryssar dör på några minuter. Framkörda av trupptransportfordon och sedan övergivna och eliminerade.

F-16 har inte börjat användas än, och när de gör det kommer även de drabbas av förluster. Det är ingen prestigeförlust, det är krig. Förhoppningen är att de bidrar till att Ryssland tvingas ge sig.
Citera
2024-08-02, 02:34
Medlem
Actuallysos avatar
Jaha Ska dom skicka dom in i köttkvarnen också. Stackars Nordkoreaner.
Citera
2024-08-02, 03:13
Medlem
Ukrainas siffror om skadade och dödade i relation till rysslands siffror verkar variera mellan 5-10 i ratio om inte mer vid vissa tillfällen. Väldigt mycket beroende på attityden till soldaternas liv och på att ryssarna hela tiden envisas med att utföra anfall som involverar väldigt många soldater.

Ukrainarna slåss mer defensivt och när de väl anfaller är det mer planerat och skickligare utfört.

I försvarskrig har man alltid lägre förluster än den som anfaller, men man förvånas ändå hur många som dör dagligen och att det är sådana siffror i stort sett hela tiden.

Nu har jag inte sett några andra rapporter om nordkoreaner deltar i kriget som soldater, bara sett att ryssarna fått material och ammunition. Såsom ryssarna slösar med soldaternas liv så vet jag inte om nordkorea vill skicka soldater. Det kan slå tillbaka mot dem själva om nordkoreanska liv slösas bort på samma sätt.
Citera
2024-08-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Såsom ryssarna slösar med soldaternas liv så vet jag inte om nordkorea vill skicka soldater. Det kan slå tillbaka mot dem själva om nordkoreanska liv slösas bort på samma sätt.
I NK svalt flera miljoner ihjäl på 90-talet. Naturligtvis är dom beredda att skicka fångar m fl till kriget.

NK behöver olja, gas mm
Citera
2024-08-10, 09:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
I NK svalt flera miljoner ihjäl på 90-talet. Naturligtvis är dom beredda att skicka fångar m fl till kriget.

NK behöver olja, gas mm
Hur svinmotiverad tror du en nordkoreansk fånge är att kriga i Ukraina?

Vad ska de belöna en sådan fånge med? Tror du att de litar på vad de i sådana fall blir lovade?
Citera
2024-08-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur svinmotiverad tror du en nordkoreansk fånge är att kriga i Ukraina?

Vad ska de belöna en sådan fånge med? Tror du att de litar på vad de i sådana fall blir lovade?
Dom kan hota med att döda personens hela släkt eller vad som helst eller erbjuda benådning efter 6 månader.

Sedan är fångarna avskurna så dom har ingen info om Ukraina eller något så ganska enkelt.
Citera
2024-08-10, 09:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Dom kan hota med att döda personens hela släkt eller vad som helst eller erbjuda benådning efter 6 månader.
Om personen ens har någon släkt som vill ha dem när de sitter i fängelse. På dig låter det som fångarna sitter inne för något litet ekonomiskt fiffel men jag tror inte att dessa fångar litar på något dess regim säger, oavsett om det är benådning eller vad som helst.

Citat:
Sedan är fångarna avskurna så dom har ingen info om Ukraina eller något så ganska enkelt.
Visst, men de fattar säkert att Ukraina är jävligt långt från Nordkorea.

Hur skulle de kriga tror du?

Ställa sig på ett led och springa mot fienden eller tror du att de på något sätt hade agerat rationellt som en soldat?

De har fått ett skott i pannan efter 5sek. Motivation är det viktigaste en soldat har. Utan den är man inte värd mycket.
Citera
2024-08-10, 09:55
Medlem
Citat:
Om personen ens har någon släkt som vill ha dem när de sitter i fängelse. På dig låter det som fångarna sitter inne för något litet ekonomiskt fiffel men jag tror inte att dessa fångar litar på något dess regim säger, oavsett om det är benådning eller vad som helst.

Visst, men de fattar säkert att Ukraina är jävligt långt från Nordkorea.

Hur skulle de kriga tror du?

Ställa sig på ett led och springa mot fienden eller tror du att de på något sätt hade agerat rationellt som en soldat?

De har fått ett skott i pannan efter 5sek. Motivation är det viktigaste en soldat har. Utan den är man inte värd mycket.
Jag talar om hundratusentals politiska fångar som lever under fruktansvärda förhållanden. Vad som helst är bättre än det.

Ja döden kommer kanske snabbt men vad skulle dom ha för val
Citera
2024-08-10, 09:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag talar om hundratusentals politiska fångar som lever under fruktansvärda förhållanden. Vad som helst är bättre än det.

Ja döden kommer kanske snabbt men vad skulle dom ha för val
Ser dock inte nyttan med det överhuvudtaget. Jag misstänker att dessa fångar används som slavarbetare i landet så varför skicka dit dem för att dö. Det begriper jag inte.
Citera
2024-08-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ser dock inte nyttan med det överhuvudtaget. Jag misstänker att dessa fångar används som slavarbetare i landet så varför skicka dit dem för att dö. Det begriper jag inte.
NK kan avvara säg 20 000 man lätt.

Bara sätta dom i skyttegravar eller något i Ukraina.

Du vet ju att standarden i ryska armen i är dålig ändå så det spelar ingen roll Ryssland har inget emot kvantitet
Citera
2024-08-10, 10:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
NK kan avvara säg 20 000 man lätt.

Bara sätta dom i skyttegravar eller något i Ukraina.

Du vet ju att standarden i ryska armen i är dålig ändå så det spelar ingen roll Ryssland har inget emot kvantitet
Jag vill påstå att det bara är slöseri av vapen och kläder då ingen kan ryska, antagligen ingenting om krigföring och hellre ger upp än skjuter mot något men visst. Du kanske har rätt. Med tanke på standarden i ryska förband så kanske det är inte så stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in