2024-08-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Vem rekommenderar att bebis ska sova i sin egen säng? Det är väl bara tre första månaderna det gäller. Men sover barnet bättre är jag all in för samsovning så länge det sker på ett säkert sätt, vilket Hanna inte gör såklart.

L är ganska uttryckslös och jag tror hon får för lite stimulans med tanke på all tv. När något rör sig rör sig ju blicken automatiskt dit men ett så litet barn har inte begrepp om vad det är. Det är direkt skadligt för synen. Det kom nyligen ny forskning som visar att barn ser allt sämre. Dom har väl inte klarlagt vad det beror på ännu vetenskapligt men det ligger väl nära till hands att det är skärmar som är boven. Barn idag växer ju upp med plattan i handen.

Syftade mer på att somna i EN säng och inte sin (egen) säng. Vårt BVC rekommenderade iaf att låta barnet somna i sin säng från 4 månaders ålder eftersom det är tryggare för bebisen att vakna där de somnar. Samsovningsdiskussionen lägger jag mig inte i. Föräldrar får göra som de vill, men man bör definitivt kolla upp säker samsovning och det har inte HT gjort. Hon upptäckte ett sätt att få L (och sig själv) att sova hela natten utan ansträngning.
Citera
2024-08-09, 19:02
Medlem
Haha åh Kevins ringar under ögonen har retuscherats bort på bilden som las ut också.
Tror han drar ett enooormt lass hemma, så han ska ha all cred, inte konstigt att han ser så slut ut.
Citera
2024-08-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Syftade mer på att somna i EN säng och inte sin (egen) säng. Vårt BVC rekommenderade iaf att låta barnet somna i sin säng från 4 månaders ålder eftersom det är tryggare för bebisen att vakna där de somnar. Samsovningsdiskussionen lägger jag mig inte i. Föräldrar får göra som de vill, men man bör definitivt kolla upp säker samsovning och det har inte HT gjort. Hon upptäckte ett sätt att få L (och sig själv) att sova hela natten utan ansträngning.

Jo för hennes del var det kanske lathet det med. Men man gör vad man kan för att få sova och vissa barn sover bäst intill. Vissa vill ligga själv från början. Det är ju så olika. Men hon borde definitivt göra det på ett säkrare sätt. Nu börjar L bli större så det är inte så kritiskt med kvävning osv längre kanske men ändå.
Citera
2024-08-09, 20:58
Medlem
Alltså H… ska försöka skriva nåt fint till kebaben på hans födelsedag, men börjar istället babbla om brinnande bilar och hur nära någon parkerat hennes bil. Hon är så otroligt egoistisk och får allt att handla om sig själv.
Citera
2024-08-09, 21:05
Avslutad
Bilden på K och L - man ser att barnets blick som vanligt är fäst vid TVn. Stackars barn. Undrar hur det ska gå på förskolan där det inte finns TV? L kommer säkert ha väldigt svårt att anpassa sig. Personalen på dagis kanske kan informera HT om att det inte är hälsosamt att låta ett barn sitta vid en skärm hela dagarna
Citera
2024-08-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiphopprep
Herregud, är ni vuxna människor med barn?
Läste en kommentar att L skulle bli en sån unge som andra föräldrar inte vill att ens barn leker med. Jag hoppas mina barn inte leker med barn som har föräldrar vars största hobby är att snacka skit om en liten influencer på flashback. Inte nådigt heller utan det är fan om allt. Utseende, kost, hobbys, kläder, möbler ja i varenda liten grej ser ni möjligheten att hitta fel.
Med er mognad och låga nivå lär ni ju lära era barn att det är okej att mobbas så länge någon inte följer mallen till punkt och pricka. Om ni på riktigt är oroliga för L så får ni väl göra en orosanmälan, ert skitsnack här lär ju inte rädda henne från hennes missär.

Väx upp, släpp mobilerna och gå ut i parken med era barn istället för att sitta på ett nätforum och spy galla över en främling. Ni är ju så jävla präktiga annars liksom.
Plus ett på den 🤗
Gällande samsovning så är det det mest naturliga i världen. Barn har i alla tider sovit med sin mamma, väldigt kort tid sedan vi människor plötsligt tycker att små barn ska sova i egen säng. En fråga till alla er neurotiska kommandoror: hur många fall har ni hört talas om där föräldrar ligger ihjäl/kväver sina barn? Bra idé av H att bädda upp madrasser på golvet så har hon sitt barn nära och kan samtidigt få lite space 👌🏻
Citera
2024-08-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Bilden på K och L - man ser att barnets blick som vanligt är fäst vid TVn. Stackars barn. Undrar hur det ska gå på förskolan där det inte finns TV? L kommer säkert ha väldigt svårt att anpassa sig. Personalen på dagis kanske kan informera HT om att det inte är hälsosamt att låta ett barn sitta vid en skärm hela dagarna

På just den bilden tror jag inte Lars tittar mot en TV skärm, det är ju bilden som togs hos en fotograf.
Däremot är ju Lars ständigt utsatt för en skärm övrig tid verkar det som.
Citera
2024-08-09, 21:35
Medlem
Att inte hanna blir skådespelare ändå med hennes fula minspel till hennes äckliga kaffe, de hade nog gått hem ändå
Citera
2024-08-09, 22:21
Medlem
Inte en enda bild på något födelsedagsfirande, presentöppnande eller någonting från dagens 32 åring. Hennes egen födelsedag började ju flera veckor innan men K fick nöja sig med en liten text på insta. Jag hoppas han fick en present i alla fall. Som var bättre än den han fick förra året. Han är värd så mycket mer som står ut med en partner som är så lat ochvego som Hanna.
Citera
2024-08-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Inte en enda bild på något födelsedagsfirande, presentöppnande eller någonting från dagens 32 åring. Hennes egen födelsedag började ju flera veckor innan men K fick nöja sig med en liten text på insta. Jag hoppas han fick en present i alla fall. Som var bättre än den han fick förra året. Han är värd så mycket mer som står ut med en partner som är så lat ochvego som Hanna.
Inte dåligt att det ens uppmärksammades! När han fyllde 30 för två år sedan nämndes det knappt alls. Vi kanske kan hoppas att hon gjort en reel som kommer om en vecka eller när hon gjort klart inredningsvideon!
Citera
2024-08-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123

Spänningen är ju Olidlig nu!!!!!
Vilken gratulationssång har H sjungit/spelat för Kebaben idag tror ni?!
En klassisk Ja må han leva? Eller etablerar hon deras nya tradition med Babblarna?
Kommer INTE kunna sova innan jag får svar på det!!
Citera
2024-08-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience

Ställer frågan igen: hur vet folk här att Lars har så mycket skärmtid? Jag följer också Hanna men det ser jag inte så som ni verkar göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in