2024-08-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Jag undrar om hon ska överföra sina mogna uttryck på Lars sen så hon sitter i skolan och säger att köttbullarna smakar röv, att läxorna är kukiga osv.
Jag är medveten om att hon "bara" är 10 månader men det går fort med barn och det lär ta ett tag för Hanna att förändra sitt språk.

Min unge sa tre ord vid den åldern som var ett par månader sen. Så ordet röv ligger nog nära till hands..
Hon kommer vara det barnet på förskolan som lär de andra säga fuck.
Citera
2024-08-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Inte ett ljud om att K fyller år. Bara bilder på H och hennes look och hennes kaffe....
EgoHanna har kanske glömt att han fyller år nu när det är så mycket med bilen, vardagsrumsbordet, föräldraledigheten, pengarna, resan till Malmö och babianarslet.
Hon tycker kanske det är bekvämt att dom ska åka till hans pappa, då kan hon ju lägga över firandet på dom så slipper hon bry sig. Har han tur fick han höra babblarnas födelsedagssång i morse. Och pannkakorna igår var kanske till honom eftersom han alltid önskar sig just pannkakor
Citera
2024-08-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Min unge sa tre ord vid den åldern som var ett par månader sen. Så ordet röv ligger nog nära till hands..
Hon kommer vara det barnet på förskolan som lär de andra säga fuck.

Ja exakt. En sån unge som dom andra föräldrarna inte är så glada för och helst inte vill att deras barn ska leka med. Tråkigt men sant!
Citera
2024-08-09, 12:12
Medlem
Hon kan ju aldrig börja använda botox för då dör all hennes content ut
Citera
2024-08-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongmattan
Hon kan ju aldrig börja använda botox för då dör all hennes content ut
Hahaha! Dagens sanning
Citera
2024-08-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Ja exakt. En sån unge som dom andra föräldrarna inte är så glada för och helst inte vill att deras barn ska leka med. Tråkigt men sant!
Också tråkigt men sant är nog att H kommer vara lika glad för det, för hon kommer ändå aldrig orka med att L ska ta med några kompisar hem......🙄
Citera
2024-08-09, 12:33
Medlem
Jag fattar inte hur L kan somna på HT i soffan hela tiden. Det har inte min bebis gjort sen hen var nyfödd. Dels för att hen inte vill och dels för att jag inte vill eftersom rekommendationen är att bebisen ska somna i sin säng. Och jag har heller inte tittat på tv sedan dess (förutom lite på morgonen och annars bara när bebisen sover). Hur kan man göra det hela dagarna utan dåligt samvete? Okej att L verkar vara en lätt bebis men det är ju direkt dåligt för utvecklingen med så mycket skärmtid.
Citera
2024-08-09, 12:33
Medlem
Nu fick de i alla fall shoppat en ny babblarnatröja till L. Vilken tur 👍. Sen vet jag inte om det är L som är så glad för sin tröja egentligen, tror nog det är H som är gladast. Fortfarande inte ett ord om han som borde vara medelpunkten idag.
Citera
2024-08-09, 12:34
Medlem
Ny babblarna tröja.. ja jo hon är väl nöjd över att få leka med lapparna. Motiv på kläder bryr sig inte barn om förrän typ 2-3år. Hur kan man vara så ovetande som ht är?
Citera
2024-08-09, 12:37
Medlem
Ser ut som de har rättat till bilstolen, eller? Ännu ett kvitto på att hon läser här, men ändå bra att hon lyssnade på det tipset iallafall!
Citera
2024-08-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Jag fattar inte hur L kan somna på HT i soffan hela tiden. Det har inte min bebis gjort sen hen var nyfödd. Dels för att hen inte vill och dels för att jag inte vill eftersom rekommendationen är att bebisen ska somna i sin säng. Och jag har heller inte tittat på tv sedan dess (förutom lite på morgonen och annars bara när bebisen sover). Hur kan man göra det hela dagarna utan dåligt samvete? Okej att L verkar vara en lätt bebis men det är ju direkt dåligt för utvecklingen med så mycket skärmtid.

Vem rekommenderar att bebis ska sova i sin egen säng? Det är väl bara tre första månaderna det gäller. Men sover barnet bättre är jag all in för samsovning så länge det sker på ett säkert sätt, vilket Hanna inte gör såklart.

L är ganska uttryckslös och jag tror hon får för lite stimulans med tanke på all tv. När något rör sig rör sig ju blicken automatiskt dit men ett så litet barn har inte begrepp om vad det är. Det är direkt skadligt för synen. Det kom nyligen ny forskning som visar att barn ser allt sämre. Dom har väl inte klarlagt vad det beror på ännu vetenskapligt men det ligger väl nära till hands att det är skärmar som är boven. Barn idag växer ju upp med plattan i handen.
Citera
2024-08-09, 13:03
Medlem
De verkar fortfarande ha lånebilen med tanke på att de inte har fönster skyddet för L i rutan. Hon har inte nämnt något över att kebaben fyller år idag. Hur kan man inte göra det? Nedå, fula grimsarer över något dyrt färdig kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in