2024-08-11, 01:19
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, det blir intressant se om Ukraina gör som ryssarna och pulvriserar staden eller om de bara skjuter sönder vissa specifika mål.

Tror de siktar på militära mål, men ryssarna lär väl ha visst luftvärn så det kommer säkert slå ner nerskjutna missiler lite överallt i staden...
Citera
2024-08-11, 01:20
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Blir ju extra jobbigt nu när Ukraina verkar bomba själva staden Kursk rätt friskt också, svårt att bara titta på när en rätt så stor och historisk stad blir sönderbombat.

Som när Ryssarna lät förinta Mariupol? Jag tror Ukraina har några miljoner hämndlysrna som klarar det.
Citera
2024-08-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Blir ju extra jobbigt nu när Ukraina verkar bomba själva staden Kursk rätt friskt också, svårt att bara titta på när en rätt så stor och historisk stad blir sönderbombat.

Det är ett lyckat angrepp, inget tal om det. Det jobbiga är att Ryssland behöver offra försvar från andra frontavsnitt och leda om dessa till Kursk och svara upp ASAP. Kan de väldigt fort trycka tillbaka Ukraina utan att öppna upp sårbarhet på annat håll så är det en framgång. Kanske dags att mobilisera nu när Ryssland är under attack, borde ge en moral-boost.
Citera
2024-08-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är ett lyckat angrepp, inget tal om det. Det jobbiga är att Ryssland behöver offra försvar från andra frontavsnitt och leda om dessa till Kursk och svara upp ASAP. Kan de väldigt fort trycka tillbaka Ukraina utan att öppna upp sårbarhet på annat håll så är det en framgång. Kanske dags att mobilisera nu när Ryssland är under attack, borde ge en moral-boost.

Ryssland är i en jättejobbig situation där många oväntade saker kan hända. Tvivlar dock det är en moral-boost just nu att bli mobiliserad och ställd med golfbil, ett gevär med 10 skott mot tunga tanks och himlen full med dödliga drönare.
Citera
2024-08-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är ett helt pyttefnyttigt område och tas snart tillbaka.

Samtidigt blir tjejen knullad av en Uzbek hemma, och Putin badar i champagne.

Varför slåss för det?
Men om jag skall vara helt ärlig så trodde jag det skulle gått liite fortare än jag trodde.
Citera
2024-08-11, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Men om jag skall vara helt ärlig så trodde jag det skulle gått liite fortare än jag trodde.

Jag frågade tidigare om det var någon som hade en aning om vilka resurser ryssarna har att sätta in mot ukrainarna i Kursk. Svaret på den frågan är oklar.

Därmed kan vi bara avvakta och se vad som händer kommande tiden och ifall ryssarna överhuvudtaget har någon förmåga att stoppa ukrainarnas framfart.
Citera
2024-08-11, 01:37
Medlem
Citat:
Ryssland är i en jättejobbig situation där många oväntade saker kan hända. Tvivlar dock det är en moral-boost just nu att bli mobiliserad och ställd med golfbil, ett gevär med 10 skott mot tunga tanks och himlen full med dödliga drönare.
Jag tror att många ryssar (civila och militärer) känner på sig att Putinregimen kan falla inom en snar framtid, så nu gäller det bara för dem att hålla sig vid liv tills dess.
Citera
2024-08-11, 01:40
Medlem
Citat:

Kan de inte försvara Kursk så är det jävligt illa milt sagt. De borde känna att moderlandet och plikten kallar. Det är en sak att pressa folket in i anfallskrig, men det här handlar om försvar.
Citera
2024-08-11, 01:42
Medlem
Är det ingen som är oroad av den här utvecklingen? Det var precis det jag befarande nu när Ukraina fått så mkt militärt stöd från väst. Nu har de alltså istället för att försvara sig gått in i Ryssland?!? Vad ska det leda till om inte en upptrappning? Vad tror de att de ska vinna? De kan ju inte gärna ta över Ryssland? Detta skapar ju bara mer krig istället för att försöka få till fred. Jag fattar inte vad tanken är.
Citera
2024-08-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Är det ingen som är oroad av den här utvecklingen? Det var precis det jag befarande nu när Ukraina fått så mkt militärt stöd från väst. Nu har de alltså istället för att försvara sig gått in i Ryssland?!? Vad ska det leda till om inte en upptrappning? Vad tror de att de ska vinna? De kan ju inte gärna ta över Ryssland? Detta skapar ju bara mer krig istället för att försöka få till fred. Jag fattar inte vad tanken är.

Dom vill göra det dyrt för Ryssland att fortsätta kriget samt distrahera deras offensiv. Har dom fått in massa sabotörer på Rysk mark också så kan det bli väldigt dyrt.
Citera
2024-08-11, 01:47
Medlem
Varför är ni vänstergrabbar på de amerikanska vapentillverkarnas sida, jag är inte på någons sida men vill veta
Citera
2024-08-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Tanken är väl att Ukraina sätter press på Ryssland genom att skära av försörjningslinjerna till ockuperade Ukraina. Om Ryssland inte kan fortsätta transportera material till sina trupper så är slaget förlorat och Ukraina kan attackera och återta sina områden i Ukraina.

Ren skär militärtaktik som inte tar någon som helst hänsyn till politikerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in