2024-08-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Inte enligt släktingen som skrivit här i tråden. Hon hamnade på Sis för att skyddas. Mot bakgrund av det hade en normalfungerande förälder aldrig släppt sin dotter vind för våg.

Jag reagerar inte starkt. Jag konstaterar att mamman är lågbegåvad bara.

Det fetmarkerade om ansvar ska diskuteras
Citera
2024-08-09, 20:41
Medlem
Citat:
Inte enligt släktingen som skrivit här i tråden. Hon hamnade på Sis för att skyddas. Mot bakgrund av det hade en normalfungerande förälder aldrig släppt sin dotter vind för våg.

Har det någon betydelse om hon nu skulle vara det?

Fattar inte varför ni börjat diskutera E och hennes mamma igen.

Hade du själv varit i den sits de var i hade du oxå släppt iväg henne. Hon skulle äntligen få gå på sitt första pyjamasparty med vänner. Mamma lotsa henne till LA och visste att hon skulle träffa sina vänner. Men att vännerna var mördare visste ingen av dem. Tror inte ens den iden kom att det skulle hända.
Citera
2024-08-09, 20:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Jag tänker Melak's mamma festade mycket och hade sexuella problem med mycket alkohol och svårt att behålla en man.
Det gick utöver dottern.
Vet ni vilken typ av könssjukdom.
Var det Gonorré ?
Citera
2024-08-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Har det någon betydelse om hon nu skulle vara det?

Fattar inte varför ni börjat diskutera E och hennes mamma igen.

Hade du själv varit i den sits de var i hade du oxå släppt iväg henne. Hon skulle äntligen få gå på sitt första pyjamasparty med vänner. Mamma lotsa henne till LA och visste att hon skulle träffa sina vänner. Men att vännerna var mördare visste ingen av dem. Tror inte ens den iden kom att det skulle hända.

Nej, det hade jag inte.

Jag diskuterar det för att jag har invändningar mot åsikten att "familjen borde ha stöttats istället". Det är tramsiga spekulationer som inte kan ledas i bevis av någonting som framkommit om mamman.
Citera
2024-08-09, 20:44
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Om detta stämmer vet jag inte men fick till mig att R har en morbror och en moster i närheten av Landskrona. Kan stämma eftersom det finns personer med samma efternamn. Dock vet jag inte hur mycket man kan gå på mammans efternamn är hennes riktiga. Hennes pappa hette inte så.

R:s pappa har också syskon men verkar inte som någon bor kvar i Landskrona längre.

Kanske bättre att söka utifrån R's morfars efternamn.
Män byter inte kanske efternamn så ofta.
Citera
2024-08-09, 20:46
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Vi får avvakta, se vad som kommer fram. Kommer ju bli mycket sekretessbelagt pga deras ålder.
Jag har sett filmerna. Vet inte varför egentligen, är så mycket skräck och helt fruktansvärt att se. Kände väl att man kanske skulle förstå? Men frågorna blev ju fler istället.
Hemskt och hjärtskärande 💔

Upprepar från tidigare inlägg. Underskatta inte sekundär traumatisering. Var rädd om dig. ♥️
Ångrar djupt att jag såg den första. Filmsekvenserna som läggs ut är också djupt integritetskränkande mot E. Vet inte varför Flashback inte tar bort dem men här är det mesta tillåtet har jag förstått? Så länge som jag inte hyllar häxan tex för kloka inspel. För då är det trams.
Citera
2024-08-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag tror att de blev hämtade med bil och avsläppta vid Kasernplan.
Närmst osannolikt att de gick ner förbi polishuset till Stadshuset.

Nä förbi polishuset har de säkert inte gått. Är ju en omväg att gå det hållet till stadshuset.
Även från kasernplan är det en bit till stadshuset. Då hade de ju lika gärna kunnat dumpa E saker i vallgraven.
Citera
2024-08-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Varför ” beundrar” du någon som
” orkar” titta på filmerna?
De borde ju inte spridits/ delats på forum som detta och andra.

Tycker nog mer ” synd” om de poliser/utredare /åklagare som tvingas se dem.
Av utredningstekniska skäl.

Ja av precis den anledningen som jag skrev. Att jag personligen trots lång erfarenhet o ”hård hud” tog väldigt illa vid mig av filmerna o tittade inte efter detaljer som ger en större förståelse för vad som faktiskt hände. Vilket gör mig tacksam till o beundrar dom som orkar.

Sen huruvida filmerna bör delas eller inte tycker jag är väldigt dubbelt. Jag fick 2 filmer väldigt tidigt, straxt innan dom delades i tråden, o valde att ta bort dom direkt o inte dela.

Samtidigt har jag full förståelse för att människor inte kan förstå hur verkligheten ser ut o vilken grymhet som finns om man inte ser med egna ögon.
O då kommer vi heller aldrig få till en förändring. Tex gällande straffmyndighetsåldern i Sverige.
Jag är rätt säker på att alla som sett vad R gjort i filmerna tycker att hon borde straffas o att det är en skandal att hon går fri. Medans hade man inte sett filmerna är det lätt att förfasa sig ett dygn eller två o sen ”vända blad” o gå vidare.
Citera
2024-08-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Upprepar från tidigare inlägg. Underskatta inte sekundär traumatisering. Var rädd om dig. ♥️
Ångrar djupt att jag såg den första. Filmsekvenserna som läggs ut är också djupt integritetskränkande mot E. Vet inte varför Flashback inte tar bort dem men här är det mesta tillåtet har jag förstått? Så länge som jag inte hyllar häxan tex för kloka inspel. För då är det trams.

Jag har inte sett filmen, av ren självbevarelsedrift.
Fattar inte att man utsätter sig för den frivilligt.
Tycker också det är märkligt att den kan cirkulera fritt.
Citera
2024-08-09, 20:52
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Vi får avvakta, se vad som kommer fram. Kommer ju bli mycket sekretessbelagt pga deras ålder.
Jag har sett filmerna. Vet inte varför egentligen, är så mycket skräck och helt fruktansvärt att se. Kände väl att man kanske skulle förstå? Men frågorna blev ju fler istället.
Hemskt och hjärtskärande 💔

Citera
2024-08-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Motstånd kan hon väl göra även om dom sprättat tejpen.
Det såg ut iaf som att händerna var rejält tejpade, fast det vet man inte.
Alltså ordentligt tejpad så tror jag definitivt inte att hon tar sig loss från silvertejp.

Kolla filmerna innan du diskuterar dem, Tack! Du är helt fel ute
Citera
2024-08-09, 20:58
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:

Lurer på med hvilken kapasitet du kan konstatere noe slikt uten videre utredning?
Jeg er enig i at hun er naiv og muligens også burde vurdere utredning for autisme. Men å kalle henne lågbegåvad er å dra det veldig langt. Mange av våre største genier var/er autister. Men de er ofte ikke flinke i det sosiale spillet, og dermed lett for å tro godt om andre dvs virke naive
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in