Citat:
Ursprungligen postat av
kraskalas
Jag fattar inte hur L kan somna på HT i soffan hela tiden. Det har inte min bebis gjort sen hen var nyfödd. Dels för att hen inte vill och dels för att jag inte vill eftersom rekommendationen är att bebisen ska somna i sin säng. Och jag har heller inte tittat på tv sedan dess (förutom lite på morgonen och annars bara när bebisen sover). Hur kan man göra det hela dagarna utan dåligt samvete? Okej att L verkar vara en lätt bebis men det är ju direkt dåligt för utvecklingen med så mycket skärmtid.
Vem rekommenderar att bebis ska sova i sin egen säng? Det är väl bara tre första månaderna det gäller. Men sover barnet bättre är jag all in för samsovning så länge det sker på ett säkert sätt, vilket Hanna inte gör såklart.
L är ganska uttryckslös och jag tror hon får för lite stimulans med tanke på all tv. När något rör sig rör sig ju blicken automatiskt dit men ett så litet barn har inte begrepp om vad det är. Det är direkt skadligt för synen. Det kom nyligen ny forskning som visar att barn ser allt sämre. Dom har väl inte klarlagt vad det beror på ännu vetenskapligt men det ligger väl nära till hands att det är skärmar som är boven. Barn idag växer ju upp med plattan i handen.