2024-06-26, 19:59
Medlem
Avayas avatar
BRICS konto på X säger att Nordkorea kommer att skicka trupper för att hjälpa Ryssland i Ukraina.
Källa

Länkt till MSM för er utan X-konto:
https://www.kyivpost.com/post/34893

Det påstås att det är ingenjörer som ska skickas men har Ryssland behov av just ingenjörer?
Täckmantel för reguljära trupper?
Kan iofs vara fördelaktigt för koreanerna att få erfarenhet i modern krigsföring.

Putin besökte nyss Nordkorea för första gången på 25 år.
Nordkoreanerna bör ha blivit lovade någonting i gengäld. Militärteknik, månne?
Citera
2024-06-26, 20:06
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
BRICS konto på X säger att Nordkorea kommer att skicka trupper för att hjälpa Ryssland i Ukraina.
Källa

Det påstås att det är ingenjörer som ska skickas men har Ryssland behov av just ingenjörer?
Kan iofs vara fördelaktigt för koreanerna att få erfarenhet i modern krigsföring.

Ja, dom blir ju lätta att känna igen åtminstone. Om inte annat för att dom är 1,55 höga.
Citera
2024-06-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Ja, dom blir ju lätta att känna igen åtminstone. Om inte annat för att dom är 1,55 höga.

Iaf man har någorlunda lätt för att se skillnad på östasiater iaf. Ryssland har ju inhemska mongoliska soldater som för övrigt har gjort sig ökända för sin brutalitet.

Jag antar att man inte vet hur många soldater som Nordkorea kommer att skicka, om nu uppgiften stämmer dvs?
Citera
2024-06-26, 20:38
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1

Jag antar att man inte vet hur många soldater som Nordkorea kommer att skicka, om nu uppgiften stämmer dvs?

Stod inget i tweeten eller artikeln om antalet soldater som skall skickas.
Om nu Ryssland ska gå på offensiven i sommar så kommer det nog behövas en del iaf.

Står även att de ska skickas "inom en månad", så vi får se.
Citera
2024-06-26, 20:39
Medlem
Bartman777s avatar
Jag tror inte det är täckmantel för reguljära trupper. Har inte Ryssland hur många som helst att ta av själva där?
Citera
2024-06-26, 20:43
Medlem
Citat:
Källa

Ingenjörer är nog en felöversättning från engelskans "combat engineer", alltså det vi kallar pionjärer.
Citera
2024-06-26, 20:54
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Källa

NK är väl inte med i förloraralliansen BRICS? I så fall en märklig nyhet på den twitterkanalen.

Ryzzland har behov av det mesta, förbrukar man 1100-1300 soldater per dygn så behöver köttkvarnen fyllas på - frågan är hur många den fete kan undvara utan att underminera sitt eget grepp över NK?
Citera
2024-06-26, 20:55
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tror inte det är täckmantel för reguljära trupper. Har inte Ryssland hur många som helst att ta av själva där?

Jag läser både rysk och västerländsk propaganda, men har ingen aning om hur storleken ser ut för någon av sidorna.
Båda spelar ned sina förluster samtidigt som man blåser upp sina egna nummer.
Fog of war - som det kallas

Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
Ingenjörer är nog en felöversättning från engelskans "combat engineer", alltså det vi kallar pionjärer.

Korrekt, jag skulle ha använt ordet pionjärer istället.
Man nämner ordet "military engineers" i artikeln.

Tack för rättelsen!
Citera
2024-06-26, 20:59
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
NK är väl inte med i förloraralliansen BRICS? I så fall en märklig nyhet på den twitterkanalen.

Ryzzland har behov av det mesta, förbrukar man 1100-1300 soldater per dygn så behöver köttkvarnen fyllas på - frågan är hur många den fete kan undvara utan att underminera sitt eget grepp över NK?

NK är officiellt inte med i BRICS, men "min fiendes fiende är min vän" som det heter.

Jag tror inte man ska underskatta erfarenheten NK soldater/officerare får i modern krigsföring, ifall skiten skulle träffa fläkten mellan NK och SK i framtiden.
Citera
2024-06-26, 21:09
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
NK är officiellt inte med i BRICS, men "min fiendes fiende är min vän" som det heter.

Jag tror inte man ska underskatta erfarenheten NK soldater/officerare får i modern krigsföring, ifall skiten skulle träffa fläkten mellan NK och SK i framtiden.
Det hade ju varit bra intressant om SK kunde skicka några soldater också.
Citera
2024-06-26, 21:25
Medlem
Conceptions avatar
Det gick rykten om Nordkoreanska soldater även när Shoigu var i Nordkorea och slickade stjärt.

De kom aldrig.
Citera
2024-06-26, 21:45
Medlem
Mailmanss avatar
Når dom ens över kanten i skyttegravarna?
Får bara en bild i huvudet där dom står i diket med armarna över huvudet och skjuter hej vilt 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in