2024-08-10, 00:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är minst ett pågående ärende hos polisen. LS har ju överlämnat filmer där Essie blir misshandlad av A.

Sen är han anmäld för annat. Inte sånt som vi pratat om här.

Vad är det för filmer som LS har överlämnat till polisen och var har du fått kännedom om detta?
Varför finns inte dessa filmer registrerade hos LS?
Eller är detta bara ännu en av alla lögner som du sprider?
Citera
2024-08-10, 00:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag har läst ett par artiklar. Har för mig att det stod att flera personer som tidigare varit personliga assistenter till A hade uttalat sig. Läste även att pappan (PÖ) kommenterat artikeln på Facebook. Jag upplever hans inlägg som bra skrivet och att det kan vara antingen helt trovärdigt eller innehålla någon felaktighet eller lögn (vi vet helt enkelt inte). Har det stått mer så får du gärna skriva ett par meningar här till mig om det.

Vi människor är inte helt perfekta. Vi kan säga fel ibland. Vi kan tolka saker fel. Vi kan missförstå. Journalister kan missförstå eller skriva fel. Man behöver inte göra en höna av en fjäder. Visst kan Flashback-detektiver luska fram intressant och väsentlig information (t ex som i fallet med kattmördaren i Lerum). Men ofta har Flashback-detektiver och Facebook-drev en tendens att tillskriva små detaljer alltför stor betydelse. De kanske bara har vissa pusselbitar och skapar sig en bild utifrån det. I verkligheten kanske fler pusselbitar skulle kunna visa på något helt annat.

Mitt eget första intryck när jag såg klippet med PÖ på TV4 var att han uppvisade vissa "varningstecken" rörande ordval, kroppsspråk m m. (Jag antydde det redan i mitt allra första inlägg i den här tråden.) Han kan enligt mig mycket väl vara inblandad. Dock kan det även finnas andra förklaringar, inkl att någon f d assistent kan ha gjort något med hunden (utifrån "goda" eller mindre goda skäl).

Min gratis prenumeration har gått ut så jag kan inte klippa ut något. Men säga att du borde läsa allihop av Bengt Johansson och i tidsordning. Det är en riktig reporter med lokalkännedom. Har kollat upp vem han är och hans rykte.
Citera
2024-08-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Nu vet jag inte vart personen vart huggen. men i låret sitter en pulsåder. och tar det sig illa kan man dö av detta. så man skall nog inte ta utfallen med sax . det kan gå riktigt illa
A högg med tänderna någon i benet så att det började blöda och blev ett köttsår.
Det kommer att sluta med att någon människa dör om A får fortsätta att daltas med.
Det är då det blir fart.
Nu är en hund precis lika viktig för mig för jag är djurvän.
OM det nu skulle ha varit en assistent som har tagit Essie så har dom gjort det just för att hon blev misshandlad i hemmet.
Enligt mig så är det helt rätt.
Det taggas alltid till i tråden när man skriver om A och problematiken. En del blir helt galna

Jag är helt övertygad om att det är svaret på gåtan.
Citera
2024-08-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Där har du rätt A kommer inte bli frisk, men hon kan omöjligen ha fått Essie att försvinna oaktat om hon är den som är orsaken till att Essie är borta.
Hon har inga möjligheter att forsla bort ett hundlik utan att det uppmärksammas.

Nej men hon kan sett till att Essie blev ett lik.
Som någon fick frakta bort.
Mamma, A och en assistent åkte bort dagen efter så då fanns tid att göra det utan att A behövde se.
Som förälder kan man göra otroligt mycket för sitt barn, även när dom är vuxna.

Hur som, med tanke på hur mycket som kommer fram så kanske det faktiskt kan bli bättre för A?
Det kanske visar sig att hon får en annan förvaltare som ser till hennes bästa?
Och inte bara stålar in när man kan mjölka ur statskassan på så mycket som möjligt.
Och diverse myndigheter kanske anser att slutenvård och ställa in en bra medicinering som kan hjälpa henne med ångesten som påstås vara en orsak till utåtagerandet.
Som planen för henne nu är så tycker jag synd om henne.
Ensam i ett hus i Hummelsta med assistenter och en katt.
Ingen DV för där är hon inte välkommen.
Inga kompisar då hon är så aggressiv så det inte fungerar.

Så... Kanske kan allt grävande I dyngan ge henne ett bättre liv?
OCH ingen hund ska någonsin bo i samma hus som henne. Inget djur alls.
Citera
2024-08-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Kommer aldrig att lugna ner mig.
Tänker absolut att fortsätta gräva och dela med mig av det jag hittar. Det finns inte i min värld att vara tyst och hjälpa till att Essie skulle komma tillbaka till det där helvetet.
Så du tycker inte att det är brottsligt att hota någon med sax att man ska klippa av håret sen mörda den personen, heller lägga sig ner ochhugga någon i benet så blodet sprutar? Eller ta stryptag på någon? Det är väl så jävla olagligt det kan bli.

Du framstår för mig just nu som helt rabiat. Du gör alltså ingen nytta för Essie om du tror det.

Däremot drevar och näthatar du mot A (som intellektuellt väl sägs befinna sig på en 4-årings nivå?). Om du hatar funktionsnedsatta och/eller utvecklingsstörda personer, och kanske t ex vill låta avliva dem, så kan du ju alltid starta en separat tråd om det i lämpligt delforum. (Jag vet att nazisterna/Hitler hyste sådana tankar så kanske skulle något av politikdelforumen passa för dig.)

Jag bedömer sannolikheten för att Essie skulle återföras till familjen som minimal.
Först behöver hon hittas, och det mesta tyder på att hon inte kommer att hittas, åtminstone inte levande.
OM hon hittas död, så vore förstås intressant att veta vad som hänt henne. Dock talar det mesta för att vi aldrig kommer få klarhet i vem som eventuellt dödat henne. Gissningsvis kommer rättsväsendet inte att starta någon större utredning kring det hela.
Skulle Essie mot all förmodan återfinnas vid liv så går det att diskutera det då. Jag är helt med på att det kanske inte vore lämpligt att återförena henne med A, åtminstone inte utan att först utreda lämpligheten i det.
Citera
2024-08-10, 00:34
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vart personen vart huggen. men i låret sitter en pulsåder. och tar det sig illa kan man dö av detta. så man skall nog inte ta utfallen med sax . det kan gå riktigt illa

I en av anmälningarna från boendet (kan alltså vara någon annan men nja..) så står det att klienten siktat på halsen men saxen tog i handen då personalen lyckades avvärja ( inte ordagrant).

Sen om det var I samband med händelsen på Coop så har A bitit en personal i benet. Vart exakt minns jag inre men anmälningarna ligger länkande i trådatarten.
TROR det var där hon bet loss ett 7*7 cm stort hud/köttstycke.
Bästa är om du läser anmälningarna själv
Citera
2024-08-10, 00:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Där har du rätt A kommer inte bli frisk, men hon kan omöjligen ha fått Essie att försvinna oaktat om hon är den som är orsaken till att Essie är borta.
Hon har inga möjligheter att forsla bort ett hundlik utan att det uppmärksammas.

Det är ingen som ens tänkt i de banorna. Hon är inte kapabel att tänka något så avancerat. Om Essie skadats, dödats eller i bästa fall omplacerades av släkten Ö är det garanterat inte hon som ligger bakom det och det fattar vi allihop. Lovar dig det.
Citera
2024-08-10, 00:42
Medlem
Citat:
Det där med sax förstår jag inte alls. Alla vet att det finns barnsaxar. Varför gav de inte A en sådan? De klipper precis lika bra som en vanlig sax men saknar spets.

Det finns även barnknivar.

Barnsax, https://www.swedoffice.se/produkt/47615-barnsax-7cm-hoger-vanster
Barnkniv, https://bagarenochkocken.se/fler-produkter/barnprodukter/bestick-for-barn/samura-my-little-chef-kockkniv-for-barn-128-cm/

En tjej som hotar personal ska självklart inte ha tillgång till saker som kan orsaka skada hur som helst.
Citera
2024-08-10, 00:42
Medlem
Citat:
Du framstår för mig just nu som helt rabiat. Du gör alltså ingen nytta för Essie om du tror det.

Däremot drevar och näthatar du mot A (som intellektuellt väl sägs befinna sig på en 4-årings nivå?). Om du hatar funktionsnedsatta och/eller utvecklingsstörda personer, och kanske t ex vill låta avliva dem, så kan du ju alltid starta en separat tråd om det i lämpligt delforum. (Jag vet att nazisterna/Hitler hyste sådana tankar så kanske skulle något av politikdelforumen passa för dig.)

Jag bedömer sannolikheten för att Essie skulle återföras till familjen som minimal.
Först behöver hon hittas, och det mesta tyder på att hon inte kommer att hittas, åtminstone inte levande.
OM hon hittas död, så vore förstås intressant att veta vad som hänt henne. Dock talar det mesta för att vi aldrig kommer få klarhet i vem som eventuellt dödat henne. Gissningsvis kommer rättsväsendet inte att starta någon större utredning kring det hela.
Skulle Essie mot all förmodan återfinnas vid liv så går det att diskutera det då. Jag är helt med på att det kanske inte vore lämpligt att återförena henne med A, åtminstone inte utan att först utreda lämpligheten i det.
Jag har svårt när man inte ser att det är ett problem. Om man inte gör något så kommer det inte att sluta bra.
Vad jag tycker om funktionsnedsatta är OT, och vad har Hitler med det här och göra? Historielektioner kan du vara snäll att låta bli att undervisa i. Då får du skriva i någon annan tråd.
Det är väl mer intressant att diskutera vad som hänt med Essie.
Enligt mig så är A den som ligger närmast att vara GM. PÖ och LÖ anser jag var skyldig till gravfridsbrott.
Nu har vi diskuterat klart du och jag!
Citera
2024-08-10, 00:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Har också trott att det vore en omöjlighet att Essie, om hon hittas levande skulle återlämnas till A eftersom det vore rent groteskt. Inte pga hennes diagnoser utan för att det var en dundermiss att hon fått ha djur öht.

Har läst på ordentligt om djurskyddsärenden och har även kännedom sedan många år på djurforum, läst i media hur himla svårt det är att få till ett djurförbud i känsliga fall. Det ska mycket till innan en djurskyddsinspektör tar ifrån någon en vårdhund, och extra noga måste de vara nu eftersom det fått så stor uppmärksamhet i media.
Citera
2024-08-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det där med sax förstår jag inte alls. Alla vet att det finns barnsaxar. Varför gav de inte A en sådan? De klipper precis lika bra som en vanlig sax men saknar spets.

Det finns även barnknivar.

Barnsax, https://www.swedoffice.se/produkt/47615-barnsax-7cm-hoger-vanster
Barnkniv, https://bagarenochkocken.se/fler-produkter/barnprodukter/bestick-for-barn/samura-my-little-chef-kockkniv-for-barn-128-cm/

En tjej som hotar personal ska självklart inte ha tillgång till saker som kan orsaka skada hur som helst.
Som jag läst mig till så skulle saxar hammare och eltejp?? plockas undan. så jag gissar det kanske inte var barnsax som avsågs då? sån hade jag i skolan på 60-70 talet och klippte med. Rundad spets.
https://www.tradera.com/item/341385/638596640/retro-sax-liten-skolsax-barnsax-av-stal-langd-12-5-cm typ sådan sax
Senast redigerad av Filip600 2024-08-10 kl. 00:49.
Citera
2024-08-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är ingen som ens tänkt i de banorna. Hon är inte kapabel att tänka något så avancerat. Om Essie skadats, dödats eller i bästa fall omplacerades av släkten Ö är det garanterat inte hon som ligger bakom det och det fattar vi allihop. Lovar dig det.

Precis! Och OM A skadat/dödat hunden på är det väl inte hennes ansvar liksom? Därför blir det dumt när folk här drevar och hatar mot A. Vill man skuldbelägga så ligger huvudansvaret i så fall på någon annan.

Jag lär inte skaffa mig en prenumeration. Men om det är så att en välrenommerad journalist gräver i fallet så är det förstås bra. Hellre det än att Facebook-drev och liknande hänger ut en massa om familjen.

Essie lär nog inte komma tillbaks, särskilt inte till A.
Känns även tråkigt rörande A. Vilket liv hon verkar fast i... Har för mig att jag läst nåt om autism kombinerat med andra funktionsnedsättningar. Hon kan tydligen inte läsa, vilket kanske är bra med tanke på dreven.

Edit: Ser att du skrivit fler svar. Bra att du håller en resonlig och bra ton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in