Citat:
Vad vet du om kiss och bajs i blåbärsskogen? Det låter som om du har läst för mycket Mors lilla Olle. Tro mig jag har jobbat med skitjobb som betalar ännu sämre!
Citat:
Ja jag kan hålla med om detta. De blev bortklemade under Äggskallens tid som statsminister och sen Svetsaren som skrek att vi inte skulle bygga murar. Att folk till slut skulle få nog av de öppna gränserna stod skrivet på väggen eftersom verkligheten kom ikapp fler och fler... men tydligen verkar bärodlarna ha varit sist i kön.Det finns massvis med ungdomar som inte vet hur man hittar jobb, de borde stå utanför skolorna på vårterminen och ragga folk!
Citat:
Lönen är mer än så.
Citat:
Myndigheterna styrs av politiker. Politiker får sina röster av dels de som går på bidrag och dels de som betalar för bidragen. Den senare gruppen är ofta naiv och har dålig koll på hur generöst livet på bidrag är. Vissa tror att man måste äta gröt året runt och gå med loppätna kläder ifall man går på bidrag, vilket är en föråldrad bild.Om man rånar Peter för att ge till Paul och allt det där... med det sagt så måste Tidöpartierna ta tag i detta, för om det fortsätter så här så kommer de att få öka invandringen igen vilket går emot exakt det som de lovade folk. Att återigen flyga in thailändare när halva Angered och Rinkeby går på bidrag skulle innebära ett erkännande och ett kvitto på att regeringen inte förmår sätta folk i arbete.
Citat:
Vad är tillräckligt bra betalt? Uppenbarligen duger inte 24000/månad för ett jobb som inte kräver utbildning alls och som barn kan utföra. Vad vill du att lönen ska ligga på?
Uppenbarligen erbjuder inte arbetsgivarna/bäruppköparna tillräckligt bra betalt och/eller bra övriga villkor. Om man bara gjorde det skulle det givetvis inte vara några problem att finna arbetskraft. Betalar man tillräckligt så kommer folk, enkel marknadsekonomi. Sedan kan arbetsgivarna/bäruppköparna komma på vilka andra svammelargument man vill.