Alla här inne vet vad jag tycker om Rysslands invasion av Ukraina. Jag tycker att den är vidrig på alla tänkbara sätt och jag hoppas innerligt att Putin brinner i helvetet den dagen han dör.
Men jag ser verkligen inte hur detta är positivt? Kriget kommer nu drabba också ryska civila och i mina ögon är de oskyldiga till vad Putin gör eftersom han är en diktator och gör det
han vill. Jag ser ingenting positivt i att detta vidriga, onödiga och ociviliserade krig sprider sig. Jag vill följande:
– Ryssland lämnar Ukraina
– Putin avsätts
– Ukraina får behålla sin självständighet
– Ryssland får betala skadestånd till Ukraina
– Väst försöker integrera Ryssland i den västliga ekonomiska cirkeln genom mer frihandel för att skapa fredliga relationer mellan oss
Jag kan förstå hatet många känner mot Ryssland efter deras vidriga krig mot Ukraina. Men lösningen kan inte vara att Ukraina hämnas på Ryssland, för liksom Rysslands olagliga invasion är ociviliserad är också hämnd ociviliserat och ingen lösning på problemet som Putin skapat. Visst, man kan se detta som taktiskt att Ukraina kan försvaga Rysslands ställningar i Ukraina genom en invasion. Jag köper det rent
militärstrategiskt, men det bästa vore att Ukraina håller sina fingrar i styr och undviker att ge sig in i Ryssland och istället tar tillbaka vad som är
deras i Ukraina och ger fan i Ryssland. Om inte annat kan detta ses som en farlig väg att gå av tre anledningar:
1. Rysslands folk mobiliserar ännu mer mot Ukraina av ren självbevarelsedrift och kraftsamlingen blir total mot Ukraina. Det är oftast när Ryssland på riktigt är hotade som de stärker både sin militära och industriella förmåga.
2. Att Ryssland skyller allt detta på väst och då kommer vi ännu längre bort från en lösning i västs konflikt med Ryssland.
3. I absolut värsta fallet kan detta legitimera ryskt användande av kärnvapen mot Ukraina, och då står vi på randen till undergången. En sjuk människa som Putin kan mycket väl ta detta tillfälle i akt och skjuta iväg kärnvapen.
Jag är en av de som verkligen inte gillar den här utvecklingen. För jag tror att ett stillestånd i kriget kan leda till större skada för Putins regim än en offensiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Ukraina har alltså inlett ett anfallskrig och en fullskalig invasion.
Då är det dags att införa massiva sanktioner mot Ukraina.
Låt mig gissa: Du tyckte att Rysslands invasion var jättebra men nu vaknar du upp och ser det vidriga med kriget.
Du är en sjuk och äcklig människa din lilla vidriga Putinrunkare!