Citat:
Ursprungligen postat av
SylviaPlath
Nej, det är inte du som är gammaldags. Mamman är särskolemässig.
Just så.
Citat:
Ursprungligen postat av
SylviaPlath
17 olika placeringar är förstås olyckligt, men utgången av detta visar med all tydlighet att soc bedömning av hemförhållandena stämmer – mamman har dåligt omdöme och brister i omsorg.
Det fanns en känd hotbild mot flickan (det var orsaken till att hon hamnade på SIS enligt en släkting här i tråden), då låter man henne inte åka flera mil ensam och vara borta över natten.
Inför begravningen beskriver mamman sin juicy-uppklädda dotter som "kattig" på sociala medier. Soc bör granskas för beslutet att låta henne flytta hem till denna debila kvinna.
Man låter inte sin 14-åriga dotter åka iväg 8 mil bort, i synnerhet inte på kvällen helt ensam utan att mötas upp av någon vuxen (ex den andra föräldern) i den andra staden, och då ska man ha kontakt med den vuxna också.
Och det mamman skrev på insta om begravningen att de som ville se E skulle få göra det, och att hon skulle va uppklädd som "kattig" gjorde att det vände sig i magen. Främmande människor som ska se hennes döda dotter kattig, alltså vafan..
Citat:
Ursprungligen postat av
mollan
Amen sluta. Du reagerade starkt på det med kattig, låt de få sörja ifred och på sitt sätt. Angående hotbilden så startade den ju på SIS, så ser inte hur mamman ska hållas ansvarig här. Och ingen tänker väl att mord är en möjlighet när ens dotter ska på tjejkväll.
En ganska sund reaktion från personen i fråga.
Sen lägger mamman upp en massa saker på instagram så, så himla ifred verkar inte hon behöva vara, pratar i media hur mycket som helst också. En annan hade legat i fosterställning i månader över vad som hänt. Men inte hon, hon pratar med media redan dagen efter mordet (eller om det t.o.m var samma dag de fått reda på det) samt är fullt aktiv på sociala medier (och nej, jag orkar inte höra skitsnacket om att man reagerar och hanterar saker olika)
De flesta hade nog haft en helt privat begravning utan främmande människor närvarande. Men vissa har förstås större behov av uppmärksamhet än andra! Bara att titta på hennes insta, alla bilder hon lagt ut på sig själv.
Självklart hade de inte kunnat tro att hennes "vänner" skulle mörda henne, MEN det händer en massa skit lite varstans i samhället så varför riskera att det kan hända ens 14-åriga dotter nåt? Och så jävla långt bort - på kvällen - ensam eller nej juste hon skulle ju träffa sina exemplariska kompisar från SIS-hemmet
Citat:
Ursprungligen postat av
SylviaPlath
Inte enligt släktingen som skrivit här i tråden. Hon hamnade på Sis för att skyddas. Mot bakgrund av det hade en normalfungerande förälder aldrig släppt sin dotter vind för våg.
Jag reagerar inte starkt. Jag konstaterar att mamman är lågbegåvad bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
milla200
Har det någon betydelse om hon nu skulle vara det?
Fattar inte varför ni börjat diskutera E och hennes mamma igen.
Hade du själv varit i den sits de var i hade du oxå släppt iväg henne. Hon skulle äntligen få gå på sitt första pyjamasparty med vänner. Mamma lotsa henne till LA och visste att hon skulle träffa sina vänner. Men att vännerna var mördare visste ingen av dem. Tror inte ens den iden kom att det skulle hända.
Uppenbarligen, hade det ju betydelse. Hade hon varit någorlunda normalbegåvad så hade detta möjligen kunnat undvikas. Sen kan förstås mördarna ha försökt lurat E på nåt annat sätt vid ett senare tillfälle.
Det tror jag inte vederbörande hade gjort, de flesta vettiga människor hade
inte släppt iväg sin 14-åriga dotter på det sättet.
Och pyjamasparty, seriöst, är det inte småbarn, typ 10-åringar som har det, om företeelsen alls finns kvar? Nog hade jag reagerat på om min dotter kommit dragandes med nåt sånt hittepå i den åldern.
Man behöver inte va nån raketforskare för att förstå att det kan hända saker, i synnerhet om kvällarna/nätterna, speciellt med tanke på hur det här landet har utvecklats de senaste decennierna. Behöver inte va ens vänner som ska mörda en, finns andra människor som kan göra andra saker.