2024-08-09, 20:18
Medlem
Styrkelyftares avatar
Nej, jag håller definitivt inte med. Pizzorna har inte blivit äckligare, däremot tycker jag att hamburgermenyerna på snabbmatskedjor så som t.ex. Max och McDonalds blivit allt sämre med åren.
Citera
2024-08-09, 20:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
De allra flesta pizzerior vill hela tiden öka vinsten, precis som i alla andra branscher, så dom sänker ständigt inköpspriserna och då får kvaliteten ta stryk och så länge folk fortsätter köpa pizzor så fortsätter dom prioritera vinsterna.

Så du menar att din turk runt hörnet, blivit mer sniken för varje år?
Nä du, jag känner nog många pizzeriaägare för att säga att de tar precis så mycket betalt som kan för att få det att gå runt.
Citera
2024-08-09, 21:03
Medlem
GoranPongs avatar
Har också märkt en förändring av pizzornas smak till det sämre på senare år samt att dom har blivit mindre i storlek på många ställen. Samtidigt som priserna går upp vilket gör att det inte är värt att köpa pizza lika ofta längre.
Citera
2024-08-09, 21:15
Medlem
Inte bara kvaliten, men framförallt kvantitet av ingredienserna verkar ha minskat drastiskt senaste åren. Vilket jag inte förstår, då det överlag är väldigt billiga ingredienser på en pizza. Typ oliver, då får man 3-4 oliver på en pizza. När en burk med 500 oliver kostar 50 spänn för "bagaren". Sjukt snålt och får ju inte mig som kund att komma tillbaka.
Citera
2024-08-09, 21:19
Medlem
Tror det beror på lågkonjunkturen. Vissa höjer priserna, andra köper råvaror av sämre kvalitet och andra gör lite mindre pizzor.
Citera
2024-08-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Tony? Är det en frys pizza? Var köper du den? Tack.

Japp det är fryspizza, den finns på Coop, Willys, Hemköp, ICA och några till kedjor beroende på om just din affär har tagit in den.
Själv gillar jag kebabpizzan och pepperonipizzan!
Citera
2024-08-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarAttPilla
Pizzorna på vanliga pizzerior/kebabhak aka turkpizza har fan blivit riktigt äckliga senaste åren. Finns nog med trådar om hur jävla dyra dom blivit så det behöver vi inte ta upp här, men smaken?! Vad har hänt?

Det är tamejfan så att en billys har mer smak än en kebabpizza nu för tiden.

Du har bara blivit äldre och insett hur dålig maten är.
Citera
2024-08-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarAttPilla
Pizzorna på vanliga pizzerior/kebabhak aka turkpizza har fan blivit riktigt äckliga senaste åren. Finns nog med trådar om hur jävla dyra dom blivit så det behöver vi inte ta upp här, men smaken?! Vad har hänt?

Det är tamejfan så att en billys har mer smak än en kebabpizza nu för tiden.
Det enda jag märkt är att dom blir sunkiga fortare, typ klibbiga och fuktiga.
Det gäller brödet.
Jag har nog dragit ned pizzainköpen med 75%.
Över 150:-för pizza/sallad är inte prisvärt.
Inget ont som inte har något gott med sig.
Vi lagar mer mat nu på fredagskvällar eller köper en låda från någon kinesresturang.
Thai är för dyra, kineserna har mycket mat för pengarna.
Citera
2024-08-10, 00:02
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Pizzan i Sverige var riktig fin fram till ungefär tidpunkten för när Lasse Holms pizza-dänga och radioplåga började spelas i de svenska folkhemsbilarna på högsta volym: "Canneloni, Macaroni"

Efter det har det sakta men säkert gått utför med den svenska pizzan. Pizza-degenerationen har alltså pågått sedan 80-talet. Inte konstigt att den numera är direkt äcklig sedan ett decennium, eller så.

Ska man käka något som babbarna tillagar, så är det nog bara gyrosrullen som fortfarande håller måttet idag. Allt annat har sjunkit till en äcklig nivå, eller åtminstone till en nivå som tangerar det äckliga.

Fy fan!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-08-10 kl. 00:21.
Citera
2024-08-10, 00:07
Medlem
Ganonitos avatar
Det varierar väldigt mycket från pizzeria till pizzeria. Pizzerian i min stad där jag är stammis gör jävligt goda pizzor, men de är också i princip de enda i hela innerstan. Sedan har vi Dominos och Pizza Hut på Circle K som också gör goda pizzor.
Citera
2024-08-10, 00:26
Medlem
DrJolls avatar
Jaså, här är det enormt många bra pizzerior. Supergoda!
Citera
2024-08-10, 01:59
Medlem
Inte konstigt att pizza blivit dåliga när de spottar i maten och inte tvättar händer efter toabesök om det är svenskar som beställer maten. Detta är det nya sverige! Lycka till att inte bli magsjuka efter beställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in