2024-08-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jo jag påstår också att det pågår en hatkampanj mot A då hon inte har ansvaret för Essie.
Detta grävande i hennes sorgliga liv är inte rimligt i sökandet efter Essie.
A har en diagnostiserad sjukdom som oaktat konsekvenser inte är ansvarig för hur/varför Essie är borta, ansvaret ligger inte hos henne.
Undrar hur många av er som gräver här skulle vara utan egna lik i garderoben och skulle uppskatta att få dokument filer om er upplagda här.
I vissa stycken är tråden avskyvärd i frågan på vad som hänt med Essie.

Min gissning är att samma sekund första lögnen från pappa PÖ blev avslöjad så började folk undra vad mer han ljugit om.
Jag var på väg att sätta mig ca 20 mil enkel för att söka men är jävligt glad att jag läste lite mer först.
Sen kom "försvarstalet".
A hade aldrig skadat Essie, sen hade hon visst sparkat Essie.
Och sen hade busiga Essie kommit för nära gungan, och när dom sparka boll.
Och då blir folk än mer fu detsamma.
Va är det med den familjen? Varför är inte pappan ärlig?
Sen har det kommit upp mer och mer till ytan.
Det är synd om A.
Hon rår inte för sina diagnoser.
MEN PÖ är hennes förvaltare. Han ska se till att hon får bra vård.
Och bra vård är inte att anställa unga tjejer att smygkika på i dom "avstängda" kamerorna. Inte heller att ge A djur då han vet att hon blir hårdhänt och framför allt utåtgerande där hon skadar.
Att alltid klaga på assistenter, personal på boende, kommun osv osv och sen anställa "glada utåtriktade tjejer" (ej ordagrant) är kanske inte helt optimalt. Varför inte anställa erfarna och utbildat folk?
För dom kan han inte trycka ner och skrämma till tystnad.
Så allt skit som åkt upp till ytan är pga PÖ och ingen annan.
Tyvärr är nog den allmänna åsikten att antingen PÖ eller A skadat Essie så Essie måste bort.
Citera
2024-08-09, 23:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Det finns så mycket som har hänt där. Det går liksom inte att försvara familjen eller deras agerande.
Helt övertygad att dom sitter på sanningen. Det är väl bara att lägga korten på bordet.
Vi kommer bara att gräva djupare och hitta mer lögner för varje dag.
ja, det är bara familjen som kan ha svaret, inget tyder på något annat...
Citera
2024-08-09, 23:53
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Här var du ändå på rätt sida av tänkandet. Vad har hänt sedan det här inlägget med dig?
Har du kanske smakat lite för mycket på boxen i kväll?
1: Rätt sida, men nu är jag kritisk till hur ni hanterar A.

2: Nyttjar inte alkohol, endast benzo.

3: Förbehåller mig rätten att svänga i frågan när ni går så djupt till attack mot A då hon omöjligen ligger bakom vad som hänt Essie.

4: Det är vidrigt att ni hänger ut en sjuk persons liv med dokument och fakta som inte har med saken att göra, alltså vem vet vad som hänt med Essie?

5: svaret finns garanterat inte att finna i grävandet av A.
Citera
2024-08-09, 23:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Kan du inte ta och stilla dig lite? En hund är försvunnen. Jag gillar också hundar.
Men lägg ner förtalandet och mobbandet av någon (A) som inte ens kan försvara sig! Kan du inte stanna upp lite och reflektera över hur du beter dig?

Vi vet ju inte om A varit våldsam mot djur, om det var en engångsföreteelse eller rentav skedde ofta. Har det ens betydelse för fallet?
Det finns personer som har som yrke att utreda sånt här. Enligt tråden har anmälningar gjorts. I så fall lär även utredningar ske.
Hittills har jag inte läst om att något brottsligt alls skett. Inga bevis alls på kidnappning, stöld av andra skäl, dödande av Essie osv. Vi vet inte. Några påstår att PÖ inte var en trevlig person. Jag/Vi har ingen aning om vilka som påstår det, varifrån de fått sina uppgifter, eller vilka motiv de har.

Har du läst artikelnserien i EP? Det borde du göra annars, trovärdigt och professionellt gjort. Du kan ta en vecka gratis prenumeration.
Citera
2024-08-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, det är bara familjen som kan ha svaret, inget tyder på något annat...
Måste säga att det kommer bli väldigt intressant att läsa FUP när den kommer från polisen. Då kommer nog mycket fakta fram i denna härva. Kan inte tänka mig att försäkringsbolaget släpper detta, om nu polisen lägger ner förundersökningen. Men jag gissar det är ett pågående ärende hos polisen. men semestrar brukar ju bromsa upp saker.
Citera
2024-08-09, 23:58
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Min gissning är att samma sekund första lögnen från pappa PÖ blev avslöjad så började folk undra vad mer han ljugit om.
Jag var på väg att sätta mig ca 20 mil enkel för att söka men är jävligt glad att jag läste lite mer först.
Sen kom "försvarstalet".
A hade aldrig skadat Essie, sen hade hon visst sparkat Essie.
Och sen hade busiga Essie kommit för nära gungan, och när dom sparka boll.
Och då blir folk än mer fu detsamma.
Va är det med den familjen? Varför är inte pappan ärlig?
Sen har det kommit upp mer och mer till ytan.
Det är synd om A.
Hon rår inte för sina diagnoser.
MEN PÖ är hennes förvaltare. Han ska se till att hon får bra vård.
Och bra vård är inte att anställa unga tjejer att smygkika på i dom "avstängda" kamerorna. Inte heller att ge A djur då han vet att hon blir hårdhänt och framför allt utåtgerande där hon skadar.
Att alltid klaga på assistenter, personal på boende, kommun osv osv och sen anställa "glada utåtriktade tjejer" (ej ordagrant) är kanske inte helt optimalt. Varför inte anställa erfarna och utbildat folk?
För dom kan han inte trycka ner och skrämma till tystnad.
Så allt skit som åkt upp till ytan är pga PÖ och ingen annan.
Tyvärr är nog den allmänna åsikten att antingen PÖ eller A skadat Essie så Essie måste bort.
Bra formulerat och det är så min tankegång är också förutom att all fokus är på att gräva djupare om A som omöjligen kan ha med Essies försvinnande att göra då hennes sjukdom utesluter henne som förövare.
Citera
2024-08-10, 00:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Måste säga att det kommer bli väldigt intressant att läsa FUP när den kommer från polisen. Då kommer nog mycket fakta fram i denna härva. Kan inte tänka mig att försäkringsbolaget släpper detta, om nu polisen lägger ner förundersökningen. Men jag gissar det är ett pågående ärende hos polisen. men semestrar brukar ju bromsa upp saker.

Det är minst ett pågående ärende hos polisen. LS har ju överlämnat filmer där Essie blir misshandlad av A.

Sen är han anmäld för annat. Inte sånt som vi pratat om här.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-10 kl. 00:09.
Citera
2024-08-10, 00:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Det enda polisen sa var att det inte fanns några tecken på att Essie blivit stulen, så om detta löser sig kommer försäkringsbolaget att göra det
Citera
2024-08-10, 00:05
Medlem
Citat:
Det enda polisen sa var att det inte fanns några tecken på att Essie blivit stulen, så om detta löser sig kommer försäkringsbolaget att göra det
Jag är helt övertygad om att försäkringsbolaget kommer lösa detta. Det blir dom som kommer lägga fram fakta och bevis vad som hänt är jag övertygad om.
Citera
2024-08-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Återigen så är inte tråden startad för att penetrera A utan för att ta reda på vad som hänt med Essie, oaktat vad ni gräver fram och torgför A leder det inte till svaret.
Det ända ni gör är att publicera en sjuk människas liv och leverne som inte har ett skit med att göra med vad som hänt med Essie.
Detta grävande i journaler och annat är sjukt fel då det aldrig kommer leda fram till vad som hänt med Essie.
Allt grävande är bara till för att bevisa hur duktiga somliga är på att få fram dokument som inte har med saken att göra.

Ni som gräver i A:s liv borde skämmas och inte försöka framstå som några typ Janne Josefsson för det är inte, utan bara ute efter repliker O vad duktig du var som fick ut det dokumentet.
Det kan mycket väl vara så att A har mördat Essie eftersom det kommit fram att hon är kraftigt våldsbenägen. Så komplicerad i sin psykiska sjukdom att ett LSS inte klara av att ha henne. Förstår du då hur illa det är. Vad är det som säger att hon inte fått ett våldsutbrott på hunden? Vad tror du har hänt?
Man kan ju fråga sig hur det kan bli så fel med assistenterna hela tiden. Det är familjen Ö som anställer dom. Det är P o L som håller i interjuverna. Snacka om dålig personkännedom dom måste ha eftersom INGEN är bra.
Dom kanske väntar på att självaste Mary Poppins eller Julie Andrews, från The Sound of Music ska kliva in och söka jobb så kommer allt bli bra. När ska du fatta att A kommer aldrig bli bra eller bättre om hon inte hamnar under psykiatrins skötare och får medicin.
Citera
2024-08-10, 00:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att försäkringsbolaget kommer lösa detta. Det blir dom som kommer lägga fram fakta och bevis vad som hänt är jag övertygad om.
ja det hoppas jag också...
Citera
2024-08-10, 00:09
Medlem
flugornass avatar
Citat:
nu skriver du rent bullshitt här, de som grävt ska vara stolta och det har kommit fram att A är kapabel att skada/döda Essie och närmare trådens ämne än det kommer en inte...
att det också visar att PÖ inte kan säga/skriva ett jäkla ord utan att ljuga visar också vad sjukt detta här fallet är....
Nej ni borde skämmas som fokuserar fel, hyenor höll jag på att skriva men det är vad ni är i jakten på vad som hänt Essie, ni skiter i vilket bara ni kan framstå som amatör detektiver med Janne Josefsson komplex och skriva och publicera dokument som bara är kopplade till A hon hennes liv, hon har omöjligen haft något personligen att göra med Essies försvinnande att göra.

Oj jag har hittat ännu en pdf fil länk finns här dunka mig i ryggen nu för jäklar vad jag är duktig, det är vad det går ut på.
Vad har hänt med Essie skiter ni fullständigt i bara ni får uppmärksamhet.
Så frågor och hat på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in