2024-08-09, 11:14
Medlem
Pizzorna på vanliga pizzerior/kebabhak aka turkpizza har fan blivit riktigt äckliga senaste åren. Finns nog med trådar om hur jävla dyra dom blivit så det behöver vi inte ta upp här, men smaken?! Vad har hänt?

Det är tamejfan så att en billys har mer smak än en kebabpizza nu för tiden.
Citera
2024-08-09, 11:18
Medlem
Nä det smakar som det alltid gjort.
Citera
2024-08-09, 11:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
De allra flesta pizzerior vill hela tiden öka vinsten, precis som i alla andra branscher, så dom sänker ständigt inköpspriserna och då får kvaliteten ta stryk och så länge folk fortsätter köpa pizzor så fortsätter dom prioritera vinsterna.
Citera
2024-08-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarAttPilla
Pizzorna på vanliga pizzerior/kebabhak aka turkpizza har fan blivit riktigt äckliga senaste åren. Finns nog med trådar om hur jävla dyra dom blivit så det behöver vi inte ta upp här, men smaken?! Vad har hänt?

De har varit äckliga sen slutet av 80-talet.

De har snarare blivit bättre nu på vissa håll där de bytt ut den äckliga billiga skitosten från holland som de snåla pizzeriorna använder överallt till mozzarella.
Citera
2024-08-09, 11:43
Medlem
Kebabpizza är inte tänkt att vara så gott, det är tänkt att vara pizza, fast med kebab på.
Citera
2024-08-09, 11:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vad har deras kriminella verksamhet med smaken att göra?

Ts - du besöker nog bara fattiga ställen.
Här jag bor smakar pizza kanon!
Det är klart att kvaliteten på den mat de gör kommer i andra hand om verksamheten egentligen bedrivs av andra skäl än att göra bra mat.
Citera
2024-08-09, 11:51
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:

Håller med till fullo. Har inte ätit en god vanlig turkpizza på tre fyra år. Tomatsåsen är minimal på pizzan, och helt smaklös, detsamma gäller osten. Fyllningen är undermålig, pizzorna är lövtunna. Jag köper Billy's Chili Cheese när jag är sugen på pizza, tyvärr.
Citera
2024-08-09, 12:17
Medlem
Bartman777s avatar
I min kommun har pizzorna varit äckliga sedan 90-talet typ. Kanske funkade de en liten bit in på 00-talet.

Jag var på besök hos några vänner mer söderut i landet nu i somras, runt vättern. Där är pizzorna och kebaben fortfarande suveränt god.
Citera
2024-08-09, 12:40
Medlem
Du behöver bara göra den hemma med riktiga ingredienser istället för det billigaste som du får på en pizzeria, kol-grill eller liknande. Pizzasten underlättar. 🤗

Dessutom undviker du ju att stötta den alternativa ekonomin. 🤷🏼‍♂️
Citera
2024-08-09, 12:40
Medlem
StudiumValors avatar
nä, det är nog väldigt lokalt.
Citera
2024-08-09, 13:04
Medlem
Millediablos avatar
Citat:

När du säger smak, vad menar du att kebab ger för smak? Köttet om det nu ska kallas kött är en sörja som pressats ihop likt korvmassan i en falukorv.
Prova pizzor om med riktigt kött och skippa bearnaisesåsen som endast passar tournedos eller filet mignon, dessutom är den till 99% på dunk och inte ihopvispad på pizzerian.

Så vad du får är en bit deg med halvfabrikat på, inte konstigt att det inte smakar något. Tack och lov finns det pizzerior som lagar bra pizzor med schyssta pålägg men det gäller att hitta dom. I Sverige ser vi pizzan som en komplett måltid och då lägger vi på hela kostcirkeln och lite till.
Citera
2024-08-09, 13:07
Medlem
RightRites avatar
Smakar ju lika jävla vidrigt då som nu. Billiga råvaror... Osten luktar och smakar gympasal... Nej usch. Fattar inte hur ni kan betala för den här skiten. Sjukt äckligt.

Käka en riktig pizza istället om ni vill ha god pizza. Napolitansk.

Gör efen kebab hemma istället. Hur lätt som helst.

Svettiga jävla kök alltså. Spyr när jag tänker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in