2024-08-09, 16:24
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag hör iaf att R säger detta:
"du går och kallar mina fucking vänner hora, du har gått och kallat mig hora bakom min fucking rygg"

Börjat fundera på om vi kanske pratar om olika klipp?
Citera
2024-08-09, 16:25
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Han kom med mycket info och snabbt, och var väldigt övertygad om att det som hände inte var planerat mord.

Undrar om han verkligen var den han utgav sig för?

Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Det tror jag nog att han var. Ungdom som satt med mycket information som han inte visste vad han skulle göra med och behövde därför prata av sig.
Hur fick ni henne till en han.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-09 kl. 16:27.
Citera
2024-08-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Tycker R säger: - Emilia jag svär på allt, jag har en påse redo, om du lägger din...
sen börjar M prata i mun.

Och ungefär 1.02 i det klippet (2 min) så hör man det ljudet som något hände - ett slag eller hugg- för man hör E fick ont.

Hörde också det ljudet, och i sekvensen efter så trycker hon som sitter på ner hennes händer på varsin sida om huvudet.

Jag tyckte ljudet lät som dom sprättade upp tejpen för att släppa lös händerna. Men bara spekulation.
Citera
2024-08-09, 16:26
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det stämmer. Att hon är helt förtvivlad har jag min fulla förståelse för. Däremot tycker jag att det är väldigt onödigt att skriva hur många dom har hittat Och nu ska vi leka samt en eld emoj
Såg nyss att någon har sagt till henne

Mamman har tagit bort alla kommentarer och stängt av funktionen för att kommentera på sin IG såg jag nyss.
Citera
2024-08-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hon inte han!

Ok, jag fick för mig att @spect var en han.
Citera
2024-08-09, 16:32
Avslutad
Citat:
Mamman har tagit bort alla kommentarer och stängt av funktionen för att kommentera på sin IG såg jag nyss.
Jättebra gjort av henne. Jag lider med henne Det som hänt är ogreppbart. Det är helt fruktansvärt det som hänt. Jag tror att mamman fortfarande är chockad och har svårt att tänka klart.
Citera
2024-08-09, 16:32
Avslutad
Citat:
R är den som polisen tog in först.
Aha okej då vet jag
Citera
2024-08-09, 16:34
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Hörde också det ljudet, och i sekvensen efter så trycker hon som sitter på ner hennes händer på varsin sida om huvudet.

Jag tyckte ljudet lät som dom sprättade upp tejpen för att släppa lös händerna. Men bara spekulation.

Skulle absolut kunna vara det med tejpen, för de andra två lät lite enerverade.
Och R tejpar ju hennes händer sen igen.
Citera
2024-08-09, 16:37
Medlem
Citat:
Om det nu är så att dom bara planerat att misshandla och förnedra E för att hon kallat nån av mgm för hora, varför då bilda en chatt grupp?
Då hade E antagligen efter misshandeln ringt till mamman och berättat vad som hänt och begärt hämtning och angett mgm. Okey, minimala straff igen, men dock inte mord.
Mamman har också kunnat anmäla mgm för hon visste ju vilka E skulle träffa.

Om det nu skulle vara så som någon skrivit att E har betett sig svinigt och kastat knivar och dyl mot flera på hemmet, kan ju även drabbat personal.
Och dom som blivit drabbade har gått ihop och planerat detta, därav chatt gruppen. Och filmat för att visa andra vad som händer. Därav ordval: E vi älskar dig men vi behöver göra det här.
Inte ordagrant återgett.
Mgm: du vet att jag sagt att jag ska ge dig stryk, kommer du ihåg när det var?
Mgm: du har kallat andra och mig för hora.
Det kan ju finnas fler scenarior.

Men jag tror det bestämdaste att detta är noggrant planerat av ett flertal inblandade.
Sen efter dådet har det kommit efterhands konstruktioner typ att ringa E's mamma för att be om förlåtelse. Däremot tycker jag R's meddelande till sis inte är något annat än ett bekräftelse samtal.

Det här så vidrigt att det är svårt att greppa det.

Jag tänker att en chattgrupp kan de bilda oavsett om de planerat att misshandla eller mörda. R kan inte få något straff oavsett om hon misshandlar eller dödar någon, så hon bryr sig nog inte om ifall det upptäcks och anmäls eller inte. M är straffmyndig men så unga personer brukar inte få så långa straff. Dessutom blir det vanligtvis inte fängelse utan sluten ungdomsvård i max 4 år. Därtill kan ju R och M ha kommit överens om att R tar på sig huvuddelen av brottet för att M bara ska kunna dömas till medhjälp. Så om det var mord de planerat kan R säga att hon dödade E och att M bara var med och hotade/filmade samt eventuellt misshandlade. Om det nu är så att R är den som sitter på E i filmerna så kanske det finns en anledning till det. Det är helt enkelt så man vill att det ska se ut.
Citera
2024-08-09, 16:39
Medlem
[quote=MagicaDHex|89152802]
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOlof

Jag nämnde detta i en tidigare kommentarer, något "hände" för E lät som att hon fick ont. Sen om det var ett hugg eller slag vet jag inte.

I 02.01 klippet, vilket kommer i ordningen nr 2 bland klippen, 1.03 min in. Hör man nör hon tar sig loss. Man hör en smäll el ett "popp" typ. Trodde först de slog henne. Men har analyserat sönder dessa klippen. Så såg sen att E faktiskt lyckades bräcka upp tejpningen och fick händerna fria. Så de hade inte det lätt med E. Hon kämpade. Och efter det hör man mer panik i E. Precis som om hon blivit skadad mer allvarligt. Det finns även blod på pannan och hon ser inte "slagen" ut där. Blodet måste komma nånstans ifrån. En annan teori är att strax innan detta klippet. Har de huggit henne. För i början har E riktig panik och R säger - sluta skaka- och försöker lugna henne. Det ser ut som om bloddroppen finns på pannan när detta klippet börjar. Skorna är fortfarande på.

01.33 klippet är det första. Man hör hur andfådda de är, speciellt M och verkar precis ha fått ner henne på marken och lyckats tejpa munnen. De är upprörda allihop. Blod droppen verkar finnas här med. Skorna är på.

I 0.40 klippet. Börjar de ta av henne. De är mer lättsamma i sitt prat och verkar glada. Som om de "äntligen" fått henne plats och har övertaget. Misshandeln börjar på riktigt.

Klippet där hon tar upp den trasiga mobilen. Vet jag inte riktigt var jag ska få in, emellan vilka klipp? Har inte den sparad så har inte hunnit analysera den.

Rättar mitt tidigare påstående om vad de säger om påsen. Det hörs som hon säger - jag har påsen redo om du inte ligger.... .Sen blir hon avbruten. Tror det skulle bli....-om du inte ligger still.
Citera
2024-08-09, 16:41
Medlem
Citat:
Skulle absolut kunna vara det med tejpen, för de andra två lät lite enerverade.
Och R tejpar ju hennes händer sen igen.

Jag tror inte E sliter upp tejpen, isf har dom tejpat jävligt dåligt.
Citera
2024-08-09, 16:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tänker att en chattgrupp kan de bilda oavsett om de planerat att misshandla eller mörda. R kan inte få något straff oavsett om hon misshandlar eller dödar någon, så hon bryr sig nog inte om ifall det upptäcks och anmäls eller inte. M är straffmyndig men så unga personer brukar inte få så långa straff. Dessutom blir det vanligtvis inte fängelse utan sluten ungdomsvård i max 4 år. Därtill kan ju R och M ha kommit överens om att R tar på sig huvuddelen av brottet för att M bara ska kunna dömas till medhjälp. Så om det var mord de planerat kan R säga att hon dödade E och att M bara var med och hotade/filmade samt eventuellt misshandlade. Om det nu är så att R är den som sitter på E i filmerna så kanske det finns en anledning till det. Det är helt enkelt så man vill att det ska se ut.

Håller med dig allt du skrev.

Jag läste på TT en diskussion (från senvåren) mellan R och andra. Och hon hade koll på straff osv inklusive mord var på tapeten i diskussionen.

Och ja" tror definitivt det finns en anledning till det" som du skrev.

Jag tror inte enbart R var den som högg ihjäl henne för sin ålders skull- utan för att hon ville göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in